Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Eller må jeg ringe fastlegen? Føler at det vil være lettere å gå til Hs siden hun kjenner barnet mitt...
muy muy feliz!! Skrevet 31. oktober 2012 #2 Skrevet 31. oktober 2012 Det er i utgangspunktet kun leger og barnevernet som henviser, men må ikke være fastlege. Dvs; hvis barnet er under skolealder kan helsesøster skrive henvisningen sammen med lege på helsestasjonen, hvis barnet går på skolen gjør hun det sammen med skolelegen. I praksis betyr det som oftest at hs skriver alt og legen kun signerer. Mange foreldre ønsker heller det nettopp fordi som du skriver kjenner de ofte barna bedre. Hvis ikke helsesøster har en velvillig skolelege/hs-lege å samarbeide med, kan hun skrive vedlegget til henvisningen selv om den kommer fra fastlegen også. Så snakk med helsesøster om det, og be henne skrive mest mulig av den. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå