Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 du og mannen ansvar for ungene? Tar han grep selv eller må du be ham om ting? Følger han opp saker uten at du ber ham om det? På ettermiddag/kveld, hjelper han uoppfordret til med rydding etter middag, bading av unger, lekser...? Eller må du stå som organisator av alt? Sist men ikke minst, hvor mange barn har dere?
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Må som regel spørre, men det er fordi han ikke har de samme antennene som meg. Blir aldri sur når jeg spør da, han bare kommer ikke på det selv
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Har 2 barn. Eller, jeg har 2, men bare den ene er hans
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Vi har to barn. Mannen tar selvstendig ansvar, har aldri bedt ham om noe noen gang. Arbeidsdelingen er vel sånn ca 50/50. Han gjør alt med barna som jeg gjør, er ikke bare leke-pappa. Han ordner mat, skifter bleie, steller morgen og kveld, bader og legger, henter og leverer i bhg, går på foreldremøter, kjøper klær, sko og annet utstyr, rydder både daglig og storrydding. Han tar også like mye ansvar for husarbeid. For oss er det en selvfølge at begge tar like mye ansvar. Kunne aldri falt meg inn å organisere alt med barna og huset og bare hatt han som "medhjelper".
Hybelkanina Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Han er fantastisk! Han tar like mye som meg og vel så det, og det helt på eget initiativ. Vi har to barn hvorav en liten baby som naturligvis er mest avhengig av meg, men mannen min er suveren til både å ta seg av eldste og også avlaste meg med babyen slik at jeg også får så mye tid som mulig med eldste. Han står opp tidlig hver helg, både lørdag og søndag. Kan ikke få skrytt nok av ham, og når jeg leser her inne om de slabbedaskene enkelte her inne lever sammen med, så setter jeg enda større pris på ham.
Gjest peacock Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg må også spørre, men det er som regel fordi jeg ser tingene bittelitt før han.... Om jeg ikke sier noe gjør han det som må gjøres etterhvert. Han jobber turnus så er alene en del kvelder og helger, men han er veldig flink til å ta over når han er hjemme
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 4 barn og deler ansvaret ganske likt, men med ulike hovedområder (er som regel jeg som hjelper til med lekser og har orden på klær og utstyr, mens det som regel er han som ordner matpakker, ser over sekkene, får med nytt byttetøy til bhg osv). Må aldri mase på mannen, han tar minst like mye initiativ som meg, mer ofte
MrsMilla Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Den som er i permisjon er organisator. Til vanlig er vel kanskje jeg mer enn han, men ikke veldig mye mer egentlig. Vi har tre barn.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Her gjør han det meste, siden han jobber mindre. Leverer og henter i BHG og på skolen. Hjelper eldste med lekser og har middagen klar til jeg kommer hjem. Eller oppvarmet til jeg kommer hjem.. rekker sjeldent å spise sammen med dem. Han har kontroll på alt som har med barna å gjøre. Dette ble snakket og planlagt før jeg begynte i jobben jeg har. Om ikke hadde det aldri gått. Tidligere har vi jobbet like mye, da har vi delt 50/50 ca. Legger unger annen hver kveld osv. To barn.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Vi deler det meste, om enn på forskjellig måte. Sum summarum ender det vel likt. Litt ulikt gjennom årene, men tror ingen av oss kan hevde å ha gjort mest gjennom årene. To barn på 6 og 9 år, og begge voksne har 100 prosent jobb ++ som ledere
Cat_Woman Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Vi har ett barn. Han gjør ting på eget initiativ og tar ansvar, men jeg måtte si fra til ham en gang da han plutselig hadde planer en ettermiddag uten at han hadde spurt om jeg kunne passe ungen - det syns jeg han bør! Jeg spør jo alltid når jeg skal ut på noe/være utilgjengelig for barnepass, så det må han også. Når det gjelder husarbeid må jeg oftere si ifra hva han skal gjøre, for han ser det ikke selv. Han gjør det han blir bedt om da.
*Miss Flua* Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 Ett barn. Vi deler. Jeg er hjemme i permisjon da, så jeg tar mini opp i ukedagene, så sover vi ut en dag hver i helga. Men han jobber turnus, så jobber han kveld i ukedagene så sover han gjerne litt dagen etterpå. Jobber han tidlig så deler vi alt frem til mini legger seg han var ikke så flink til å gjøre ting på eget initiativ i starten, så jeg har jobbet litt for at det skulle bli sånn
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 Samboeren jobber veldig ofte i ukedagene til de er i seng. Da gjør jo jeg alt det som skal gjøres. Når han er hjemme må jeg spør om han kan bade barna, gi dem kvelds og sånn for det har han ikke styr på siden han sjelden er hjemme flere kvelder på rad. Men vet jo når det ca er leggetid. Han følger ikke opp lekser og veldig lite aktiviteter på ettermiddagen. Han er sjelden eller aldri hjemme når de er syke siden jeg går på aap og går hjemme hver dag. Han prater med dem og tøyser med dem og slik. Prøver å få ham til å trappe ned litt på overtiden da..
petite fleur Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 Vi har to barn. Deler stort sett likt på barna (han tar nok litt mer enn meg på ettermiddagene, men det er fordi jeg gjør mer husarbeid da). Han henter og bringer til bhg, jeg ordner matpakker. han ordner klær, jeg skifter sengetøy og pakker bort tøy som er for smått. Han fikser alt av leker og lærer de spill osv. Alt i alt fungerer ting ganske så smertefritt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå