Gå til innhold

Prevansjon etter fødsel?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker ikke mer enn ett barn, så lurer på hvilken prevansjon det blir best å bruke etter fødsel? Har gode erfaringer med ppiller, så ønsker gjerne å begynne på dette igjen. Og når kan man begynne på de? Vil amme så lenge som mulig, er det sant at man ikke blir gravid så lenge man ammer, selv om mensen kommer tilbake?

 

Og hvordan søker man om sterilisering?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg ville nok gått for spirali første omgang. Ang søknad om sterilisering vet jeg ikke.

Man kan fint bli gravid når man ammer. Eggløsningen kommer før mens. Og man kan ha regelmessig syklus til tross for amming.

Gjest peacock
Skrevet

Du kan bruke cerazette mens du ammer, ikke noe problem. Fungerer som vanlige p-piller.

 

Ikke bruk amming som prevensjon, det er ikke sikkert i det hele tatt. Mange som har slått seg på det gitt.

Skrevet

Cerazette er en minipille så vidt jeg vet. Fungerer omtrent som p-piller, men litt mindre sikker tror jeg. Jeg tror det er den eneste man kan ta mens man ammer. Ellers er nok hormonspiral ganske vanlig. Du kan fint bli gravid når du ammer.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Du kan bruke cerazette mens du ammer, ikke noe problem. Fungerer som vanlige p-piller.

 

Ikke bruk amming som prevensjon, det er ikke sikkert i det hele tatt. Mange som har slått seg på det gitt.

 

Har utrolig dårlig erfaring med cerazette. Kjenner FEM stykker som ble gravid på dem, inkludert meg selv (TO ganger, med riktig bruk). Så jeg hadde heller satset på spiral gitt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...