Gå til innhold

Skumleheksa, herr Skumlehodet og jeg

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Juhu, av alle høytider jeg ikke egt har noe forhold til er Halloween bare så totalt den kuleste! Skumleheksa med batteri og lysende øyne er plukket ned fra skapet og har prøvekakla, og seks kg gresskarhode står ute og gliser med hoggtenner og det hele. Godt med godis og i ettermiddag skal spøkelsene på døra. Fin feiring til dere alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juhu! Jeg saumfarer loft og kjeller for lykter i dag. Tenk utebelysningen bestemte seg for å streike akkurat nå. Så da må jeg sette lykter rundt hele huset så de skumle små ser at vi vil ha besøk! :)

Skrevet

Jeg skal bake avhugde heksefingre (med blod!) når jeg kommer hjem fra jobb i dag, ellers blir det lite pynting. Det er likevel så rotete her at det kan skremme vannet av de fleste!

Gjest cunning stunts
Skrevet

Jeg skal bake avhugde heksefingre (med blod!) når jeg kommer hjem fra jobb i dag, ellers blir det lite pynting. Det er likevel så rotete her at det kan skremme vannet av de fleste!

Oppskrift hvis den er heeeelt enkel?
Skrevet

Jeg spurte foresten eldste barnet om hun syntes jeg burde kle meg ut... "bare blott magen du mamma, så skremmer du vannet av de fleste!".... Jadda....

Skrevet

Det er av små barn og fulle folk, Blomstre...

Av alle ting jeg aldri skulle gjøre, er Halloween det morsomste jeg gjør! Vi hadde fest på lørdag med avhugde fingre (helt enkle rundstykker formet som fingre, en mandel som negl, rød farge nederst) og annen moro. I dag henges det opp laken med en ballong inni som spøkelse og lydeffekter settes i gang. Eldstemann som har sluttet å gå har visst også planer om å skremme dem som ringer på.

Skrevet

Kom plutselig på en Halloween-episode fra et par år tilbake.

Min svigerinne har to sønner i beste Halloweenalder (både da og nå). Hun pyntet utgangspartiet med lys og skremmerier, fyller godteskålen til randen og legger heksemasken ved siden av. Året før hadde hun nemlig blitt skremt grundig av sønnenes venner, nå var det paybacktime.

Hun venter tålmodig og ser at det kommer en gjeng. Det ringer på og hun er klar med heksemaske på. Vrenger opp døra i 100 og klinker til en av gutta med døra. De andre skvetter noe inn helvete og løper. Men det ligger en igjen på trappa. Besvimt av enten trykke fra døra eller den hylende heksa.

Ble full rulle med legevaktbesøk og forklaring til foreldre.

Neste år kom det ikke en sjel på Halloween. Året etter satte hun skåla ute med lapp på. Ta litt hver og la det være igjen til neste mann.

I år håper hun at de tør å ringe på igjen :P

Skrevet

Ha ha, det er ikke alltid det går som man hadde planlagt, Ziva.

Har en venninne som hadde irritert seg over nabolagets bølle i en periode. Han skremte og plagde de yngre jentene. På Halloween hørte min venninne stemmen hans hos naboen og tenkte at hun skulle skremme ham da han kom til henne. På med laken, "blod" utover, skummel musikk og rev opp døra og skrek med skummel stemme da det ringte på hos henne. Problemet var bare at det ikke var ham som kom, det var to småjenter som ble så redde at de hylskrek begge to og nektet å gå rundt i nabolaget både den kvelden og i fjor... Forhåpentligvis er de over det verste nå.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Halloween-Party-ideads-300x300.jpg

Håper dere alle får en aldeles skummel og flott kveld :D

Gjest amandine
Skrevet

Kult! Men du luten, sånn klipp og lim er bra å ha Norgesglass til, hvis du skal hente hos mammaen din. De små er perfekte til ymse klipp, jeg har noen med blomster klippet fra en flora og noen med arkitekturdetaljer på fra ovennevnte blogg. Det er meget smukt om kvelden. Både inne og ute!

Gjest sug lut
Skrevet

Kult! Men du luten, sånn klipp og lim er bra å ha Norgesglass til, hvis du skal hente hos mammaen din. De små er perfekte til ymse klipp, jeg har noen med blomster klippet fra en flora og noen med arkitekturdetaljer på fra ovennevnte blogg. Det er meget smukt om kvelden. Både inne og ute!

Ah, du er gull! Hva slags lim er best?
Gjest amandine
Skrevet

Ah, du er gull! Hva slags lim er best?

Ha ha klipper og TÆIPER! Nesten så det er flaut;-) Men da er det griseenkelt å ta det av så man kan vaske. Skal sende deg en mms så du kan se
Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Kom plutselig på en Halloween-episode fra et par år tilbake.

Min svigerinne har to sønner i beste Halloweenalder (både da og nå). Hun pyntet utgangspartiet med lys og skremmerier, fyller godteskålen til randen og legger heksemasken ved siden av. året før hadde hun nemlig blitt skremt grundig av sønnenes venner, nå var det paybacktime.

Hun venter tålmodig og ser at det kommer en gjeng. Det ringer på og hun er klar med heksemaske på. Vrenger opp døra i 100 og klinker til en av gutta med døra. De andre skvetter noe inn helvete og løper. Men det ligger en igjen på trappa. Besvimt av enten trykke fra døra eller den hylende heksa.

Ble full rulle med legevaktbesøk og forklaring til foreldre.

Neste år kom det ikke en sjel på Halloween. året etter satte hun skåla ute med lapp på. Ta litt hver og la det være igjen til neste mann.

I år håper hun at de tør å ringe på igjen :P

Haha, jeg ler så tårene triller her. Fantastisk historie :)

Skrevet

Oppskrift hvis den er heeeelt enkel?

http://www.villaperlesukker.no/2012/10/29/halloween-tips-til-skummel-snack/

Utgangspunkt i denne, men med min egen vri, så jeg får blodig innhold, og blodig endestykke (syltetøy på sqeezyflaske). Kjevler ut et lite stykke deig og drar en stripe syltetøy litt innpå den ene kanten. Ruller så forsiktig over igjen og klemmer igjen tuppen (der neglen skal sitte) og glatter ut sømmen (så det ser ut som en finger). Gjør ikke noe om det renner ut litt i andre enden. Blodig endestykke blir enten syltetøy eller rød melisglasur, kanskje til og med rød marsipan, jeg har litt til overs. Litt usikker enda.

Og fordi jeg pms'er og føler jeg litt gæren i dag tenkte også å male litt med dystre pulverfarger for å få litt skyggevirkning og farge på negler og sånt. Håper bare ikke det blir så creepy at ingen tør å spise de. For da blir jeg stuck med alle selv. Haha. Håper jeg kan gi fingern til mange i dag (og det er vel strengt tatt eneste gangen jeg kan si noe sånt uten at det er ufint)!

Gjest sug lut
Skrevet

Fine kvelden, herr Skumlehode lyser fortsatt der ute i mørket, søteste spøkelsene og heksene og djevlene har kommet og gått, til og med de store tøffe har sett Nightmare before Christmas og nå mumses øye-epler i sofaen. Vel blåst i år også!

Skrevet

Her måtte fingermekking utgå til fordel for en liten gutt som ikke fikk sove og trengte kos. Men det er helt greit! Da har jeg et ekstra triks i ermet til neste år ;) Og masse koser og "Mamma min" å varme meg på resten av kvelden :)

Gjest amandine
Skrevet

Kjempevåt og stormete kveld her, og da jeg kom i hus med minstemann ble hans skjelettmaske liggende i entreen mens han og jeg småsprang til nærmeste varme badegulv.

Etter en stund ringte det på, og jeg var sikker på at jeg hørte stemmen til nabogutten så jeg trev til meg minsteknotts maske, åpnet døren med et brak og brølte av mine lungers fulle kraft.

For så å oppdage at det slett ikke var nabogutten, men en haug med småtasser som forskremte rygget bakover. Til foreldrene deres: UNNSKYLD!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...