Gå til innhold

Alle dere forferdelige foreldre som ikke feirer Id!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tenkt på at ungene deres går glipp av en feiring?! Stakkars barn..... nesten så jeg vil ringe barnevernet.

Her feirer vi selvsagt Id, vi tar alle feiringer inn i varmen vår vi - så barna skal slippe å bli misunnelig på andre. Smålig om man nekter barna sine å feire, tenk på alt det hyggelige de går glipp av!

Vi feirer Thanksgiving også, tenk om barna skulle finne ut at hele USA feirer uten at de får oppleve det samme!

Stakkars, stakkars barn med slemme foreldre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukter ironi:-)

Hva mener du med ld?

Skrevet

Vi feirer hverken id, haloween eller høsttakkefest, men vi legger til rette for at andre kan få en fin feiring og hjelper ungene om de vil være med andre som feirer.

Skrevet

Herregud, er det virkelig mulig å bli så patetisk? Det er jo ikke sammenlignbart overhodet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Id er en høytid på lik linje som jula er for oss. Det blir for dumt å sammenligne de to

Skrevet

Id er en høytid på lik linje som jula er for oss. Det blir for dumt å sammenligne de to

Like idiotisk som den tråden som sammenlignet jul og halloween, kanskje? Men der var mange enige.... rart ikke sant?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Like idiotisk som den tråden som sammenlignet jul og halloween, kanskje? Men der var mange enige.... rart ikke sant?

Nei. For der var det snakk om NåR det ble feiret (hvertfall den jeg leste) og ikke OM den ble det :)

Skrevet

Lukter ironi:-)

Hva mener du med ld?

Muslimsk høytid :P

Skrevet

Nei, jeg er så enig. Alle bør holde seg til sin egen kulturs tradisjoner - for oss etnisk norske er det vel hovedsaklig jul, påske, pinse og st.hans med sine ulike feiringsmåter.

Så får amerikanerne feire haloween og thanksgiving, og muslimene får ta ansvar for sin ramadan og Id.

Hva hinduer, buddhister, sikher og andre feirer aner jeg ikke - de skriker ikke opp om det på samme måte.

Skrevet

Morsomt at ikke én skriver det riktig ;)

Uansett, dette er ikke sammenlignbart.

Gjest Husfrua
Skrevet

Regner med at dette var ironisk ment. Her feirer vi kun det norske og det kommer aldri til å endre seg.

Skrevet

Det skrives Id eller Eid (Id/Eid mubarak) alt etter som hvor du kommer fra i den muslimske verden, men uansett er det ikke noe som hører hjemme hos etnisk norske. Hva andre gjør i sine hjem er opp til dem...

Skrevet

Da så, da var det kanskje ikke ironi likevel. For min del ville det ihvertfall ikke vært naturlig å feire en muslimsk høytid når jeg selv er kristen. Men for all del, de som ønsker å feire det må vel få lov til det.

Skrevet

Ordla meg feil, tenkte på noe annet i det jeg skrev.

Ironisk var det nok, men jeg trodde ld var noe oppdiktet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...