Gå til innhold

Avvise foreldre som vil arrangere leketreff for ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min går i 2. klasse. I klassen går det også en jente som ikke har så mange å leke med utenom skolen. Det dreier seg ikke om mobbing eller utfrysing. Ingen er ekle med henne eller noe sånt, men foreldrene er ganske strenge. Hun får ikke være med på så mye etter skolen, får ikke være alene ute etter skolen, må bestandig følges og har et strengt økologisk kosthold mm.

Jenta vil gjerne være venninne med min datter, men min datter har ikke så lyst. De har veldig lite til felles og leker ikke godt sammen. Datteren vår har også en god del fritidsaktiviteter etter skolen. Det er derfor begrenset hvor mye tid hun har til å være sammen med venner.

Nå ønsker foreldrene til denne jenta et mer fast opplegg for at jentene skal få være sammen. Hvordan avviser man slike forespørsler uten å være uhøflig eller ekkell? Datteren vår har rett og slett ikke lyst til å bruke så mye av fritiden på dette. Da vil hun heller slappe av hjemme eller være sammen med de vennene hun virklig trives sammen med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok bare sagt det akkurat som det er, til foreldrene når jenta ikke hører på. At jenta di ikke føler den samme tilhørigheten til datteren deres.

Skrevet

Hadde bare sagt at det ikke passer seg slik siden dere har nok dere har bundet dere opp mot.

Skrevet

Jeg tror jeg ville svart høflig at det var et fint initiativ, men at dere ikke ønsker å binde dere opp til noe fordi dere føler at dere har mer enn nok faste avtaler (fritidsaktiviteter) fra før og ønsker full fleksibilitet over den fritiden dere har igjen nå. Du kan jo legge til at datteren deres sikkert kan komme bort innimellom, men at det får bli når det passer seg slik. Bare vær vennlig stemmen og smilende når du svarer, så går det nok fint :) Man må jo tross alt ha lov til å sette grenser for seg selv og sine barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...