Gå til innhold

Trodde aldri jeg skulle bli sykmeldt for dette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For depresjon! Er sykmeldt i to uker fremover og håper det går over. Mannen min synes bare jeg er teit

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tiden til å ta vare på deg selv, gå tur, kom deg ut av huset, slapp av og ta ting som de kommer.

Om han syns du er teit, så vet han ikke hvordan du har det, det er tungt å være deprimert, og ikke til å kimse av. Det hadde vært enklere å brekke ett bein, da hadde du fått full forståelse for at du er sykemeldt.

Ville egentlig bare si god bedring :)

Skrevet

Da må du be mannen din om å ta deg på alvor. Men du må også ta deg selv på alvor. Det er forskjell på å være deprimert og å ha en depresjon. Er du deprimert kan det gå over av seg selv, men har du en depresjon, trenger du nok litt mer hjelp til det. Da hørtes ikke to uker så lenge ut.

Hvis mannenikke forstår deg, kommer han til å ødelegge no. Jeg forstod ikke søstera mi da hun fikk en depresjon og var vekke fra jobb lenge. Jeg sa bare at hun måtte tenke positivt og at det kom til å gå over. Jeg forstod ikke at det var alvor før hun låste seg inne på rommet og ikke ville snakke med noen.

Jeg sier ikke at du kommer dit, men ta det på alvor, og be mannen din om det også.

Kan jeg spørre hva som er meningen at du skal gjøre i de to ukene?

Skrevet

Men er ikke det fint da? At det blir tatt tak i på et tidlig stadie? At legen din tar deg på alvor? At du får to uker på å komme deg litt til hektene igjen?

Man skal ikke kimse av en depresjon. I de fleste tilfeller er det heldigvis snakk om en mild forbigående en, men om man aldri setter seg ned og lytter til kroppen og sinnet kan man jo faktisk gjøre mye verre for seg selv.

Skrevet

Samme her, bortsett fra at jeg har en mann som forstår meg. Skal begynne å jobbe igjen på mandag og gruer meg, men tror jeg skal klare det.

Skrevet

Så bra at det blir tatt på alvor så tidlig! :-) De fleste går til legen for sent, og er ute i over et år.

Skrevet

Jeg har vært slått ut av depresjon i mange mnd. Vært sykemeldt lenge.

Ja, det er vanskelig å være sykemeldt for noe som ikke er helt synlig. Det er ikke sikkert mannen i gata ser at jeg er syk. I mitt tilfelle traff jeg veggen og sluttet å ta vare på meg selv, så muligheten for at mannen i gata så det likevel.

Vanskelig å snakke om det på arbeidsplassen også. Jeg tenker jo at jeg skal tilbake, og da vil jeg helst ikke bli stemplet av mine sjefer. å brekke en fot ville vært så mye enklere.

Du bør ihvertfall snakke med mannen din om dette. Man kan ikke bare ta seg sammen når man er deprimert. Det er ikke så simpelt. Ikke hjelper det å se positivt på ting heller, nedstemtheten går ikke bort av det. Jeg har vært deprimert i mange år, det er først nå nylig det begynte å gå utover daglige gjøremål, det sosiale og min datter. Jeg møtte veggen. Var utslitt både psykisk og fysisk av jobben, av hjemmesituasjon og alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...