Gå til innhold

Sure naboer ang. Halloween..


Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 år siden hadde vi fest på Halloween, slik som vi har vært år. Da ba eg nabobarna men foreldrene var imot Halloween så de fikk ikke komme. Derimot måtte vi gjerne komme på døren. Det gjorde vi både da og ifjor. Må si jeg jeg syns synd i barna som bare fikk dele ut, men ikke gå selv.

 

Vi har 2 barn, samme har naboene. Største er i noenlunde samme alder, mens yngste går i klasse sammen. De leker derimot aldri sammen på fritiden og med det kommer problemet. Møtte moren utenfor nå og hun kunne ikke skjønne at ikke hennes barn var bedt. Barna har bedt 3 venner hver og dette er de nære vennene. Jeg ble så paff at sa ingenting, men når jeg inviterte for 2 år siden var moren nedlatende og mente Halloween var noe tull(samtidig som de delte ut snop til alle andre).Så følte liksom ikke for å invitere noen på nytt da.

 

Barna blir ikke bedt, MEN er det er uskreven regel at en bør be nabobarn til fest- selv når de ikke leker sammen på fritiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For 2 år siden hadde vi fest på Halloween, slik som vi har vært år. Da ba eg nabobarna men foreldrene var imot Halloween så de fikk ikke komme. Derimot måtte vi gjerne komme på døren. Det gjorde vi både da og ifjor. Må si jeg jeg syns synd i barna som bare fikk dele ut, men ikke gå selv.

 

Vi har 2 barn, samme har naboene. Største er i noenlunde samme alder, mens yngste går i klasse sammen. De leker derimot aldri sammen på fritiden og med det kommer problemet. Møtte moren utenfor nå og hun kunne ikke skjønne at ikke hennes barn var bedt. Barna har bedt 3 venner hver og dette er de nære vennene. Jeg ble så paff at sa ingenting, men når jeg inviterte for 2 år siden var moren nedlatende og mente Halloween var noe tull(samtidig som de delte ut snop til alle andre).Så følte liksom ikke for å invitere noen på nytt da.

 

Barna blir ikke bedt, MEN er det er uskreven regel at en bør be nabobarn til fest- selv når de ikke leker sammen på fritiden?

 

Sorry for skrivefeil-sitter på telefon og autocorrect er ikke helt å stole på ;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva om dere kaller det grøsserfest eller skummelfest?

Skrevet

Hva om dere kaller det grøsserfest eller skummelfest?

 

Hehe, hva mener du?

Skrevet

Hva om dere kaller det grøsserfest eller skummelfest?

 

Mener du at HI ikke skal kunne festen det hun ønsker for å tekkes naboene? Naboer som ikke er invitert engang?

Gjest Antarctica
Skrevet

...nei, for at hun skulle kunne be barna uten å støte foreldrene. Ned med piggene!

Skrevet

Nei, man må ikke invitere naboens barn. Mine unger er ikke nære venner med naboens barn og de inviteres ikke til sosiale happeninger her hos oss. Vet de skulle ønske det var sånn, men når nabojenta kun sier min datter er verdens beste dagen før halloweenfest eller kakefest eller bursdag (de er ikke like gamle) og resten av året kaster sand på henne, da inviteres de ikke.

Skrevet

Pashla: nei, i år er jeg ikke interresert i å be dem da det er ungene sin fest og de ikke leker sammen med de barna. Og tror ikke navneskifte ville ha gjort forskjellen de tidligere år da de verken fikk lov kle seg ut eller gå rundt. I år virket det som tonen var en annen og det er sikkert fordi barna er blitt eldre og ønsker feire. Jeg lurer vel bare på om det er standard at en Må be naboer. Vi bor tett ja, men that`s it liksom;)

Skrevet

Absolutt ingen automatikk i at nabobarn må bes. Hold festen som planlagt, dere :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Pashla: nei, i år er jeg ikke interresert i å be dem da det er ungene sin fest og de ikke leker sammen med de barna. Og tror ikke navneskifte ville ha gjort forskjellen de tidligere år da de verken fikk lov kle seg ut eller gå rundt. I år virket det som tonen var en annen og det er sikkert fordi barna er blitt eldre og ønsker feire. Jeg lurer vel bare på om det er standard at en Må be naboer. Vi bor tett ja, men that`s it liksom;)

 

Da trenger du selvsagt ikke ha dem med. Jeg trodde du prøvde å finne en måte å være inkluderende på selv om foreldrene ikke var så lette å påvirke. ;-)

Skrevet

Klart du ikke må be dem, men hva med å vise litt storsinn og inkludere naboungene som nå endelig får lov å være med?

Skrevet

Inkluderende vil jeg aboslutt påstå jeg er selv om jeg i denne situasjonen ikke ønsker be akkurat de barna. De er flotte barn men for 2 år siden lekte de misnte sammen og det ble naturlig be dem. Idag har de vidt forskjellige intr og er aldri sammen utenom på skolen. Skulle vi først bedt flere ville det vært naturlig be andre for å si det sånn.

 

Skjønner det antagelig var feil sted å spørre om noe sånt, men syns moren oppførte seg tåpent for å si det sånn. Blir som at jeg skulle nekte barna gå i andre sine bursdager og året etter bli sur for at de ikke ble bedt..

Og ang bursdager så ber de av samme kjønn så barna blir ikke bedt i bursdager heller til hverandre.

Skrevet

Hva om dere kaller det grøsserfest eller skummelfest?

 

Dette var virkelig et tåpent forslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...