Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Vi ønsker ikke mer enn ett barn, så lurer på hvilken prevansjon det blir best å bruke etter fødsel? Har gode erfaringer med ppiller, så ønsker gjerne å begynne på dette igjen. Og når kan man begynne på de? Vil amme så lenge som mulig, er det sant at man ikke blir gravid så lenge man ammer, selv om mensen kommer tilbake? Og hvordan søker man om sterilisering?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 JEg ville nok gått for spirali første omgang. Ang søknad om sterilisering vet jeg ikke. Man kan fint bli gravid når man ammer. Eggløsningen kommer før mens. Og man kan ha regelmessig syklus til tross for amming.
Gjest peacock Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Du kan bruke cerazette mens du ammer, ikke noe problem. Fungerer som vanlige p-piller. Ikke bruk amming som prevensjon, det er ikke sikkert i det hele tatt. Mange som har slått seg på det gitt.
TPK Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Cerazette er en minipille så vidt jeg vet. Fungerer omtrent som p-piller, men litt mindre sikker tror jeg. Jeg tror det er den eneste man kan ta mens man ammer. Ellers er nok hormonspiral ganske vanlig. Du kan fint bli gravid når du ammer.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Du kan bruke cerazette mens du ammer, ikke noe problem. Fungerer som vanlige p-piller. Ikke bruk amming som prevensjon, det er ikke sikkert i det hele tatt. Mange som har slått seg på det gitt. Har utrolig dårlig erfaring med cerazette. Kjenner FEM stykker som ble gravid på dem, inkludert meg selv (TO ganger, med riktig bruk). Så jeg hadde heller satset på spiral gitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå