Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Jenta mi på 6,5 mnd. Får tenner.. Masse tenner, hjørnetennene som kommer først hos henne, er så vist begynt å gå gjennom tannkjøttet. Hele overkjeven er full av tenner som er på vei. Merkelig rekkefølge ja, vet det. Men saken er at hun plages veldig, og det er ingen ting som hjelper. Har en mann som er mye borte på arbeid, så er mye alene med henne og bror på 2 år. Hun sover fra 19, kan ha 2-3 oppvåkninger før jeg legger meg kl 22-22.30. Så kan hun sove til 00-01 og får flaske. Sover kanskje 1 time i slengen fram til 04-05. Da våkner hun hele tiden. Sover kanskje 30 min, våken og jeg bysser og hun kan sove nye 30 min, etter å ha vært våken opptil like lenge. Ofte vekker hun bror, så når hun kanskje sovner til så våkner broren. Han våkner mellom 06 og 07. Har lite nettverk og fam her jeg bor, og blir så sliten av dette!! Har gitt en patacet tidligere, da sov hun hele natta. Er det ok å gi en paracet til kvelden av og til så jeg får ta meg inn? Dentinox fungerer ikke...
me_87 Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Legen sa til meg at så lenge barnet har veldig ubehag å det gå ut over nattesøvnen,så ville han anbefale å gi stikkpille så barnet får sove å slipper ubehaget. Han sa at det gjorde han selv også med egne barn.
gærne ko Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Dersom barnet har vondt pga tenner, så er det etter min mening heilt ok og det riktige å gi paracet :-)
holahopp Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg fikk beskjed av barnelegen å gi paracet ved tannfrembrudd. For selv om de ikke har feber så har de som regel vondt.. Så bare gi en Paracet hun har sikkert vondt
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg gjorde også det på de verste dagene/nettene. Noen barn får jo feber og skikkelig vondt! Jeg tok også paracet når mine visdomstenner brøt ut fordi det var veldig vondt
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg hadde gitt en paracet ved leggetid.
LeTwinsA Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Ja kjære vene, stakkars liten. Synes egentlig det er ille om du ikke gir henne jeg da.....
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Huff, jeg skriver "slik at jeg får ta meg inn" ser jeg. Gjelder selvsagt lille gullet også da. Hun sover kjempedårlig på dagene for tiden også, kun 30 min, sutrer og gnager. Trodde ikke at alle tennene skulle komme på en gang. Er så usikker mtp smertestillende til babyer også, greit å få høre hva som er greit og ikke. Hadde ikke dette problemet med storebror som fikk sin første ved 11 mnd.. Hi
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Jenta mi(nå 18 mnd) har vært veldig plaget ved tannfrembrudd så hadde jeg ikke gitt Paracet og etterhvert Ibux, så hadde ikke jeg vært her i dag. (Hun sov dårlig til vanlig også, så jeg har hatt søvnmangel ut av en annen verden det siste året.) Og i følge leger jeg har konferert med var det helt ok å gi både Paracet og Ibux(forøvrig mye mer effektiv ved tannsmerter, men i samråd med lege til barn undr 1 år)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Takk for tilbakemelding! Skal til legen med broren i overimorgen, skal spørre legen da Hi
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Sønnen min var også veldig plaget. Ga smertestillende uten å nøle, og er vernepleier med med.kompetanse selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå