Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg sliter med å bli gravid og jeg og mannen skulle egentlig prøve på nr2 i sommer. Men nå har jeg blitt syk og vi må vente med å få barn en god stund til. Mitt svangerskap kommer til å bli et risikosvangerskap og det kan hende jeg må gå langt for å bli gravid når vi en gang kan prøve. Nå har min beste venninne blitt gravid og hun er så VELDIG gravid og snakker bare om det. Jeg blir helt ødelagt av å hele tiden måtte snakke om det, men biter det i meg for jeg vet hun vil snakke om det. Hun vet om min situasjon, men ikke alt. Er det dårlig gjort av meg å si at jeg ikke orker å snakke om hennes graviditet hele tiden?
Nullstress;) Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg syntes du kan si at du er veldig glad på hennes vegne, men at du akkurat nå er litt trist over din egen situasjon. Hun vil nok skjønne tegningen da Lykke til og god bedring
det er berre mordi Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Nei, det er ikke dårlig gjort om du sier det på en fin og skikkelig måte.
ærlig talt Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Hvis du sier til henne hvorfor du ikke vil snakke om det så mye, bør du begrunne det. Det er noe veldig stort som har hendt for henne, og da er det naturlig at hu som er din beste venninne vil snakke (mye) med deg om det. Jeg skjønner at dette kan være en påminner på din vonde situasjon, men du må prøve å se dette på en annen måte. Noe stort skal skje din beste venninne
Liljeduft Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Nei, det synes jeg ikke. Jeg har vært i din situasjon og jeg sa klart i fra at det å snakke om graviditet og babyer ble for mye for meg. Jeg kunne heller ta opp temaet hvis jeg følte jeg kunne snakke om det. Først ble de det gjaldt fornærmet og sure, kom med slengkommentarer som f.eks. du må da forvente å forholde deg til gravide damer igjen!! Men når de fikk roet seg ned og tenkt seg om så skjønte de jo hvorfor jeg sa i fra, at jeg hadde ikke noe mot at de var gravide men det ble bare så heftig påminnelse om hva jeg ikke kunne få.. Og frem til jeg ble gravid nå så har de respektert det Samtidig de har begynt å forstå at det er ikke alle som kan bli gravide på et knips. Nå så snakker vi en del om graviditet og baby etter jeg ble gravid.
Gjest yrild Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Hvis det er din beste venninne så ville jeg delt mine sorger med henne, men samtidig prøvd å være veldig glad på hennes vegne. Sånn som jeg forstår deg så har du jo et barn, så det er ikke snakk om at du muligens blir barnløs, men at du kan ha store problemer med å få flere barn. Gled deg over det barnet du har og prøv å glede deg på hennes vegne og del dine sorger med henne slik at du ikke sitter alene med sorgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå