Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Forventer dere, eller blir dere skuffet/glade hvis dere får noe 14 februar? Altså Valentins dagen som stadig blir mer og mer populær?
Gjest pizzadilla Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 ikke jeg. Har aldri hatt tradisjon for valentine:-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Hadde blitt sur på mannen om han kom med noe den 14 februar. Og tenkt at nå har det klikket Vi trenger ikke den dagen for å ha et godt forhold
Musemorbr / Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg lurer på om de nekter barna å være med på karneval også.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Huff så lei jeg er disse diskusjonene. Hvorfor ikke godta at vi er forskjellige? Må alle være like? Tror dere et barn får traumer om det ikke gjør noe kanskje 20% av Norges barn gjør? Kjære vene....
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg lurer på om de nekter barna å være med på karneval også. Ta deg litt sjokolade du musemor
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Markerer aldri valentinsdagen heller. Så jeg forventer aldri å få noe av mannen på den dagen. Vi markerer ingen typiske amerikanske handelsstandsfenomener her i huset. Ikke farsdag helller da? Opprinnelig kommer konseptet rundt farsdagen fra USA Jeg mener at alt vi feiere kommer jo fra et sted da, så engang må være første gangen vi feirer ting.
Gjest Antarctica Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Jeg vokste opp med karneval, det har vært i bruk i Norge siden middelalderen. Så lær dere å kjenne deres historie før dere sammenligner. Jeg ville faktisk også trodd det hadde rabla for mannen om han kom med en rosa bamse eller et hjerteforma kort på 14.2. Jeg kjenner ingen velfungerende voksne menn som ønsker seg kosedyr, og ønsker det ikke selv heller. Farsdag har vi heller ingen markering av, det er faktisk ikke så uvanlig! Endret 30. oktober 2012 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Er ikke mot halloween, men driter i valentinsdagen likevel. Føler ikke noe behov for å feire vår kjærlighet samtidig som alle andre, feirer heller bryllupsdagen vår og prøver å gi hverandre små oppmerksomheter i hverdagen.
4Hjerter Skrevet 30. oktober 2012 #10 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg lurer på om de nekter barna å være med på karneval også. Ta deg litt sjokolade du musemor Jo da, jeg bruker å lage biff og kjøpe roser selv til mannen 14 februar -hvis jeg husker det da:-D Vi feirer morsdag, farsdag, bryllupsdag, alle burdager, påske, jul, santhans og jeg vet ikke.... men IKKE Halloween! Må legge til at selv om jeg er gift med verdens beste(syns jeg) så er det stort sett alltid jeg som kjøper gaver og lager fest her i huset...... Mannen kliner til av og til med spa og middag ute og en skjelden gang rosa roser:-D
4Hjerter Skrevet 30. oktober 2012 #11 Skrevet 30. oktober 2012 Glemte å si at vi feirer karneval.... det gjør de både i barnehagen og siden på sfo og på skolen;-)
Mandalas Skrevet 30. oktober 2012 #12 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er så kjip at jeg syns valentinsdagen også bare er tull! Jeg blir overhodet ikke skuffa hvis jeg ikke får noe, det kunne ikke falt meg inn.
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. oktober 2012 #13 Skrevet 30. oktober 2012 Det jeg ikke liker med halloween er at man skal gå på dørene og tigge etter godis, og kaste egg på huset om de ikke får.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 30. oktober 2012 #14 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg må si at jeg hadde vært sikker på at det hadde rabla for gubben hvis han hadde kommet med roser 14. februar, gitt. Halloween feirer vi til "en viss grad", fordi barna har "oppdaget" dagen. Morsdag og farsdag feirer vi ikke, men jul, påske og bursdager.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #15 Skrevet 30. oktober 2012 Det er ikke det at det er at det er noe vi har "adoptert" fra andre land som plager meg, men det er det at man "tvinger" på andre noe når man ringer på døra deres og forventer/tigger etter noe. Halloween fest er helt greit, det er noe jeg skal foreslå for klassen til barna mine neste år. Men det å gå fra dør til dør å tigge, nei huff....
valkyrien Skrevet 30. oktober 2012 #16 Skrevet 30. oktober 2012 Forventer dere, eller blir dere skuffet/glade hvis dere får noe 14 februar? Altså Valentins dagen som stadig blir mer og mer populær? Jeg misliker valentinsdagen enda mer enn halloween... Heldigvis er gubben og jeg enige, så han kommer ikke trekkende med noe fjas den dagen.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. oktober 2012 #17 Skrevet 30. oktober 2012 Forventer dere, eller blir dere skuffet/glade hvis dere får noe 14 februar? Altså Valentins dagen som stadig blir mer og mer populær? Jeg misliker valentinsdagen enda mer enn halloween... Heldigvis er gubben og jeg enige, så han kommer ikke trekkende med noe fjas den dagen. Huff tenk så fælt å gi gave til sin kjære! Det er uhørt! Har aldri skjønt det norske fenomenet å aldri gi noe til hverandre fordi man er "voksen og har felles økonomi".
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. oktober 2012 #18 Skrevet 30. oktober 2012 Forventer dere, eller blir dere skuffet/glade hvis dere får noe 14 februar? Altså Valentins dagen som stadig blir mer og mer populær? Jeg misliker valentinsdagen enda mer enn halloween... Heldigvis er gubben og jeg enige, så han kommer ikke trekkende med noe fjas den dagen. Huff tenk så fælt å gi gave til sin kjære! Det er uhørt! Har aldri skjønt det norske fenomenet å aldri gi noe til hverandre fordi man er "voksen og har felles økonomi". Men hvorfor må man absolutt gi noe til hverandre akkurat 14. februar? Du vet at det er 364 andre dager i året?
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. oktober 2012 #19 Skrevet 30. oktober 2012 Forventer dere, eller blir dere skuffet/glade hvis dere får noe 14 februar? Altså Valentins dagen som stadig blir mer og mer populær? Jeg misliker valentinsdagen enda mer enn halloween... Heldigvis er gubben og jeg enige, så han kommer ikke trekkende med noe fjas den dagen. Huff tenk så fælt å gi gave til sin kjære! Det er uhørt! Har aldri skjønt det norske fenomenet å aldri gi noe til hverandre fordi man er "voksen og har felles økonomi". Men hvorfor må man absolutt gi noe til hverandre akkurat 14. februar? Du vet at det er 364 andre dager i året? Fordi de menn jeg kjenner som ikke gir kona si noe den 14. ikke gir noe til henne ellers. Fordi "vi har felles økonomi så det blir ingen gave", "man trenger ikke å bruke penger for å sette pris på hverandre" osv. Men det kan hende jeg bare har hørt om ufyselige menn, jeg vet ikke. Og før noen begynner å skape seg så synes jeg det er like gøy å gi gave til partneren som å motta.
valkyrien Skrevet 30. oktober 2012 #20 Skrevet 30. oktober 2012 Forventer dere, eller blir dere skuffet/glade hvis dere får noe 14 februar? Altså Valentins dagen som stadig blir mer og mer populær? Jeg misliker valentinsdagen enda mer enn halloween... Heldigvis er gubben og jeg enige, så han kommer ikke trekkende med noe fjas den dagen. Huff tenk så fælt å gi gave til sin kjære! Det er uhørt! Har aldri skjønt det norske fenomenet å aldri gi noe til hverandre fordi man er "voksen og har felles økonomi". Vi klarer fint å gi hverandre små oppmerksomheter hele året, så vi trenger ikke fortelles at vi skal gjøre det på en bestemt dato...
Ennai Skrevet 30. oktober 2012 #21 Skrevet 30. oktober 2012 Vi feirer ikke 14.2 pga dagen i seg selv, men gjør litt ekstra ut av dagen siden vi ble sammen den dagen og forlovet oss nøyaktig 4 år etter:-) skal ikke se bort ifra at vi gifter oss 14.2 og etterhvert:-)
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 30. oktober 2012 #22 Skrevet 30. oktober 2012 Forventer dere, eller blir dere skuffet/glade hvis dere får noe 14 februar? Altså Valentins dagen som stadig blir mer og mer populær? Jeg misliker valentinsdagen enda mer enn halloween... Heldigvis er gubben og jeg enige, så han kommer ikke trekkende med noe fjas den dagen. Huff tenk så fælt å gi gave til sin kjære! Det er uhørt! Har aldri skjønt det norske fenomenet å aldri gi noe til hverandre fordi man er "voksen og har felles økonomi". Vi klarer fint å gi hverandre små oppmerksomheter hele året, så vi trenger ikke fortelles at vi skal gjøre det på en bestemt dato... Det skjønner jeg, men at folk er IMOT dagen? Blir sur og skuffet hvis de får gave fra sin kjære bare fordi det er 14.2? Seriøst?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. oktober 2012 #23 Skrevet 30. oktober 2012 Forventer dere, eller blir dere skuffet/glade hvis dere får noe 14 februar? Altså Valentins dagen som stadig blir mer og mer populær? Jeg misliker valentinsdagen enda mer enn halloween... Heldigvis er gubben og jeg enige, så han kommer ikke trekkende med noe fjas den dagen. Huff tenk så fælt å gi gave til sin kjære! Det er uhørt! Har aldri skjønt det norske fenomenet å aldri gi noe til hverandre fordi man er "voksen og har felles økonomi". Men hvorfor må man absolutt gi noe til hverandre akkurat 14. februar? Du vet at det er 364 andre dager i året? Fordi de menn jeg kjenner som ikke gir kona si noe den 14. ikke gir noe til henne ellers. Fordi "vi har felles økonomi så det blir ingen gave", "man trenger ikke å bruke penger for å sette pris på hverandre" osv. Men det kan hende jeg bare har hørt om ufyselige menn, jeg vet ikke. Og før noen begynner å skape seg så synes jeg det er like gøy å gi gave til partneren som å motta. Tja, nå er ikke min mann av typen som gir blomster eller dyre smykker (sånn som min utro eks var), men han viser men hver dag at han elsker meg og vil dele livet med meg. Men han trenger ingen dato å forholde seg til, han kan ikke fordra Valentines, og kan finne på å glemme både bryllupsdag og når vi ble sammen. Likevel; han har middagen klar til jeg kommer hjem, tar over alt av husarbeid og tyngre oppgaver nå som jeg er gravid, uten å mukke (og han gjør mye fra før). Han kan finne på å hente meg på jobb dager det er ekstra dårlig vær fordi han synes synd på meg som ellers må gå 5 min fra busstoppet og hjem- og jobben min er en halvtimes omvei for ham. Han tar med mat og godteri han vet jeg liker (som han kanskje ikke kan fordra selv), varmer opp bilsetet på min side før jeg kommer ut i bilen så jeg skal slippe å fryse, masserer ryggen min uten at jeg trenger å spørre og kan finne på å ta med en minimarsipankake med rosa lokk på til meg, fordi han vet at rosa er favorittfargen min. Jeg vil ikke akkurat kalle det ufyselig.
rosami Skrevet 30. oktober 2012 #24 Skrevet 30. oktober 2012 Halloween liker jeg ikke fordi jeg synes ikke det er en trivelig tradisjon. Skremme folk, tigge og kaste egg på hus...nei tror neppe jeg kommer til å ønske det velkommen noen gang. Valentine liker jeg, fordi jeg synes det er en koselig tradisjon, og man får en ekstra puff i baken til å gi sin kjære en liten oppmerksomhet... Man velger jo selv hva man ønsker å bringe videre av tradisjoner, og hva man ikke ønsker å delta på.
3 nøtter til Askepott Skrevet 30. oktober 2012 #25 Skrevet 30. oktober 2012 Misliker valentinesdagen enda mer enn Halloween. Var livredd for å få sønnen min valentinsdagen, han kom heldigvis 3 dager før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå