Gå til innhold

Deprimert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler med så lei og deprimert for tiden. Aner egentlig ikke hva jeg skal gjøre med livet. Har ingen fast jobb, jobber 3. hver helg på ein sjukeheim og litt ekstravakter. Men er med. sekr av utdanning, men ikke lett å få jobb som det her. Har vært innom tanken på å ta hjelpepleierlære (har gått ett år på sjukepleien, og har forhåpentligvis noen fag inne allerede). Men vet egentlig ikke om det er det jeg vil. Gråter nesten daglig for aner ikke hvor livet mitt bærer hen. Vet ikke om jeg er glad i mannen min på den måten jeg burde, vi krangler ofte og virker ikke som vi forstår hverandre lengre. Har to unger, ei som blir 3 i desember og ein som er 18 mnd, de går i barnehage tre dager i uken. Men får dårlig samvittighet når de er i barnehage og jeg ikke jobber. Har søkt på ulike jobber på sjukeheimen og ett dagsenter for psykisk utviklingshemmede, men ingen napp foreløpig. Har vært inne på tanken på selvmord, men tørr ikke det heller egentlig. Alt er bare pyton for tiden, skulle ønske det snart ble bedre:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke søke på skole? Deltid? Det er virkelig en selvtillitsboost!

Vet du, for noen år siden hadde jeg heller ingen fast jobb, et barn, min mor døde og alt var pyyyton.

Følte meg som en null!

Nå, 6 år senere har jeg tatt sosionomutdanning, er i gang med min masterutdanning, har fast jobb med FANTASTISKE kollegaer, gjør en kjempegod jobb og alt er suuupert!!!!!!

Jeg hadde ingen selvfølelse, trodde jeg ikke klarte noenting, følte meg som en samfunnstaper og tenkte egentlig bare at jeg kom til å bli ufør så dum som jeg var.

Jeg har fått hus, ny bil og alt har gått kjempefint!!!!

Fortsett å søk på jobber hvor du kan ta ekstravakter, søk på skoler til våren og du skal se livet smiiiiiler til deg igjen!

IKKE mist håpet, for det er der!!!

Skrevet

Huff, det høres ikke så bra ut :( Vil anbefale deg å snakke med legen i første omgang, for tips og råd, henvisning og kanskje medisinering. Vil også råde deg til å tenke ordentlig over hva du vil jobbe med - ikke tenk på hva du har fra før av utdanning, men tenk på hva du liker å gjøre. Hvis du har mulighet, begynn på en ny utdannelse! Jeg var mye sliten og deppa fordi jeg var i feil jobb, men etter flere år i vantrivsel tok jeg tak i det og har begynt på en helt annen utdannelse. Anbefales - vitamininnsprøyting de luxe.

Skrevet

Litt av problemet er vel at vi bor på bondelandet, 2 timer til Stavanger og to timer til Haugesund, så finnes ingen høyskole/Universitet i nærheten. Måtte bli nettstudie i såfall, men vet egentlig ikke hvordan det fungerer og det er vel ganske dyrt i tillegg.

Hadde egentlig drømmejobben, jhadde 100% fast stilling som med. sekr. på SUS, men måtte si opp i min første permisjon fordi vi måtte flytte (min mann er odelsgutt)

Skrevet

Du kan jo sjekke om det er noen nettstudier eller noen samlingsbaserte deltidstudier som det frister å ta? Utdanning gjør det ofte lettere å få jobb med litt høyere lønn, så at det koster litt bør ikke være en stopper.

Hva liker du å gjøre på? Har du en hobby som du kan videreutvikle? Et eller annet som gir deg glede.

Lege eller psykolog kan hjelpe deg med å komme deg ut av depresjonen, så en time hos legen kan være et lurt sted å begynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...