Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Jenta mi er 1 år og jeg ammer henne litt enda. På dagtid men ho krever pupp om natta også. Våkner 100 ganger hver natt og hylskrik. Hva skal jeg gjøre for å roe henne ned og få henne til å sove? Tips mottas med takk
skinnfilla Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg hadde henne i senga mi da. Snudde meg på magen og lot henne rase ferdig:) lå og kosa med henne og sang og strøk. Hun har aldri brukt sutt eller flaske så det har vært pupp for alle penga. Nå var hun 17 mnd når jeg fikk nok... Tok et par netter men hun har jaggu sovet hver natt siden:) Lykke til!
clj88 Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Hei. Jeg ammet selv til jenta mi var 14mnd!! Kjente det ble veldig slitsomt da hun også ville ha pupp om natten. Det som hjalp meg var at jeg måtte la henne ligge på eget rom, og da hun våknet på natten gikk jeg inn og sa at hun måtte sove fordi det var natt. Hun hylskrek selvfølgelig, så man må være veldig bestemt på at man ikke skal amme mere. Ventet 2 min før jeg gikk inn igjen, strøyk henne på kinnet og gikk ut. Så ventet i 5min, så 7min, så 10 min, 12 min og 15min. Og for hver gang jeg gikk inn var jeg ett skritt nærmere døra. Første natten skrek hun 1time. Så gikk det bare bedre og bedre. Tror jeg brukte 4-5dager jeg så var det i boks! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Jenta mi har heller aldri vært begeistra for smokk, sutt eller flaske. Kun pupp. Ho vil ikke ha noe på dagtid igrunn. Kun om natta. Faren mener at siden han må opp tidlig så er det min jobb å ta ho når ho våkner om natta men det er så trasig da for når jeg går inn så vil hun med engang ha pupp og hylskrik om ho ikke får...
fikas Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Jenta mi har heller aldri vært begeistra for smokk, sutt eller flaske. Kun pupp. Ho vil ikke ha noe på dagtid igrunn. Kun om natta. Faren mener at siden han må opp tidlig så er det min jobb å ta ho når ho våkner om natta men det er så trasig da for når jeg går inn så vil hun med engang ha pupp og hylskrik om ho ikke får... Min mann ville heller ikke ta den kampen, men da helsesøster kontant sa "men det er jo din jobb xx, det beste er egentlig om mor tar noen netter vekk - i allefall i ett annet rom slik at ungen skjønner at det ikke er noe å hente hos mor". Gi mannen din valget om å ta kampen i helga hvor han kan ta seg noen timer på øyet om dagen, eller om han vil gjøre det i uken og gå på jobb med lite søvn. Ofte tar det verken lang tid eller trenger å være spesielt mye skrik og skrål, men det er jo forskjell selvfølgelig. Her var det to netter med mye bråk og så ble det bare bedre og bedre. Jeg finner det rart at mannen skal ha behov for så ekstremt mye mer søvn - det er jammen ikke bare, bare med nattamming og alt som skal gjøres på dagtid heller. Og det er jo en vinn-vinn situasjon hvis du får bedre nattesøvn og får mer overskudd Og avveningen tar kortere tid når far gjør det - han lukter tross alt ikke melk
clj88 Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Jenta mi har heller ikke hatt noe smokk, sutt eller flaske. Og jeg har selv en samboer som ikke ville ta frøkna om natten så jeg hadde litt av en utfordring. Men dette klarer du! Du må bare gå inn for det, være konsekvent. Etter noen dager skal du se at du er ammefri. Du kan jo også reise på helsestasjonen. De har garantert noen råd og tips til hva du kan gjøre
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Her sov barnet på eget rom og far tok nettene, likevel klarte vi ikke å kutte ut melk på natta før jeg også kuttet ut melk på dagen. Det var det som fungerte her. Da hadde vi hatt flere runder hvor vi hadde holdt på halve natta i lengre tid uten at han maste noe mindre av det.
Isola&Lille+julegave Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Venninnen min kjørte nedtrapping. 10 min pupp den første dagen 9 min den andre, så 8,7,6,5 osv ned til 1 min og så var det full stopp. Funket bra for hennes to barn. Hadde tenkt å prøve den selv, men her sluttet frøkna selv. Plutselig ville hun ikke ha mer. Enkelt og greit. Da var hun 14 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå