IceNose Skrevet 31. oktober 2012 #1 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Jeg har hørt og lest noe om at det er best å ligge på venstre side ift babyen i magen.Det hadde noe med sirkulasjon å gjøre?Eller?Noen som vet hva dette er for noe? Endret 31. oktober 2012 av IceNose
Poteta Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Tror det har med blodårene å gjøre. Sånn at de store venene ikke skal komme i klem
IceNose Skrevet 31. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 31. oktober 2012 Hm, intressant.Men da ligger hovedåren på venstre siden, eller noe?
Blomstogbier Skrevet 31. oktober 2012 #4 Skrevet 31. oktober 2012 (endret) Hmm, tror det må være forskjellig, eller hva? Jeg synes det er ubehagelig å ligge på venstre side jeg. Men mulig det endrer seg etterhvert? Liker foreløbig best å ligge på høyre side.. Ligger jeg på ryggen, får jeg vondt i magen etterhvert. Men sånn har jeg vært hele livet.. Endret 31. oktober 2012 av Blomstogbier
Poteta Skrevet 31. oktober 2012 #5 Skrevet 31. oktober 2012 Det vet jeg ikke, men det har lest er at blodtilførselen til babyen blir bedre når du ligger på venstre side. Og la ligger heller ikke leveren i klem. Du kan lese litt om sovestillinger her : http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7677696
Mango86 Skrevet 31. oktober 2012 #6 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg klarer nesten ikke ligge over på venstre side. Babyen ligger så rart i magen, hele rompa og ryggen hans ligger på venstre siden (til venstre for navlen min), så det er rett ubehagelig for meg å "ligge på han". Han har hodet innimellom midt over navlen (mellom puppene mine kjennes det av og til ut som!) og under høyre ribbebein. Så jeg finner ingen god stilling når jeg skal sove lengre...
?en til? Skrevet 31. oktober 2012 #7 Skrevet 31. oktober 2012 om du er plaget av halsbrann hjelper det for mange å ligge på venstre side, pga plasseringen av "hullet" opp til halsen. har hjulpet meg til å få sove maaange ganger. ang blodgjennomstrømming så har ikke jeg hørt noe om det annet enn at en bør unngå å ligge på ryggen om det er ubehagelig.
maimora Skrevet 31. oktober 2012 #8 Skrevet 31. oktober 2012 http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17677696&a=1.7677696&f=/helse-forbruk-og-livsstil/&h=www.nrk.no
LivHeidi Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Sirkulasjon både for deg og babyen. Jeg klarer ikke å ligge så lenge på høyre side (må jo av og til), er noen som sparker så bra oppe ved høyre ribbein, og blir veldig aktiv når jeg forsøker å ligge på den sida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå