Gå til innhold

Sukrin - barnevennlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skulle jeg mene. Sukrin er naturlig søt, så blant alternativene til sukker er det slett ikke ille.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Kjøpte en pakke på helsekosten til å ha i grøten ol. Til mini. Hun sa det jo dama bak disken også, men ville høre om noen andre mente annet :-)

Skrevet

Det er jo det. Men jeg syns ikke det kan erstatte sukker direkte. For mye av det gir en bitter smak

Og jeg ser heller ikke poenget med å bruke det til barn bare for å gi søtsmak. Det beste er jo å venne de til at ikke alt smaker søtt.

Skrevet

Kjøpte en pakke på helsekosten til å ha i grøten ol. Til mini. Hun sa det jo dama bak disken også, men ville høre om noen andre mente annet :-)

Nei, hun har nok rett. Eneste som er noe herk med det er den "kalde" smaken.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Det er jo det. Men jeg syns ikke det kan erstatte sukker direkte. For mye av det gir en bitter smak

Og jeg ser heller ikke poenget med å bruke det til barn bare for å gi søtsmak. Det beste er jo å venne de til at ikke alt smaker søtt.

Det er klart, men grøt skal være litt søtt ;)

Skrevet

Helt fint å bruke til barn! Regner uansett ikke med at du skal bruke mengder av det da det jo er rent fiber som jo gir en viss lakserende effekt ved STORT inntak...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...