Gå til innhold

Menn fra kosovo.. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blitt godt kjent med en herlig gutt, hans foreldre er fra kosovo, men han selv er født å oppvokst i norge.

Han virker som en helt vanlig normal norsk gutt.

men tenkte på at dem er sikkert litt anderledes innad i familien?

Noen som har noen erfaringer med gutter/menn fra kosovo?

Har de noe merkelige kvinnesyn eller lignede?

er de fleste omkjert?

Håper noen har noe erfaringer å dele ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En jente i familien min var sammen med en gutt fra Kosovo, de var 16 når de ble sammen og var sammen i 8 år. Han hadde bodt i Norge ca 8 år når de ble sammen. Var hyggelig og omgjengelig han, men vi merket at det var veldig sterke bånd innad i familien. Særlig mor sønn. Han var varm og kjærlig, men samtidlig veldig sjalu. Etter hvert utviklet dette forholdet seg negativt da han ble syklig sjalu og eiersyk. Flere år etterpå kom det også fram at hun ble slått mot slutten i forholdet og at det var derfor det tok slutt. Har mest tro på at dette har med person, og ikke kultur å gjøre. Han hadde mange negative erfaringer selv med seg i bagasjen, bla fra krigen. Fått inntrykk av at familie er veldig viktig, en holder sammen i tykt og tynt. De tok også imot jenta med åpne armer og hun ble raskt en del av familien. Familien til gutten var veldig tradisjonelle ift kjønnsfordeling, men de to var likestilte ift husarbeid etc.

Skrevet

Jeg har ei venninne som er sammen med en fra Kosovo. Han har ikke bodd lenge i Norge, men er verdens beste, virkelig.

Det er klart at det er noen kulturelle forskjeller, man må møtes på midten, men det ser ut til at det funker for dem :)

Skrevet

Mine naboer er fra kosovo. Makan til roping og bråk har jeg aldri vært med på. Null hensyn til andre og tar seg til rette.

Ingen av de jobber, men fint hus og flotte biler har de.

Det er ikke til p komme fra at de er en helt annen kultur en oss, jeg hadde skygget banen

Skrevet

|Jeg er gift med en mann fra Kosovo og vi har det veldig bra sammen.Mnnen min er muslim,men han er like muslim som de fleste norske er "kristne".Han er er omgjengelig og sosial mann.

Han er heller ikke mer sjalu enn det som er normalt.Jeg drar ut med venniner både til syden og på byen.

Men utenlansdke/kosovoalbanerer er som mennesker flest de er forskjellige.Man kan nesten ikke dra alle fra ett land under en kam!! :)

Skrevet

Kjenner ei som giftet seg med en fra Kosovo. Hun er nå skilt fra en voldelig mann og lever hver dag i frykt for at han skal drepe henne eller kidnappe deres felles barn og reise ut av landet. Han var snill, omsorgsfull og hyggelig i datingfasen, men da de fikk barn var alt hennes ansvar og det var hennes fordømte plikt å gjøre som han sa, for han var hjemmets overhode.

Ikke gjør det...

Skrevet

Menn fra Kosovo er nok like forskjellig som menn fra Norge.

Er han muslim så er han nok sikkert omskjært.

Bruk tiden til å bli kjent med han. Spør hvordan kulturen er hos de, vis interesse så får du nok svar på det meste fra han:)

Liker du ikke det du hører så trekker du deg unna:)

Skrevet

Jeg var sammen med en fra Kosovo i 3 år. Han var helt topp, men familien hans et helvete (med unntak av to søsken vi var en del sammen med) Foreldrene likte ikke at han var sammen med en hore, for det var nemlig alle norske jenter. Traff de kun en gang ved en tilfeldighet. Han hadde nesten ikke hadde kontakt med dem han heller fordi han ikke delte holdningene til de hadde til det norske samfunnet. Ikke praktiserte han islam heller, men det gjorde familien og det bidro vel naturligvis til avstand mellom dem det også. Han var veldig mye med meg til min familie. Han syntes det var stor stas med julefeiring og ribbe. Søsknene hans var også med på julefeiring, men de fikk servert biff siden de ikke spiste svinekjøtt. Må innrømme at jeg syntes det var synd da den gjestfriheten ikke gikk begge veier for det var jo litt trist uten en svigerfamilie.

Uansett så er det jo mange som ikke har et godt forhold til sine svigerforeldre av ulike grunner så om kosovo eller ei spiller så mye rolle oppe i det hele tror jeg blir veldig individuellt.

Skrevet

# 8 Og ja, han var omskjært.

Skrevet

De har vel litt mer tradisjonelle kjønnsroller enn det vi har. Er det et problem for deg kan du jo lufte tankene dine og høre hvordan han tenker. Personlig hadde jeg ikke hatt problemer med å ikke stått så fritt som kvinner gjør her i landet så lenge mannen var skikkelig og til å stole på. Altså en man kan føle seg trygg på som både mann og pappa til ens barn. En har ingen garantier for om det er en ulv i fåreklær uansett hvor han er fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...