Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Og i hvilke tilfeller har de isåfall fått det? og hvor lenge varer den? Og hva "nektes" under husarresten? kun samvær med venner eller treninger, kamper, bursdager osv?
Cmyk Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Nei. Aldri gjort, kommer ikke til å gjøre det heller.
Gjest Heartbroken Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Det har vi aldri gjort. Ser ikke at det skal ha noen positiv effekt på uønsket adferd.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Her er ungeneveldig små enda, men husarest er ikke så aktuelt her i gården, en av noen ting fra barndommen min, som jeg ikke viderefører
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #5 Skrevet 30. oktober 2012 Gav "stolarrest" til ene nevøen min på 7 år i sommer, når vi var på tur. Han gikk forbi en dame som var litt i det største laget, stoppet opp rett forran henne,.så på henne å sa "Du er feit du". Heldigvis så forstod ikke damen norsk, håper jeg. Hun sa ihvertfall ikke noe, bare så på han. Jeg ble skikkelig flau. Så jeg gav han "stolarrest" utenfor teltet, så fikk han tenke over hva han hadde sakt. Vi voksne satt også der, men han fikk ikke gå å leke på en stund.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #6 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ser ikke bort fra at jeg kommer til å benytte meg av det en gang i fremtiden, men da når ungene nermer seg tenårene tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #7 Skrevet 30. oktober 2012 Det kan det nok hende at jeg kommer til å gjøre når barna blir store nok.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #8 Skrevet 30. oktober 2012 Det kan det hende at jeg kan komme til å gjøre en gang i fremtiden, men jeg tviler egentlig på det. Enn så lenge har jeg en viljesterk, men fornuftig frøken som vet å gi seg før det går for langt. Har imidlertid fått beskjed om å gå på rommet for å tenke seg om litt for så å komme tilbake når hun har roet seg. Det funket fint. (var da 3,5 år og er nå 4,5 år)
MrsMilla Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 På en måte ja. Hun får ikke ha besøk eller dra på besøk på typisk et par dager eller ei uke. Håndball, skole og musikk og sånn skal hun selvsagt på. Og det er høy rydd-rommet-faktor. Men vi er ikke kjempestrenge, hun får jo lese, leke med søsken og de fleste vanlige tingene hjemme. Litt tidligere leggetid. Skjedd to ganger - en gang for å lyve om leksene andre gangen for å ha brydd seg fint lite om sakene sine ( uteklær etc)
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #10 Skrevet 30. oktober 2012 Aldri gjort det og blir ikke bruke denne formen for straff heller. Derimot mener han selv(5 år) at han har fått det en del ganger. Han har hørt snakk om det på tv, og sa at det brukte jo han få. Måtte nå spørre når i all verden det hadde skjedd og da svarte han at hver gang han var syk ble han nektet å gå ut og han syns det var dumt å få husarrest bare fordi han var syk;))
Gjest Husfrua Skrevet 30. oktober 2012 #11 Skrevet 30. oktober 2012 Er det noe poeng med husarrest egentlig?Med tanke på alle lekene etc barna har nå? Blir ikke mye til straff gitt. Må bli utearrest i stedet da:-P
Mandalas Skrevet 30. oktober 2012 #12 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har enda ikke vært i en situasjon med barna der jeg har tenkt tanken på husarrest. De er nå 6 og 9 år gamle og det blir nok isåfall mange år til det skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå