Gå til innhold

andre som er plagsomt VID nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart tre år siden fødsel. Har sluttet å gjøre knipeøvelser hver dag for ei god stund siden, da jeg ikke følte at det funket i det hele tatt.

Nå de siste mnd, så kjennes det ut som at jeg blir bare slappere og slappere..

Jeg er ei helt normal, tynn jente, ikke gravid eller noe.

Synes det begynner å bli veldig flaut å ha sex med kjæresten, og det har jeg syntes i noen mnd allerede. Jeg kan jo se på han at han sliter med å komme noen ganger, og han sier selv at jeg blir så våt at det blir lite friksjon.

Det har hendt tre ganger den siste mnd at han har fått slapp penis midt under økten, og DET tok helt knekken på selvtilliten min!

Jeg vet jo at det er pga jeg er for slapp der nede, selv om han ikke sier noe direkte.

I begynnelsen da jeg og kjæresten ble kjent, over ett år siden, så pratet vi om sex og sånt, og da forsto jeg det slik at analsex er ikke han noen særlig fan av.

Når han derimot nå ofte spør om å ta meg i rumpa, så kjenner jeg at det stikker litt ekstra..

Doggystyle tør jeg ikke ha i det hele tatt lenger, for det blir pumpet så mye luft inn, og dessuten virker det ekstra vidt ut da.

Jeg rir han heller ikke, da jeg bare kjenner meg ut som en ti-litersbøtte som sitter på han. Og hvis han skal ta tak i rumpeballene mine mens jeg rir, så kommer det fjertelyder. Flaut. I tillegg blir jeg veldig våt når jeg er kåt, og dette skaper jo ikke akkurat mer friksjon.

Alt er så flaut og pinlig, og jeg føler at dette er blitt den store elefanten i rommet mellom meg og kjæresten.

Han har ikke sagt direkte at han synes jeg er for vid, men han har jo sagt at han har problemer med å kjenne noe når jeg blir så våt, og om vi kan ha analsex osv..

når jeg ligger på ryggen, med knærne bøyd, og løfter meg halvveis opp slik at jeg ligger på korsryggen, så kan jeg SE rett inn i vagina! DET kommer luft inn når jeg ligger slik, og det blåser liksom det opp, og da ser jeg bare et svart hull rett inn! Jeg prøvde til og med å ta en finger inn, og bortsett fra kjønnsleppene utenpå, så klarte jeg å ta fingeren inn i musa uten å såvidt berøre skjedeveggene... Gjorde alt det her foran speilet,,

Nå ønsker jeg vaginalplastikk..

Jeg er bare 22 år, og tenker jo på å ha flere barn en gang i fremtiden.

Men jeg klarer altså ikke gå slik som dette lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du begynne å knipe igjen. Slik som du skriver, høres det ut som om problemet ble verre etter at du sluttet å knipe. Det hadde kanskje en effekt likevel?

Skrevet

HI

Jeg tenker at det er grenser for hvor mye knipeøvelsene kan hjelpe meg..

Noen som har prøvd vaginalplastikk selv?

Er det slik at de bare strammer inn skjedeåpningen, eller strammer de inn i selve skjedegangen også? Slik at hele musa (hele veien inn) blir strammere?

Skrevet

Aner ikke, men jeg har tenkt på det samme.

Skrevet

Jeg syns du skal få deg undersøkt. Jeg vet ikke noe om hva de gjør ved et slikt inngrep. Men du finner nok mye hvis du søker.

Lykke til og håper du får den hjelpen du trenger! :)

Skrevet

Med mindre det faktisk er noe medisinsk "feil" så synes jeg du heller skal være glad for å være litt vid!

Det er musklene der nede som jobber, så de kan trenes opp, dermed vil dere ha like mye utbytte av samleie som før.

Men den store plussen blir vel når du skal ha barn igjen!

Jeg ble vel noe mer vid etter andremann - heldigvis - ønsket helst å være så vid som mulig - for å lettere føde nr 3.

Fødte nr 3 uten ei eneste lita rift!

Helt uproblematisk med mannen også, vi har det like fint sammen som før, og jeg synes faktisk det er bedre med ham nå enn før barna.

Skrevet

merkelig hvor forsjellige man er der nede... eg fødte mitt 3 barn foren 1 månde siden og når eg tar 1 finger innisjeden og kniper strammer de rundt den.. eg har gjort knipeøvelser når eg kommer på det :) men kansje du burde begynne og trene ijenn ja :) du kan jo og reise til en gynekolog så han får se på om de kansje er noe galt?? lykke til, håper de ordner seg for deg :)

Skrevet

HI

jeg spurte kjæresten min igår om vi skulle ha sex, og han svarer:

"i hvilket hull?"

..............................

.............................

.................................

• 2 uker senere...
Skrevet

HI

Jeg har legetime denne uken, og har så lyst til å ta dette opp med legen. Men er så veldig flaut! Hva skal jeg si? "Hei, jeg føler meg vid nedentil"??

Og hva gjør legen? Hvis jeg tar det opp på legetimen, kommer de til å ta en undersøkelse av meg der eller blir jeg videresendt til gynekolog?

Anonym poster: 7b582ee93111f9e8ec93cd2aec3d9dcd

Skrevet

HI

jeg spurte kjæresten min igår om vi skulle ha sex, og han svarer:

"i hvilket hull?"

..............................

.............................

.................................

Da svarer du at du har en strap-on du kunne tenkt deg å prøve på ham.

Skrevet

HI

Jeg har legetime denne uken, og har så lyst til å ta dette opp med legen. Men er så veldig flaut! Hva skal jeg si? "Hei, jeg føler meg vid nedentil"??

Og hva gjør legen? Hvis jeg tar det opp på legetimen, kommer de til å ta en undersøkelse av meg der eller blir jeg videresendt til gynekolog?

Ja, du sier akkurat det. De kan jo ikke vite det sånn uten videre.

Si at det hemmer deg i det daglige og at du gjerne vil få det sjekket.

Skrevet

Det høres jo ikke helt bra ut om du virkelig er så vid? Kjenner du noe særlig når dere har sex da? Du skriver jo kun om hva han syns og kjenner. Kan jo hende du har skadet musklene der (skjedeprolaps?) nede eller noe, slik at det ikke hjelper uansett hvor mye du kniper. Jeg ville tatt det opp med fastlegen og fått henvisning til gynekolog. Er ingenting som er flaut hos legen, de møter all slags mennesker med alle slags plager hver dag :-)

Anonym poster: 410dc285920fe8682008442925083a1a

Skrevet

Jeg synes du skal ta dte opp med legen din. Det er ikek flaut, men et helt ordinært medisinsk problem, som han/hun kanskje kan hjelpe deg med. Hvis du ikke sier noe til legen, blir det jo helle rikke noe berde.

Jeg synes forresten ikke kjæresten din høres spesielt forståelsesfull eller moden ut.

(Kanskje det er han som er for liten?)

Anonym poster: 5fe28a3e1d2502ae5bc1d464f0c3d1db

Skrevet

Jeg har slitt med det samme siden fødselen, og har kranglet med gynekologene i over 1.5 år om dette.

Legen henviser deg til gynekolog, og gynekologen undersøker din knipeevne osv. Alle gynekologer jeg har vært hos sier at dette er normalt med tanke på den belastningen skjeden gjennomgår i fødsel og at alle blir noe videre i skjeden etter en fødsel.

Men så stiller jeg meg spørsmålet, hvor går grensen på hvor mye utvidet man skal bli?

For meg er selvtilliten min ødelagt og det går derfor utover min livskvalitet. Forholdet holdt på å gå fullstendig i knus fordi jeg ikke hadde selvtillit til sex og til slutt all nærkontakt.

Jeg har blitt avvist 9 ganger, men nå har jeg endelig fått oppfølging og har en gynekolog som tar meg på alvor (hun er den eneste kvinnelige jeg har vært hos!). Hadde jeg vist hvor mye psykisk stress og pinlighet jeg måtte utsette meg selv for, så hadde jeg tatt kontakt med en privat klinikk for lenge siden og bedd om privat operasjon (innstramming av skjedeåpningen ca. 25.000,-).

Men jeg har nå vært hos fysioterapeut for veiledning i bekkenbunnstrening, og det er helt klart at fysisk trening og trening av bekkenbunnsmusklaturen hjelper uansett hvordan du vrir og vender på det! Merket stor forskjell når jeg trente resten av kroppen i tillegg til bekkenbunnstreningen.

Kanskje du kniper feil? Hos fysioterapeut får du veiledning om hvordan du kniper riktig.

I tillegg har jeg fått noen stikkpiller som skal føres i skjeden to ganger i uken, de hjelper MYE!

Det er uaktuelt for dem å operere/ stramme inn skjedeåpningen fordi jeg er ung (25år) og bare har født et barn (at jeg ikke ønsker flere barn bryyr de seg ikke om). Grunnen er at operasjonen vil bli ødelagt ved neste fødsel (som jeg ikke skal ha..).

Som du ser er det hjelp å få, men som sagt hadde jeg vist hvordan gynekologer i det offentlige bastant avviser slike pasienter så hadde jeg tatt direkte kontakt med en privat klinikk som utfører slike operasjoner. Men også der må du knipe og bruke redskaper til å knipe både før og etter operasjonen. Logisk nok siden det er en muskel på lik linje med alle andre muskler. Så knip knip knip, det må du ansett gjøre, og det nytter ikke å dra til legen å si at du har sluttet å knipe. Da blir du sendt hjem med en beskjed: "Knip!":)

Anonym poster: 87fd72ad459b84add2a919f4234508fb

Skrevet

HI

Det er lite friksjon under sex, og jeg merker det selv..i tillegg blir jeg veldig, veldig våt..

Jeg kjenner at det støtt og stadig er et lite "press" i underlivet, som om noe buler ut. Bare litt, ikke mye. men det er en ubehagelig følelse, og jeg merker at når jeg kjenner dette, og hvis jeg begynner å knipe eller presse hånda mi opp mot underlivet når jeg kjenner dette, så forsvinner den følelsen..

Så da tenker jeg jo selvfølgelig på det jeg har lest om; underlivsprolaps.

Så det skal være sagt, så er jeg ikke SÅ vid, eller verdens videste..Men det er NOK vidt til at det reduserer livskvalitet, og er blitt tabu mellom meg og kjæresten.

Du som skriver over her, og er 25 år, hvilke stikkpiller fikk du hos fysioterapeuten? Hva heter de? Og hva skal de hjelpe for? Stramme skjeden med en pille?:P

Og hvordan foregår dette hos fysioterapeuten med bekkenbunnstrening? Skal man ligge der naken, mens hun/han ser i skjeden din, og du kniper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...