Gå til innhold

Kollektivt meg midt i arslet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens opplevelse ble en god påminnelse om hvor glad jeg er i sertifikatet og bilen min. Jeg bruker vanligvis i underkant av 15 minutter på å kjøre til byen, og i dag måtte jeg et ærend dit. Siden snøen kom i natt og bilen er sommerskodd, så tenkte jeg at buss var en god idé. Buss til byen gikk forsåvidt greit, litt dyrt med 35,- en vei, siden det er gratis å parkere i byen, men drøye 30 minutter på buss med lydbok i øret gikk an det.

Så gjorde jeg unna det jeg skulle, og gikk til busstasjonen for ta bussen hjem. Den skulle gå 14.05, og jeg var der 14.01. Ingen buss dukket opp hverken 05, 15 eller 30, for den saks skyld. Ikke kunne jeg gå noe sted, for jeg regnet jo med at bussen ville dukke opp når som helst. surt og kaldt var det også. Først 14.38, kom bussen. Om det da var 05 som var forsinket, eller om det var den som skulle ha kommet 35 som nesten var presis er ikke godt å vite, for det kommer jo ingen informasjon. 15.23 var jeg hjemme. Over en time seinere enn om jeg hadde kjørt bil, og 70 kroner fattigere.

Miljøet får ha meg unnskyldt, men det blir en stund til neste gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Buss suger! Sorry alle dere miljøentusiaster....

Skrevet

Dagens opplevelse ble en god påminnelse om hvor glad jeg er i sertifikatet og bilen min. Jeg bruker vanligvis i underkant av 15 minutter på å kjøre til byen, og i dag måtte jeg et ærend dit. Siden snøen kom i natt og bilen er sommerskodd, så tenkte jeg at buss var en god idé. Buss til byen gikk forsåvidt greit, litt dyrt med 35,- en vei, siden det er gratis å parkere i byen, men drøye 30 minutter på buss med lydbok i øret gikk an det.

Så gjorde jeg unna det jeg skulle, og gikk til busstasjonen for ta bussen hjem. Den skulle gå 14.05, og jeg var der 14.01. Ingen buss dukket opp hverken 05, 15 eller 30, for den saks skyld. Ikke kunne jeg gå noe sted, for jeg regnet jo med at bussen ville dukke opp når som helst. surt og kaldt var det også. Først 14.38, kom bussen. Om det da var 05 som var forsinket, eller om det var den som skulle ha kommet 35 som nesten var presis er ikke godt å vite, for det kommer jo ingen informasjon. 15.23 var jeg hjemme. Over en time seinere enn om jeg hadde kjørt bil, og 70 kroner fattigere.

hadde kostet deg mer en 70 kr og brukt bilen uansett.
Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men i Oslo er det helt håpløst. Jeg bor utenfor byen, og står heller i kø med egen bil i 1,5 time, enn å STå på en buss med nesa godt trykket inn i en annens svette armhule i 1 time. Hvertfall nå med morgenkvalme og hodevondt i tillegg. Ingen som reiser seg for deg tidlig i svangerskapet... Heia kollektivt! :/

Endret av castoslo
Skrevet

hadde kostet deg mer en 70 kr og brukt bilen uansett.

Da hadde jeg ihvertfall følt at det var vel anvendte penger. Det følte jeg ikke i dag. Jeg ble riktignok fraktet fra A til B, men mangelen på komfort, forutsigbarhet og ikke minst all tiden jeg kunne ha brukt til noe annet gjorde at det ikke var verd prisen.

Skrevet

Jeg tenkte begynne å ta buss til og fra jobben, men ga opp etter én dag! Til gikk greit, men på vei tilbake gikk det ikke bra. Jeg sto på første stoppet etter byen, men da bussen kom var den så full at den bare kjørte forbi! Ikke kom det noen ny buss heller før etter 20 min! Jeg var så sinnsykt sur hele resten av den dagen! Endte med å betale 30 kr for å komme to stopp videre og måtte derfra egentlig gå minst 20 min i regnet. jeg fikk heldigvis noen til å hente meg, men det var utrolig dårlig av busselskapet. Det var en helt vanlig hverdag. møkkakollektivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...