Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 Har ei venninne som er sammen med en narkoman. Han er grei, men problemet er at han bruker narkotika. Han kan være en god far, men samtidig en dårlig far. Synes så synd på henne og barna. (Mest på barna). Er det stygg av meg og anmelde far anonymt? Vet at venninna mi ikke driver med det, men at hun sliter med han. Er det noen som har vært borti det før eller kjenner noen?
Spiffie Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Er han faren til barna? Jeg ville heller vurdert bekymringsmelding til barnevernet om barna vokser opp med en narkoman.
Major HotLips Houlihan Skrevet 31. oktober 2012 #3 Skrevet 31. oktober 2012 Anmelde til politiet? Tror heller jeg hadde gått til barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 Ja, han er far til barnet. Men hvorfor er det bedre å gå til bv? Hilsen HI
tante grusom master of law Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Det er stygt av deg å ikke melde fra til barnevernet. Stygt mot barna. Barn skal ikke vokse opp med narkomane.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg vet at det er stygg av meg, men samtidig så vil jeg ikke lage trøbbel for venninna mi. Derfor tenkte jeg at det er bedre å anmelde han til politiet anonym, men da vil kanskje ikke venninna mi for hjelp? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 Hva tror du politiet gjør med en anonym melding om at en eller annen er narkoman? Ingenting. Problemet her er vell forholdet til barna. Da er det barnevernet som er rette instans.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 Men kommer hun til å miste barnet sitt eller vil de også hjelpe henne? Jeg vil jo ikke at hun skal miste barnet sitt. Da de er de eneste hun har og hun er veldig glad i de. Hun er en god og kjærlig mor ellers, men sliter med bf. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #9 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg ville meldt til barnevernet. Hun kommer ikke til å miste ungene, men det er hennes ansvar og sørge for at de vokser opp i et trygt og rusfritt miljø, så hun blir nok bedt om å flytte fra han.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #10 Skrevet 31. oktober 2012 Ok, vil de også hjelpe henne å finne et godt bosted? Hun jobber og er et godt menneske. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #11 Skrevet 31. oktober 2012 Ok, vil de også hjelpe henne å finne et godt bosted? Hun jobber og er et godt menneske. Hilsen HI Hvis ikke hun har andre muligheter til å komme seg bort, kommer barnevernet eller NAV til å hjelpe henne å finne et bosted. Syns det er viktig for barnas skyld at det blir fokus på at de lever med en slik far. Politiet vil ikke kunne hjelpe dem (dessuten er ikke eventuelle narkotikadommer så veldig lange). Om han skulle ryke inn, vil moren stå på bar bakke, og vil kanskje ha behov for hjelp fra barnevernet uansett. Ring dem i dag. Har selv vokst om med en mor som var rusmisbruker og en far som ikke tok oss ut av hjemmet. Skulle ønske han hadde fått beskjed om å flytte fra henne for å beholde oss, for det hadde nok vært den motivasjonen han trengte for å få et bedre liv.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Takk for svar alle sammen. Er kjempe redd, men samtidig så vet jeg at det vil være godt for barna og henne også. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå