Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #1 Skrevet 30. oktober 2012 Ikke jobbe mot dem. De er avhengige av oss for å gjøre en god jobb. Det er ikke farlig å melde en sak til barnevernet, og det betyr overhode ikke direkte omsorgsovertakelse. I de fleste situasjoner går de bare inn i situasjonen og veileder foreldrene til det bedre. Vi må jobbe sammen! Ikke bare stå å se på!!!!
JØBEN Skrevet 30. oktober 2012 #2 Skrevet 30. oktober 2012 Det er ikke vi som melder som må jobbe sammen med barnevernet, det er de som blir meldt som må samarbeide. Barnevernet er til for å hjelpe foreldre slik at barna skal få en bedre hverdag. Om ikke foreldre er i stand til det selv, må de samarbeide med barnevernet. Altfor mange er redd for BV og tror at det er en negativ instans, noe det virkelig ikke er. De er til for å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg var redd/stor respekt for barnevernet før jeg begynte som avlastningshjem selv for en del år siden. Jeg har ikke møtt noen dårlige foreldre til nå. Det er foreldre som trenger avlastning(alenemødre) og foreldre som trenger hjelp til å sette grenser(har vært for snille og ikke sett konsekvensen av det før de står midt i det). Ikke noe skummelt!
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Ønsker en holdningsendring, jeg. Er selv blitt meldt til barnevernet, men saken ble henlagt. Etter det er det flere som har sagt ting som "ingen rØyk uten ild", at jeg må ha store svakheter som mor siden jeg har hatt dem "etter meg", som mange sier. De var jo inne og rotet i hele nettverket mitt fordi jeg bad dem om det. Jeg visste jo sannheten. Dreide seg om en barnefordelingssak der faren og hans mor kom med direkte lØgner for å få full omsorg, på tross av at det var han som var rusmisbruker. Jeg samarbeidet med barnevernet hele tiden, og oppdaget at de ikke var farlige i det hele tatt (selv om min fØrste reaksjon var at nå mister jeg barna). Men dette ble jeg dØmt for i flere år (da spesielt av barnehagen som ikke fikk vite hva saken dreide seg om - kun at barnevernet ville vite hvilket inntrykk de hadde av meg. Måtte bytte barnehage til slutt pga rykter). Venninner trakk seg unna og naboene holdt barna unna meg da dette pågikk, alt på grunn av at jeg var meldt til barnevernet. De gikk jo aldri videre med saken, men det tok flere år fØr jeg fØlte meg renvasket. Derfor Ønsker jeg en holdningsendring. Ikke rart at mange ikke vil samarbeide når dette er reaksjoner de mØter. Man trenger faktisk ikke være elendige foreldre for å få hjelp av barnevernet. Og barnevernet er her for å veilede - ikke hovedsakelig for å fjerne barn fra hjem. Mange som åpenbart ikke vet dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå