Gå til innhold

Akvariet "knitrer".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pumpa i akvariet "knitrer", synger den på siste verset?

Har prøvd det meste, skyllt den, renset filter, ristet den (i mangel på noe bedre) og flyttet på den. Men ingenting virker. Pumpa er ikke gammel ca 8-9 mnd. Må da være meningen at den skal vare lenger.

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Jeg ville nok prøvd å få bytta den - du vil ikke gi alle fiskene støt om pumpa får panikk og dør med et smell.

Hva slags fisk har du forresten? *mimre til tiden vi hadde akvarium i stua*

Skrevet

Oi det har jeg ikke tenkt på, elektrisk fisk.

Nå svømmer det :

1 sugemalle

1 udugelig sneglespiser (orange med svarte striper)

4 black molly

2 skjørtehale tetraer

Og ca 30 små små snegler som jeg knuser så fort de kryper frem.

Gjest amandine
Skrevet

Sist jeg hørte om noen med knitrende akvarium var da noen hadde hatt innbrudd i påsken og kom hjem til bunnfrosset piraya. Det knitret når akvariet tinte.

Skrevet

Sist jeg hørte om noen med knitrende akvarium var da noen hadde hatt innbrudd i påsken og kom hjem til bunnfrosset piraya. Det knitret når akvariet tinte.

Ingenting klaka her. :)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Ville nok ha tatt en tur til dyrebutikken med den pumpa...

Har lært på den harde måten at hvis noe knitrer uten grunn, så er det lurt å få sjekket det ^_^

Skrevet

Ringte til butikken og fikk et tips om hva som kunne være årsaken. Som sagt så gjort og nå knitrer det ikke lenger. Var gruff i propellen.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Så bra du fikk fikset det. Nå kan fiskene svømme rundt blide og friske igjen :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Skaff deg ål de overlever lett elektrisk støt.

Bunnfrossen piraja ja.. Ser for meg fossilen

I filmen Istid :)

Skrevet

Jammen bra du slapp grillet gullfisk- har på følelsen at det er lite mat i dem..

Gjest sug lut
Skrevet

Oi det har jeg ikke tenkt på, elektrisk fisk.

Nå svømmer det :

1 sugemalle

1 udugelig sneglespiser (orange med svarte striper)

4 black molly

2 skjørtehale tetraer

Og ca 30 små små snegler som jeg knuser så fort de kryper frem.

Molly er kjempefine, vi fikk med en som bare hadde forvilla seg innimellom en stim med kardinaltetra vi skulle kjøpe, hun var en cm lang og vokste til en stor fin svart Molly. Skjørtehale kjenner jeg ikke, men kardinal var fine (sitrontetra var bare kjedelige, og neontetra gnagde på halen til Tahi, som var ungens kampfisk) så jeg slo butikken i hodet til de tok dem tilbake, siden de hadde sagt at det skulle gå strykende. Og så hadde vi otocinclusen Otto, som dessverre (og uten at ungen visste noe) etterhvert var noe sånt som Otto VIII siden han (de) hadde en stygg vane med å gå i pumpa. Og ei reke, den var bare kul.
Skrevet

Hahahaha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...