Gjest Heartbroken Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg innrømmer at jeg er litt treig av meg, og ikke særlig flink til å følge de siste trendene hverken når det gjelder barneutstyr eller ting til meg selv, men jeg mener å ha fått med meg i forskjellige harry-tråder her inne at noe av det verste man kan gå til innkjøp av er navneskilt til barnevogna. Siden jeg ikke har tenkt å kjøpe dette selv, har jeg liksom ikke tenkt så mye over det, men nå når jeg er blitt tussete småbarnsmor igjen, ser jeg jo at det er mange som har slike skilt på vognene. Og jeg kan ikke med min beste vilje se hva som er galt med det? Kan noen fortelle meg hvorfor dette kommer så himmelhøyt på harry-skalaen? Det er da ganske diskrè skilt som er festet nederst på vognen? Hva er det jeg ikke skjønner her
*bolla pinnsvin* Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg kan egentlig ikke forklare det. For meg er det bare harry, uten at jeg har noen som helst gode argumenter å backe det opp med
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Gutten her har ikke navnskilt, men skilt hvor det står "tøffingen" på, og han eeelsker det, men har ikke plass til det på søskenvogna, så nå henger det over senga hans..
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg vet ikke helt om jeg vil kalle det harry, men i mine øyne blir det rett og slett litt teit. Skjønner ikke hvorfor man skal ha et skilt med barnets navn hengende på vognen. Jeg har personlig ingen interesse av at alle fremmede vet hva barnet mitt heter.
what a drittkjerring Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Kanskje noe med at man sender ut et signal om at "Kjære verden,her er barnet mitt, h*n heter ....TRYM NOAHNDER!" Hmm..Vet egentlig ikke jeg heller. Men vi har jo for lengst fått stadfestet her inne at folk som må dele alt med resten av verden har en totalt skrudd oppfatning av hva folk flest faktisk interesserer seg for. Jeg har ingen formening om barnevognskilt, jeg har dem ikke selv og komme ikke til å kjøpe av den enkle grunn at det er totalt unødvendig. Folk jeg kjenner vet jo allerede hva mine barn heter.
Catteklatt Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg vil bare si at de skiltene er geniale for oss som jobber i barnehage!
Cat_Woman Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Syns skiltene er søte jeg. Har det ikke selv, men da vi brukte vognbagen hadde jeg en leke med navnet hans på som hang der og dingla. Kanskje det også er harry..?
BareMas Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 Vel, for å si det sånn. Det finnes barnevognskilt og det finnes BARNEVOGNSKILT!! Er det slike små, nette, så tenker jeg at det er jo søtt og sikkert praktisk, særlig om vogna også brukes i barnehagen. Men så har jeg også sett de som har slike enorme barnevognskilt som forteller hele livshistorien til poden, og de synes jeg er harry.
☆☆☆ Skrevet 30. oktober 2012 #10 Skrevet 30. oktober 2012 Har skilt, men det bråkte slik når det slo mot understellet når eg gjekk på ujamnt underlag, så eg tok det av. Sjølv har eg ikkje noko meining om slike skilt, men gubben ville ha det.
Hybelkanina Skrevet 30. oktober 2012 #11 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tror barnevognskilt har fått harrystempelet fordi de som har disse skiltene ofte (gjentar ofte, ingen regel uten unntak - ikke skyt meg!) går inn i harrykategorien også på andre områder. Det hjelper ikke på barnevognskiltenes omdømme når de henges på en vogn i hvit imitert skinn og det står Noah Carosander på skiltet.
celen Skrevet 30. oktober 2012 #12 Skrevet 30. oktober 2012 Synes de er harry fordi de liksom skal se ut som bilskilt. Et annet skilt med navnet til ungen hadde vert greit.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #13 Skrevet 30. oktober 2012 Det er harry fordi du tror hele verden er interessert i hva ungen din heter og når den er født. Folk flest gir beng i hele ungen - og synes barnvogner er noe herk som tar all plass overalt.
Nordhagenjentene :) Skrevet 30. oktober 2012 #14 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tenker ikke over at det er harry, men vil ikke ha navn og fødselsdatoen til ungen min på vogna. Har et slikt skilt på rommet hennes i steden.
4Hjerter Skrevet 30. oktober 2012 #15 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tror barnevognskilt har fått harrystempelet fordi de som har disse skiltene ofte (gjentar ofte, ingen regel uten unntak - ikke skyt meg!) går inn i harrykategorien også på andre områder. Det hjelper ikke på barnevognskiltenes omdømme når de henges på en vogn i hvit imitert skinn og det står Noah Carosander på skiltet. Lo litt av denne! Er det virkelig harry med hvit skinn vogn? Har liksom ønsket meg det...... hm;-) Men er helt enig i at det ser utrolig teil ut med de skiltene.....
Hybelkanina Skrevet 30. oktober 2012 #16 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tror barnevognskilt har fått harrystempelet fordi de som har disse skiltene ofte (gjentar ofte, ingen regel uten unntak - ikke skyt meg!) går inn i harrykategorien også på andre områder. Det hjelper ikke på barnevognskiltenes omdømme når de henges på en vogn i hvit imitert skinn og det står Noah Carosander på skiltet. Lo litt av denne! Er det virkelig harry med hvit skinn vogn? Har liksom ønsket meg det...... hm;-) Men er helt enig i at det ser utrolig teil ut med de skiltene..... Jepp, det er blodharry. Ihvertfall her inne
4Hjerter Skrevet 30. oktober 2012 #17 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tror barnevognskilt har fått harrystempelet fordi de som har disse skiltene ofte (gjentar ofte, ingen regel uten unntak - ikke skyt meg!) går inn i harrykategorien også på andre områder. Det hjelper ikke på barnevognskiltenes omdømme når de henges på en vogn i hvit imitert skinn og det står Noah Carosander på skiltet. Lo litt av denne! Er det virkelig harry med hvit skinn vogn? Har liksom ønsket meg det...... hm;-) Men er helt enig i at det ser utrolig teil ut med de skiltene..... Jepp, det er blodharry. Ihvertfall her inne oj! Lærer stadig noe nytt altså... så sånn hvit skinn-emmaljunga det går innenfor blod harry altså;-D Kan jeg gjette men er det fordi det er typisk 40 åring med god økonomi og "attpåklattvong" ? for det er det egntlig her....
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #18 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg tror barnevognskilt har fått harrystempelet fordi de som har disse skiltene ofte (gjentar ofte, ingen regel uten unntak - ikke skyt meg!) går inn i harrykategorien også på andre områder. Det hjelper ikke på barnevognskiltenes omdømme når de henges på en vogn i hvit imitert skinn og det står Noah Carosander på skiltet. Lo litt av denne! Er det virkelig harry med hvit skinn vogn? Har liksom ønsket meg det...... hm;-) Men er helt enig i at det ser utrolig teil ut med de skiltene..... Jepp, det er blodharry. Ihvertfall her inne oj! Lærer stadig noe nytt altså... så sånn hvit skinn-emmaljunga det går innenfor blod harry altså;-D Kan jeg gjette men er det fordi det er typisk 40 åring med god økonomi og "attpåklattvong" ? for det er det egntlig her.... Folk mener vel det er for blondine 16 åringer med svart ettervekst
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #19 Skrevet 30. oktober 2012 Vet ikke hvorfor det er harry, men oppdaget her inne at det visstnok er det, etter at mannen hadde kjøpt et. Så da ble det satt opp på døra til barnerommet i stedet.
stearin Skrevet 30. oktober 2012 #20 Skrevet 30. oktober 2012 Vet ikke riktig om jeg vet hva harry egentlig betyr, så jeg aner ikke om skilt er harry eller ei. Alt jeg vet er at det ser teit ut med hvit skinnvogn (sidestiller hvit skinnvogn med leopardmønstret skinnvogn) og slike skilt. Synes stilene krasjer helt, og det er vel det som er harry? Eller? Enkelte kan ikke kombinere ting. For å være sikker på at dere skjønner hva jeg mener så kan jeg ta for meg et eksempel. En to år gammel gutt som har ratt i vogna si og som tydelig er bilinteressert (eller foreldrene er det), kan ha navneskilt på vogna uten at det ser helt rart ut. En blond berte som tydelig bryr seg mer om sminke enn biler, som har en hvit skinnvogn med alt rosa inni og en 2 uker gammel datter, som har et navneskilt på vogna ser litt rart ut for min del. Min gylne regel er at skilt hører til på biler og veikanten. Navneskilt hører til på konferansedeltakere og butikkarbeidere og helsepersonell. Ikke på barnevogner eller vegger og dører i hus som pynt. Det synes ikke jeg er noe pent.
Sandana94 Skrevet 30. oktober 2012 #21 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg syns ikke det er harry! Men så er jeg 18, så jeg teller vel ikke.. Hadde dog ikke tenkt å ha det selv, men når en overivrig bestemor kom med det på sykehuset som en gave, kunne jeg nesten ikke la være å bruke det.. Har ikke hvit skinnvogn da! Hehe..
4Hjerter Skrevet 30. oktober 2012 #22 Skrevet 30. oktober 2012 Trodde seriøst ikke 16 åringer hadde råd til vogn til 8 -10 000...
Gjest Antarctica Skrevet 30. oktober 2012 #23 Skrevet 30. oktober 2012 Det henger vel sammen med "dyrkelsen" av mammarollen. Veldig mange av de kjærlighetserklæringene vi kommer med til ungene våre i form av innkjøpte ting og markeringer er sånt som ville ha vært flaut om barnet var litt eldre - for de tingene/markeringene har null å gjøre med barnets behov. De dreier seg utelukkende om morens behov for å flagge sin forelskelse i den nyfødte. Her hvor jeg bor er det f eks veldig kort vei til lokalavisa hvis man vil fortelle verden hvilken ihuga, tvers gjennom kjærlig og oppofrende mor man er. Bursdagshilsenene nå er ikke lenger "Hurra for husets yngstemann, Martin, som blir 3 år i dag og som skal feire med kake og ballonger". Nå er det 3-4 hilsener og bilder til hvert barn, med mange og lange beskrivelser av den praktfulle jubilanten, "M for morsom, A for alltid blid, R for rabagast osv", i det hele tatt bare en enorm flagging av den herlige realsjonen man har. Samme er det lit tmed tatoveringer av navn og dato for hvert barn, skilt med navn og dato som om ungen din var jesusbarnet osv. Og jeg tenker: vi har også unger - vi veit det er deilig å være mamma. Get a life.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå