Gå til innhold

UL uke 12


hellek

Anbefalte innlegg

Lurer på hva man kan se på ultralyd i uke 12? Kan man se etter kromosonfeil på vanlig ul? Kjønn? Skal på torsdag, og er veldig spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få man virkelig vite kjønn på UL i uke 12? Nå ble jeg litt spent, for skal på UL i morgen, er da 12+5 :)

Endret av mei87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke se kjønn sikkert ved 12 uker. Gutte- og jentekjønnsorganer er svært like på dette tidspunktet, og det er hipp som happ om man sier riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på UL og fikk se en sprellende baby med fingre og tær. Hurra! :)

Samme her! Vi fikk på mandag se en liten krabat med både hikke og som hoppet salto... Helt utrolig at man kan telle fingrene på ultralyd i 12 uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅ sÅ spennende:) Jeg skal pÅ UL i morgen tidlig. Gleder meg veldig! Har hørt hjertelyden, sÅ jeg vet at alt er ok der inne. HÅper bare de kan se om den ser frisk ut. Er litt "freaket" ut i denne graviditeten, da det ikke var planlagt. Tenker pÅ at jeg ikke har tatt de riktige vitaminene, drikket vin de første ukene osv, men regner med alt gÅr greit:) Har to friske jenter fra før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk helt fint idag:) En flott sprellende baby som lå å koste seg i magen...lykke:):) Jordmor syntes hun så kjønnet, men sa bare at kanskje det var kjønnsleppene som stakk såpass ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget lite sannsynlig at du får vite kjønn.

 

Når det gjelder kromosomfeil, kan man lete etter tegn på disse men du får ikke diagnose. Da må det taes fostervannprøve eller morkakeprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...