Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har flyttet til en ny kant av landet og skal ha tvillinger på nyåret. Jeg har ingen nære venninner her og ingen egen familie som jeg vil ha med på fødselen. Om det blir keisersnitt, så kan min mor komme og være med, for da vet vi jo datoen i god stund på forhånd. Vaginal fødsel vil jeg ikke ha henne med på uansett, da. Er det noen som har født alene og som synes det har gått fint? Hvordan forberedte dere dere selv? Har dere noen gode råd å dele etter deres egen erfaring?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Det høres veldig ensomt ut å flytte til en annen kant av landet hvor du ikke kjenner noen, spesielt rett før du skal ha barn? Det å føde alene går sikkert fint, jeg hadde med min mann men kunne like så gjerne ha født alene. Opplevde ikke så mye støtte i ham underveis da jeg hadde mer enn nok med smertene. Men det var veldig hyggelig å ha ham der etter fødselen så vi kunne beundre barnet vårt sammen. Er det virkelig ingen du kunne tenke deg å ha med? Kanskje ikke under fødselen, men som kan komme inn like etterpå og beundre barna sammen med deg?
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg fødte alene og det var supert Nå gikk fødselen veldig fort så det var nesten bare tia og veien før ungen var ute, men det å føde alene var, for meg, veldig greit og godt.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg hadde med min mor (på vaginal fødsel), og det er jeg kjempeglad for. Jeg var alene, og ikke lengre sammen med den vordende far. Det er så spesielt å føde, at jeg tror du kommer til angre på at du ikke fikk delt opplevelsen med noen..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 HI her, jeg er heldigvis ikke ensom : ) Det er bare ingen jeg føler er nær nok til at jeg vil ha dem på selve fødselen. Og jeg tror nok at det er nok venner og familie som kan dele gleden sammen med meg når bare fødselen er over. Lykke Fryd: Var det planlagt at du skulle føde alene? Hvordan forberedte du deg i så fall? Hvordan forberedte du personalet på klinikken?
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Hvis du vil føde alene så gjør du det! Jeg gjorde det, var ikke lengre sammen med barnefaren og det var uaktuelt å ha han eller noen andre med. Jeg var andregangs da, og viste godt hva jeg gikk til. Sendte ut jordmor det meste av tiden også, hun kom bare innom og sjekket fosterlyden. For min del synes jeg det var lettere å føde alene enn å ha med pappan, jeg har prøvd begge variantene. Han var som en bortskjemt drittunge som ble sur fordi jeg fikk all oppmerksomheten og jeg knapt så på han under fødselen fordi jeg hadde nok med meg selv.. Ahh, blir irritert av å tenke på det fortsatt! Nei, mye bedre alene spør du meg.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 HI her, jeg er heldigvis ikke ensom : ) Det er bare ingen jeg føler er nær nok til at jeg vil ha dem på selve fødselen. Og jeg tror nok at det er nok venner og familie som kan dele gleden sammen med meg når bare fødselen er over. Lykke Fryd: Var det planlagt at du skulle føde alene? Hvordan forberedte du deg i så fall? Hvordan forberedte du personalet på klinikken? Jeg visste at jeg skulle føde alene og jeg ønsker heller ingen med meg. Fødselen var en sak mellom meg og babyen Jeg forberedte meg ikke noe mer enn andre, tror jeg. Kanskje sånn bortsett fra at jeg pakket sykehusbaggen tidligere siden jeg måtte ordne alt selv når fødselen begynte. Ved sykehuset der jeg fødte så var det ingen innskriving eller samtale så de visste ikke at jeg skulle føde alene, men det virket ikke som om det var uvanlig og de var veldig greie. Fødselen tok bare 3 timer så det var heller ikke så mye tid til å tenke eller å føle seg "ensom". Og de timene jeg hadde alene med frokost, en kopp kaffe og en helt fersk baby var bare herlig! Nå har jeg bare født en gang så jeg har ikke noe å sammenligne med, men jeg kunne godt like å føde alene.
omatt Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Tusen takk for svar, begge to : ) Det er fint å få erfaring fra andre som har planlagt å føde alene.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Tusen takk for svar, begge to : ) Det er fint å få erfaring fra andre som har planlagt å føde alene. Bare hyggelig Lykke til med fødsel og med tvillingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå