Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Her er saken: for tre år siden når vi kjøpte og flyttet inn i boligen, hadde selger fått inn en leieboer og gitt henne midlertidig tillatelse å røyke inne i leiligheten. Dette tok hun opp med oss når vi skulle skrive kontrakt. Dette er en eldre og hyggelig dame som hele familien er blitt gla i. Vi syntes det var vanskelig å nekte henne dette siden selger hadde sagt ja. Hun bedyret da at hun røykte svært lite og kun inne på kjøkkenet. Vi poengterte i samtalen at vi såg helst at hun gikk ut når det var vær til det og kjøkkenvfta ble også nevnt. Men tiden har gått og vi har lagt merke til at denne uvanen har eskalert en del. Dette pga sviktende helse bl.a. Vi ser at inventaret er så og si helt ødelagt, men det må vi ta på egen kappe siden vi ga lov til dette i utgangspunktet. Det som er det største problemet her er at vi i det siste har lagt merke til at det siver opp i vår 2 etasje, der barnerommene ligger. Da får jeg noia! Hva gjør vi? Jeg kan vel ikke nekte henne å røyke inne. Ser at det er en kos og en trøst for henne, men jeg kan pålegge henne å sitte under kjøkkenvifta eller blåse røyken ut av åpent vindu? Synes dette er vanskelig og gruer meg å ta denne samtalen med henne. Ungene elsker henne, men når de har vært på besøk, lukter det så ille av de. Har spurt eldste om hun røyker når de er tilstede, men dette avkrefter hun. Både jeg og min mann bar sett tent røyk i askebegeret som ligger å oser når barna er der. Jeg har i det siste forhindret at ungene går inn dit, bare pga lukta. Huff! Noen råd?
Løvinna30 Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Det er deres hus, deres uteleieleilighet, det er dere som skal trives! Snakk med henne om det, kan hende hun forstår! Lykke til
Fermpetrollen Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Her er saken: for tre år siden når vi kjøpte og flyttet inn i boligen, hadde selger fått inn en leieboer og gitt henne midlertidig tillatelse å røyke inne i leiligheten. Dette tok hun opp med oss når vi skulle skrive kontrakt. Dette er en eldre og hyggelig dame som hele familien er blitt gla i. Vi syntes det var vanskelig å nekte henne dette siden selger hadde sagt ja. Hun bedyret da at hun røykte svært lite og kun inne på kjøkkenet. Vi poengterte i samtalen at vi såg helst at hun gikk ut når det var vær til det og kjøkkenvfta ble også nevnt. Men tiden har gått og vi har lagt merke til at denne uvanen har eskalert en del. Dette pga sviktende helse bl.a. Vi ser at inventaret er så og si helt ødelagt, men det må vi ta på egen kappe siden vi ga lov til dette i utgangspunktet. Det som er det største problemet her er at vi i det siste har lagt merke til at det siver opp i vår 2 etasje, der barnerommene ligger. Da får jeg noia! Hva gjør vi? Jeg kan vel ikke nekte henne å røyke inne. Ser at det er en kos og en trøst for henne, men jeg kan pålegge henne å sitte under kjøkkenvifta eller blåse røyken ut av åpent vindu? Synes dette er vanskelig og gruer meg å ta denne samtalen med henne. Ungene elsker henne, men når de har vært på besøk, lukter det så ille av de. Har spurt eldste om hun røyker når de er tilstede, men dette avkrefter hun. Både jeg og min mann bar sett tent røyk i askebegeret som ligger å oser når barna er der. Jeg har i det siste forhindret at ungene går inn dit, bare pga lukta. Huff! Noen råd? ingen?
Fermpetrollen Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Det er deres hus, deres uteleieleilighet, det er dere som skal trives! Snakk med henne om det, kan hende hun forstår! Lykke til Takk for svar, det er det jeg tenker også, men er redd at hun ikke forstår. Hun er av den gamle sorten der det var vanlig å røyke over alt;) må bare få mot til meg og ta meg en tur så vi får snakket om dette.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis dere hadde laget en leiekontrakt i utgangspunktet der dere pressiserte at røyking ikke var tillat kunne dere nektet henne det, men dere kan ikke komme i ettertid og kreve at hun slutter å røyke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå