Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har fått melding på facebook av en som viser seg å väre britisk. Först skriver han til meg på engelsk. Men etterpå er det på norsk. Han tar med hele sin livshistorie... og noe av dette henger med: I am lost my wife 4 years ago,and i have a lovely daughter named ___ , she is 13 years and she lives with me here in _____... Jeg får også tlfnr, et jeg kan ringe på og et jeg kan sende meld på.. Jeg syns det virker rart, og sökte på nr, men ingenting kommer opp på "telefonterror". Men om jeg söker på bare google, kommer det opp fler historier av forskjellige menn, men historiene er like. Han forteller altså, hva han jobber med, bor, at han önsker å ha meg i livet sitt... Svindel eller? :s
PintSizedDictator Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Høres veldig suspekt ut, og til å være britisk så har han elendig grammatikk. "I am lost my wife" ? Til og med min 10 år gamle datter hadde sett at det var feil. Kjenner du mannen i det hele tatt eller er det bare en tilfeldig fyr? Jeg hadde oversett og slettet meldingen.
håperpåvinterbarn Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Svindel!!! Slett sporenstreks er mitt råd. Fikk en veldig finurlig melding fra en tidligere kollega, hun befant seg plutselig i et annet land og trengte penger. Dette rimte overhodet ikke med hvordan eg kjenner henne, så jeg tok direkte kontakt med henne. Viste seg at kontoen hennes var blir hacket og hun sto ikke bak meldingen, det var mao svindel fra ende til annen. Svindlere er lure nå for tiden
Jettanicole Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Ville ikke stolt på han for å si det sånn.
Cmyk Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Calles "Romance scams" - les mer her: http://www.romancescam.com/forum/portal.php
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Kjenner han ikke, fikk bare melding på fb av han, og når jeg pröver å söke han opp, kommer han ikke opp... Meldingen er veeeldig lang! Noe av det er dette.. " Og også for å fortelle deg at avstanden og språk aldri kan komme inn som en barriere cos alt som teller er å forstå, som jeg er klar til å reise miles bare for å tilbringe resten av livet mitt nå med kvinnen jeg elsker.Jeg vil være glad for å ringe deg hvis du sender meg mobilnummeret ditt. her er min mobiltelefonnummer +447031997458 eller mitt mobilnummer +447845268081 (SMS ONLY)." Det henger virkelig ikke på greip.. Noen fler som har fått dette?
Gjest pizzadilla Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg pleier å få mailer fra kåte damer som skal flytte tilbake til "byen" og lurer på om vi skal ta opp kontakten..hehehe! En gang fikk jeg fra "facebook" som gratulerte meg med en pengepremie! Jeg rapporterte men fikk aldri noe svar fra ekte facebook:-)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har fått melding på facebook av en som viser seg å väre britisk. Först skriver han til meg på engelsk. Men etterpå er det på norsk. Han tar med hele sin livshistorie... og noe av dette henger med: I am lost my wife 4 years ago,and i have a lovely daughter named ___ , she is 13 years and she lives with me here in _____... Jeg får også tlfnr, et jeg kan ringe på og et jeg kan sende meld på.. Jeg syns det virker rart, og sökte på nr, men ingenting kommer opp på "telefonterror". Men om jeg söker på bare google, kommer det opp fler historier av forskjellige menn, men historiene er like. Han forteller altså, hva han jobber med, bor, at han önsker å ha meg i livet sitt... Svindel eller? :s Er nok svindel ja, jeg var i en periode medlem på et International vennskapside og du aner ikke hvor mange ganger jeg fikk samme regla fra menn som stort sett var fra england eller usa men ofte bodde i nigeria eller andre slike land . De var aldri skilt, kona var alltid dø. stort sett en datter på 12-13 år. (for at vi skal syntes synd på jenta som går inn i puberteten uten en mamma til å forklare/følge opp)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå