Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 hei jeg lurer på hvor lenge får jeg sykemelding? jeg har vært arbeidsledig ca 1 år og etter det har jeg blitt sykmeld og får sykmeldig. hva skje nå egentlig? hvorlenge har jeg rett til sykmelding? hva skjer etter det?
GeeGee Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg kan lite om hvordan det er å bli sykemeldt etter at du har vært arbeidsledig, dessverre. Men vanligvis kan man være sykemeldt opp til 1 år, og hvis man ikke er frisk da, eller kan komme tilbake til samme jobb, må man søke arbeidsavrklaringspenger (AAP).
Gjest Kornblå Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Dette står på NAV sine sider: Du kan få sykepengersykepenger i inntil ett år. Tidsbegrensingen er den samme enten du er helt eller delvis sykmeldt. Det er egne regler for deg som er mellom 67 og 70 år. Hvis du fortsatt ikke kan være i arbeid når sykepengene opphører, kan du ha rett til andre ytelser som arbeidsavklaringspenger eller uførepensjon. For igjen å få rett til sykepenger fra NAV, må du har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at du sist fikk sykepenger fra NAV.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 kan man få aap om man er vikar men arbeidet blir for tungt, når man er gravid?+
<3 2G <3 Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 kan man få aap om man er vikar men arbeidet blir for tungt, når man er gravid?+ Sykemelding er vel mer vanlig.
jorbær461 Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 takk til alle for svaret. lege sa at jeg må søke avklaringspenger. men jeg tror han tar feil. fordi det bare 5mnd jeg er sykemeld.
GeeGee Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg lurer på om du må på AAP når du ikke har har inntektsgivende arbeid før du ble sykemeldt. Så legen din kan ha rett, men ring NAV og spør, du.
jorbær461 Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Jeg lurer på om du må på AAP når du ikke har har inntektsgivende arbeid før du ble sykemeldt. Så legen din kan ha rett, men ring NAV og spør, du. men hvor mye er aap? er det mindre enn sykepenger?
GeeGee Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Ja, AAP er 66 % av ordinær inntekt, vanlige sykepenger er 100%.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå