Gjest April barn <3 Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Han er forkjølet og strever med å puste tiltross for saltvann i nesen. Når han ikke får puste får han heller ikke sove. Har hevet både seng og madrass uten hell. Tilslutt ble jeg så sliten i armene at jeg la han oppå en voksen pute. Altså med hode og rygg godt oppå puten, er bare litt av rompa og bena som er uten pute under seg. Nå angrer jeg litt for han sover godt! Prøvde å ta bort puten men da slet han med pusten igjen og jeg havnet i byssing igjen. Vil egentlig ikke ha han liggende slik i natt med tanke på krybbedød. Noen som har andre gode tips?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Kjøp nesespray morgen. Jeg endte med å sove med snuppelupp på brystet.. men kan han "dette" ned fra puta? hvis han ligger trygt ville jeg latt han ligge..
Gjest April barn <3 Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Storebror har en nesespray, den kan nok ikke brukes til barn under to. Minsten får saltvanns spray, synes den funker dårlig! Han kan nok ikke ramle ned på siden av puta siden den dekker hele bredden av sprinkelsenga. Det jeg er redd for er at han snur seg på siden slik han pleier å sove, da vil ansiktet synke litt ned i puta. Han har ligget der på rygg i tre timer nå uten å snu seg...
Mø schæl! Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Huff, all sympati til deg og syk baby - har en selv for tida! Men hvor gammel er gutten din?
Gjest April barn <3 Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Takk det samme og god bedring til ditt barn. Han er 6,5mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Du får Rhinox dråper til de minste på apoteket..
Gjest April barn <3 Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Takk for tipset, skal kjøpe i morgen :-)
Mø schæl! Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Takk for det ! Vet du, når han er såpass gammel hadde jeg ikke vært så bekymret for dette med at han får ansiktet ned i puta. Han er gammel nok til å kunne løfte hodet hvis han ikke får puste. Ikke for det, jeg skjønner deg godt, lillesnupp her har villet ligge KUN på magen omtrent siden fødselen, og jeg har ofte sittet med hjertet i halsen når jeg ser ansiktet hennes borer seg ned i madrassen... Da jeg tok det opp med helsesøster (dette var på 5 mnd-kontrollen), sa hun at så lenge hun klarte å løfte hodet, klarte babyen som regel godt å løfte hodet opp hvis den fikk pustevansker. Så mitt råd er å la babyen få sove godt med frie luftveier. Han trenger søvnen sin. Hvis du er nervøs, sett klokka på ringing noen ganger i løpet av natten og se etter ham, men dette vil gå HELT fint! God bedring !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå