Gå til innhold

Flere som har fått bekreftet fødeplass og tid til 1.ultralyd?


April1987

Anbefalte innlegg

Det er så spennende! Blir hakket mer virkelig for hver ting som dukker opp.

Ultralyd i romjula <3<3 Herregud så rart.. og fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, sÅ gøy! Jeg var pÅ første legetime forrige tirsdag (da var jeg 7+5 iflg. terminkalkulator) Fikk svar pÅ HCG-prøven i gÅr - noe jeg aldri fikk i forrige svangerskap - Å den viste graviditet i uke 8-13. SÅ superhappy for at ting gÅr veien!

 

PÅ torsdag skal jeg til privat UL bare for Å forsikre meg om at den lille inni der faktisk er der :) Gleder meg som en liten unge!

 

Gleder meg til Å fÅ brev med ordinær UL, fødeplass blir nok pÅ KK Haukeland vil jeg tro - der jeg fødte sist (2011) Er sÅ mye Å glede seg til! Johoo! Ha en super dag April1987!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så spennende! Tenk å få se den lille.

Jeg fikk beskjed om at det ikke var vits med tidlig ul før uke 12 fordi man ikke ser noe særlig før da, så jeg må vente to uker til, på dagen 12 uker :P

 

Men alt som skjer er spennende syns nå jeg. Skal på første svangerskapskontroll idag, og jeg GLEDER meg faktisk. Jeg har da aldri gledet meg til GU og blodprøver før men en gang må jo være den første! Vet du om man kan høre hjertelyd/om de sjekker etter det så tidlig? Jeg er 9+5 idag.

Ja det er virkelig mye å glede seg til :)) Ha en finfin dag du også Nosferia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan høre hjertelyd så tidlig, men er ikke alle leger som vil gjøre det (for det er ikke alle som er like flinke til å lokalisere den - å da vil de ikke skape uro hos den vordende mor) :)

 

Forrige svangerskap hørte jeg hjertelyd i uke 6+6 - denne gangen (annen fastlege) ville han ikke prøve å finne hjertelyd før i uke 15 sa han.

 

Forrige svangerskap var jeg med på forskningsprosjekt i regi av WHO - å gikk til 8 UL'er ila. svangerskapet. Første var i uke 8 (jeg er nå i uke 9) å da fikk jeg se et lite sprellende vesen som hoppet rundt inne i magen min, og fikk både sett og hørt hjertet :) Så det er derfor jeg går til tidlig UL denne gangen. Vil bare forsikre meg om at ting utvikler seg som de skal før jeg informerer familien om familieforøkelse.

 

Lykke til på legetime April1987 - du behøver ikke grue deg - tror ikke det er vanlig med GU lengre - jeg var ikke til det i 2011, ei heller denne gangen (to forskjellige leger) Er bare blodprøver, utfylling av skjema og måling av vekt osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fødeplass blir Lillehammer sykehus. Var på tidlig ul i går og skal på ny om 5 uker. Er nå 7-8 uker på vei. Fikk tidlig ul pga IVF, og får ofte ul igjennom svangerskapet pga en del komplikasjoner. Har hatt 2 sa, 1 tidlig dødfødsel i uke 21/22 og da jeg gikk med frøkna vår så hadde jeg svak mormunn siste 4 mnd. Hun kom 4-5 uker før tiden. Hadde kommet før også hvis hun ikke hadde satt fast.. Også har jeg en infeksjon i kjeden som kan sette igang fødselen alt for tidlig.. Oi da, hørtes mye ut dette da det ble skrevet ned.. Jaja.. Vi har ei frisk frøken på snart 20 mnd, så vi vet det går ann. Men vi er kjempe glade for tett oppfølging.. Gleder oss til neste ul allerede,, for i går såg vi "bare" en liten bønne og et hjerte som slo.. :) Ordinær ul blir 2. Uke i januar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen ville ikke prøve å finne hjertelyd nei, men det var jo greit. Fått fylt ut helsekortet og tatt blodprøver og alt. Måtte ta en gu fordi det er lenge siden jeg hadde tatt celleprøve + at hun skulle kjenne på livmoren. Hørtes egentlig litt spennende ut med så mange UL'er, så får man sett hvordan den lille vokser og utvikler seg. Jeg gleder meg hvertfall voldsomt til UL uke 18:D Lykke til på torsdag, det blir spennende!

 

Engel2010+jente2011:

Ja det hørtes ganske mye ut, og ER forsåvidt ganske mye også. Satser på at det går helt fint med den lille bønna, du vet jo at det går! Gleder meg veldig til å se tegn til liv der inne selv, det er ikke helt virkelig for meg ennå hvertfall.

 

Makuahines:

Ja jeg fikk beskjed av legen min å søke fødeplass så tidlig som mulig selv om jeg ville på Ullevål, så da fikk jeg alt av papirer og info i posten alt nå. Herregud, på det ene arket står det bare et telefonnummer og "Når fødselen begynner, ring dette nr". Uææ. Det var ennå litt fjernt for meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det siden det ble sendt henvisning til UL for deg, April1987? Jeg hadde min første legetime for nesten 4 uker siden, og hun sa hun sendte henvisning til UL da, men har ikke fått noe brev enda. Hadde vært Så stas med UL i romjula! (Er 8+3 idag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for ca 3 uker siden da jeg søkte om fødeplass. Legen min som sendte inn skjemaet, også fikk jeg bekreftelse for en ukes tid siden fra sykehuset. Da burde du jo høre noe snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det siden det ble sendt henvisning til UL for deg, April1987? Jeg hadde min første legetime for nesten 4 uker siden, og hun sa hun sendte henvisning til UL da, men har ikke fått noe brev enda. Hadde vært Så stas med UL i romjula! (Er 8+3 idag).

ta en telefon til sykehuset og spør.. Noen ganger så kan de ha glemt å sende ut brev.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...