bruse Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Syns det er så mange som har så fine hjem, og jeg blir imponert over alt de får gjort i huset. Har selv også lyst å gjøre en masse i huset for å få det mer hjemmekoselig. Har mange ideer, men føler det blir vanskelig å gjennomføre så snart det trengs litt saging/skruing/bæring. Dette pga at jeg kanskje ikke er så veldig praktisk og mannen min er ikke spesielt interessert. I tillegg er det vanskelig å få gjort sånne ting med små barn i huset. å holde på med sag og den slags er helt umulig med en toåring som vil vere med på alt, og når barna har lagt seg føles det litt seint å begynne med større prosjekt. Dessuten er det jo en del ting som bråker. Lurer litt på hvordan dere andre får gjort sånne prosjekter. Når gjør dere det og gjør dere damene mye alene eller får dere mannen til å gjøre det eller gjør dere det sammen??
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Nå er ikke jeg så voldsomt interiørinteressert egentlig, men når man bygger nytt hus må en jo pent tenke litt på det også Her har mannen overlatt alt til meg. Jeg har tegnet kjøkkenet, valgt gulv, farge på veggene, lamper, bord, sofa osv, eneste vi begge har valgt ut sammen er fliser til bad og entré og baderomsmøbler. Men jeg er ganske handy selv da, er i hvert fall blitt det, og klarer dermed å lage det jeg vil ha sånn noenlunde alene (har lagt terrasse selv, skrudd sammen store deler av kjøkkenet selv, skal lage benk til karnappet selv, har lagt gulv selv, sparklet selv osv). Måtte egentlig bare hoppe i det og tenke at man klarer det man vil Underveis har jeg blitt godt kjent med drill, stikksag, kappsag, sirkelsag, borr og mye annet gøyt Ellers er dere jo to stykker, så om mannen din ikke vil gjøre noe, så send ungene ut sammen med ham og slå deg løs alene. Vil du, så klarer du! Du får også masse god hjelp på byggevarebutikkene dersom du ber om det, i hvert fall har jeg fått det (er til og med på fornavn med flere nå etter hyppige besøk, hehe...).
bruse Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2012 Nå er ikke jeg så voldsomt interiørinteressert egentlig, men når man bygger nytt hus må en jo pent tenke litt på det også Her har mannen overlatt alt til meg. Jeg har tegnet kjøkkenet, valgt gulv, farge på veggene, lamper, bord, sofa osv, eneste vi begge har valgt ut sammen er fliser til bad og entré og baderomsmøbler. Men jeg er ganske handy selv da, er i hvert fall blitt det, og klarer dermed å lage det jeg vil ha sånn noenlunde alene (har lagt terrasse selv, skrudd sammen store deler av kjøkkenet selv, skal lage benk til karnappet selv, har lagt gulv selv, sparklet selv osv). Måtte egentlig bare hoppe i det og tenke at man klarer det man vil Underveis har jeg blitt godt kjent med drill, stikksag, kappsag, sirkelsag, borr og mye annet gøyt Ellers er dere jo to stykker, så om mannen din ikke vil gjøre noe, så send ungene ut sammen med ham og slå deg løs alene. Vil du, så klarer du! Du får også masse god hjelp på byggevarebutikkene dersom du ber om det, i hvert fall har jeg fått det (er til og med på fornavn med flere nå etter hyppige besøk, hehe...). Så kult! Har tenkt på at jeg har lyst å lære sånn at jeg kan gjøre ting selv, men er vel litt redd for å gjøre feil. Har du lest deg opp noe sted eller bare setter du i gang? Jeg har prøvd å spørre litt på byggevareforretninger, men jeg syns jeg alltid får dårlig service og dårlige svar. Og så føler jeg at jeg spør dumme spørsmål og føler meg ganske teit. Men gøy å høre at andre jenter får det til. Kanskje jeg også kan!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Så kult! Har tenkt på at jeg har lyst å lære sånn at jeg kan gjøre ting selv, men er vel litt redd for å gjøre feil. Har du lest deg opp noe sted eller bare setter du i gang? Jeg har prøvd å spørre litt på byggevareforretninger, men jeg syns jeg alltid får dårlig service og dårlige svar. Og så føler jeg at jeg spør dumme spørsmål og føler meg ganske teit. Men gøy å høre at andre jenter får det til. Kanskje jeg også kan! Klart du kan! Jeg har googlet litt på youtube (utrolig hva en kan lære seg der!), og så har jo mannen kommet med råd, og svigerfar og en del andre, men jeg har vært heldig og fått mye god veiledning på byggevarehusene. Jeg smiler nå bare stort og kaller ting for "dingser" og "sånne greier" og bryr meg katten om de synes jeg stiller dumme spørsmål. En må jo spørre for å lære Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå