Gå til innhold

Sukker..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sukker spiser dere i løpet av en uke? Vet jo at det ikke er bra, men er så vanskelig å holde seg unna! Er mest redd for at babyen skal bli stor...

Noen tanker og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, jeg er vel ikke rette mennesket til å uttale meg her. Men jeg levde på sjokoladepudding første svangerskapet og cola det andre. Jeg er normalvektig, og gikk fort ned i vekt etterpå, og barna som ble født lå midt på 3000-tallet i vekt. Så jeg lever nok på cola og julebrus denne gangen også ;) Alt for å holde kvalmen borte!

Skrevet

Hmmm, jeg er vel ikke rette mennesket til å uttale meg her. Men jeg levde på sjokoladepudding første svangerskapet og cola det andre. Jeg er normalvektig, og gikk fort ned i vekt etterpå, og barna som ble født lå midt på 3000-tallet i vekt. Så jeg lever nok på cola og julebrus denne gangen også ;) Alt for å holde kvalmen borte!

Hehe... har hørt om mange som gjør det ;)

Hører med til historien at jeg er overvektig.. ikke voldsomt, men nok til at legen har bedt meg om å passe litt på så jeg ikke legger på meg for mye. Så håper sukkersuget gir seg etterhvert. Jeg veier opp med sunn mat, og masse frukt og grønt :)

Skrevet

Det blirmye...med kvalme og oppkast spiser og drikker jeg det jeg greier. Dessverre er det bare søte drikker som juice og brus (blir kvalm av vann) og mye søt mat. Håper formen blir bedre slik at kostholdet også kan bli bedre etterhvert :)

Øker det forresten sjansen for svangerskapsdiabetes?

Skrevet

Det blirmye...med kvalme og oppkast spiser og drikker jeg det jeg greier. Dessverre er det bare søte drikker som juice og brus (blir kvalm av vann) og mye søt mat. Håper formen blir bedre slik at kostholdet også kan bli bedre etterhvert :)

øker det forresten sjansen for svangerskapsdiabetes?

Ja, det er det det gjør. Særlig om man har litt overvekt fra før. Og det øker sjansen for stort barn... Jeg har ikke særlig lyst til å trykke ut en liten en på nærmere 5 kg, slik ei jeg kjenner gjorde :/

Skrevet

øker det forresten sjansen for svangerskapsdiabetes?

Ja, det er det det gjør. Særlig om man har litt overvekt fra før. Og det øker sjansen for stort barn... Jeg har ikke særlig lyst til å trykke ut en liten en på nærmere 5 kg, slik ei jeg kjenner gjorde :/

Shit! Har et par kilo for mye og et jævlig kosthold for tida. Satser på bedre tider og bedre kosthold snart!!

Skrevet

i alle fall for mye, drikker ca 2 glass cola om dagen og et par sjokolader

Gjest Ballongmamma
Skrevet

Jeg har gitt meg selv "lov" til seks ruter om dagen av den 100 grams melkesjokoladeplata. Så fordeler jeg de rutene utover dagen, gjerne i forholdet 4 og 2 sammen med kaffekoppene mine. Funker bra for meg, da vet jeg at nå er dagens sjokolade desverre spist opp, men i morgen blir det ny. Også tar jeg meg en pære hvis det blir for ille.

Er i uke 38 idag, og var ikke jeg plaget med kvalme. Men hvis man er det så skjønner jeg at det kanskje ikke er salat som frister mest. Har vært veldig sukkerhungrig jeg også, men det gikk over etterhvert.

Skrevet

Du mener ikke det alvorlig?

Skrevet

Jeg var avhengi av nugatti og japp i mitt første svangerskap... Fødte 2 uker for tidlig, 3100 g. Baby 2 var jeg avhengi av sjokolademilkshake og fruktnøtt... Fikk på termin dato 3600 g og jeg har diabetes fra før. Men måtte bruke insulin i svangerskapet, gikk helt fint, og som dere ser fikk ikke jeg 5 kg babyer... Og jeg veide rundt 130 da. Så hær er det ingen fasit. Og det værste æ høre /ser e sånne sån tallet ned på hva andre spiser...

Skrevet

Jo så lenge du er over vekting fra før,bør du helst unngå det synes jeg

Skrevet

Jeg er ikke overvektig på noe vis, men jeg spiser jo ikke daglig sjokolade eller inntar daglig brus i svangerskap likevel :P

Skrevet

Så mye får ikke jeg i meg. Jeg drikker ikke brus. Tenker jeg får i meg noe sjokolade, is e.l. ca annenhver dag.. Om suget blir for stort ellers, så tar jeg en brødskive med honning :)

Skrevet

Jeg er ikke overvektig på noe vis, men jeg spiser jo ikke daglig sjokolade eller inntar daglig brus i svangerskap likevel :P

Har ikke gjort det hele svanger skapet heller, kun nå i det siste det har fristet ,fra uke 26 eller noe sånt begynte det og jeg har vert mye kvalm,så har nesten bare drikket juice og vann fra før

Skrevet

Jeg prøver å holde snop, brus o.l. til lørdagen i all hovedsak.

Men jeg orker ikke så mye av det, selvom et glass iskald cola er godt :)

Men har ikke så lyst på sjokolade. Men potetgull går det kanskje mer i.

Jeg er 9 uker på vei, så har litt tid på å få et perfekt kosthold, hehe, men det er jo greit å prøve å holde seg litt unna allerede nå selvom søtsuget melder seg.

Er ikke tynn selv, så må ikke legge på meg for mye :)

Skrevet

Jeg er tynn og spiser sunt, men får store babyer. Så tror ikke kostholdet har så ekstremt mye å si for vekta på babyen egentlig, men det er jo viktig å spise sunt uansett :)

Må legge til at det går fint å føde store barn også da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...