TurboPrinsessen:-) Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Synes ikke jeg har så veldig god oppfølging dette svangerskapet. Kanskje er det forventet at jeg skal vite mer nå som det er nr 2, selv om det er et anderledes svangerskap? Har måtte bytte lege 2 ganger. (fordi de 2 første har sluttet) Føler ikke helt at jeg stoler på legen.. føler ikke at han vet hva han snakker om. Han er spesialtst innen barnemedisin, men er det etter at de har kommet ut, eller får de litt innføring om barnet i magen også`? Jeg ville egentlig ikke gå til legen siden hun første skulle slutte. Da ville jeg heller gå bare til jordmor, men siden jeg måtte ta glukosebelastingstest måtte jeg til legen. Og det var ikke særlig oppløftende. Veldig mye forskjellig svar, spesielt siden jeg først var til en ny lege, så fikk jeg ny igjen ganske snart etterpå, som ingen av de har samme oppfatning. Jordmor ble rystet over svarene jeg fikk og ringte KK som fortalte en 3. ting. Jordmor sa forøvrig også noe som ikke stemmer.. Så var jeg hos legen sist da jeg var 35+5. Han kunne ikke fortelle meg hvordan babyen lå, eller noe annet egentlig. Bare at jeg skulle ha tettere kontroller nå som det nærmer seg slutten. Sa jeg hadde time hos jordmor i uke 38, og at neste kontroll da var i uke 40. Så da satt han meg opp på time når jeg er 37+2, selv om jeg har time hos jm når jeg er 37+5.. (fortalte han når jeg hadde time) Jeg tar i mot det jeg får selvfølgelig, men kan jordmor nekte å ta meg inn, selv om legen skulle gi meg ny time uken etter igjen? Vi helst gå til jordmor nå mot slutten... Føler ikke helt at jeg stoler på legen, og vet egentlig ikke hvordan jordmor er heller, da hun jeg har hatt har sluttet - så jeg får ny jordmor også... Jeg har hatt litt smerter i underlivet, noe jeg tror er litt bekkenplager, men vet jo ikke 100 %. Forklarte lege nr 2 hvordan det kjentes ut, men hun kunne ikke si meg hva det var. SJekket meg heller ikke. Han andre sjekket heller ikke, eller kom med tilleggsspørsmål, men sa bare at det var noe vi måtte sjekke 2 uker etter fødsel, at alt var som det skulle.. Hørt om 6 ukers kontroll, men etter 2 uker? Uff, ble langt dette her. Jordmor har jo mer erfaring, men kan jeg si at legen ønsker at jeg går til begge "samtidig", eller er ikke det vanlig? Ganske klar til å få ut denne jenta, så jeg slipper å bekymre meg..
<3 2G <3 Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg går parallelt, men trives egentlig best hos legen. Har kjent han lenge. JM er forståelsesfull men skal ikke inn dit før i uke 24, og det er for lenge for meg. Går til legen ofte da jeg har risikosvangerskap. Det jeg vil frem Tim er at du fint kan gå det du vil. JM kan fint hjelpe deg på slutten uten legen. Er egentlig bare å avbestille timene hos legen og du ikke vil dit. Håper det ordner seg for deg.
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 30. oktober 2012 #3 Skrevet 30. oktober 2012 Går til lege og JM annenhver gang jeg. Valgte det slik av diverse årsaker. Helsestasjonen her nede i byen er det jo likegreit at jeg stifter bekjentskap til. Dessuten er det i kommunen jeg bor i. Legen min er i kommunen jeg er fra, så det er ett lite stykke å kjøre. Men jeg har hatt han siden jeg var liten, og han er spesialist i dette med oppfølging av gravide/spedbarn. Så hadde det ikke vært for at jeg ønsker å bli vandt til helsestasjonen her nede, hadde jeg valgt å kun ha legen min. Verdens beste lege btw
TPK Skrevet 30. oktober 2012 #4 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg gikk annenhver gang. Hadde ikke helt kjemien med jordmor, men følte liksom at det var greit å gå til en som er spesialist på sv.skap likevel. Hun kunne jo også fortelle litt mer om fødsel og barseltid. Legen stoler jeg 100% på og har gått der lenge, så jeg ønsket også denne tryggheten hele veien. Dessuten måtte jeg dit for å få sykemeldinger og glukosetest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå