Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Hvert år sliter jeg med å finne gaver til svigerfamilien (samboerens mor, far, bror og bestemor) Så i år tenkte jeg å gjøre det "enkelt", blir mye for meg å gjøre, men blir persjonlige gaver da.. Tenkte å gi svigerforeldrene og samboerens bestemor: - Hjemmelaget godis (fløtekarameller, mint karameller, lakriskaeameller, brente mandler, "julegodteri" og myke sjokoladekuler dyppet i hvit sjokolade. - Passe store krukker som er fylt med alt man trenger til god "jule kakao", som passer til en kopp pr glass - Hjemmelaget rørt jordbærsyltetøy og eplesaft - Innrammet bile av ungene Broren hans er noe "helsefrik" og opptatt av sunt kosthold og trim. Tengte å gi han: - Hjemmelaget musli og grove knekkebrød - Hjemme"snekret" kokebok, på spenende, sune oppskrifter - Hjemmelagde fløtekarameller - 2 krukker med "jule kakao" - Innrammet bilderav ungene Virker det ok? Lei av å gi konfekt til foreldrene og bestemora og års abonoment på trenings -/bil blader osv til broren
Mamma til 3? Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Kjempefine gaver! Er veldig glad i hjemmelagde gaver
Trestammen Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Så kreativ å flink du er:-) Kjempefine gaver, de blir nok storfornøyd:-)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Grei gave hvis du faktisk er flink til å lage snop. Hva skal mannen din gi til sine foreldre og broren sin?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Tenkte å gjøre det litt stas, med å putte det i pynta kurver, ha pyntet krukker osv.. Tror jeg også får større glede av å gi de gavene, når jeg har gjort litt mer innsats for de, ikke bare noe som ordnes i siste liten, fordi samboeren ikke klarer å finne gaver til dem, og gir meg nøyaktig 24 timer på å finne gaver.. Ikkeså lett å få tlf fra han 23 desember, med spm om jeg kan stikke å ordne gaver til dem.. HI
soleia Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Skjønar ikkje at det berre er du som skal finne på gåver til svigerfamilien, hjå oss tek me kvar si side, men kjem med idear og tips til kvarandre. -Men bortsett frå det, så var jo dette knallflotte gåver om du har tid til å ordne dei til. Eg har sans for gåver som vert oppbrukt og ikkje treng stablast inn i skap.
Mamma4livet Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Supre gaver synes jeg! Har du en oppskrift på sunn musli som du vil dele?
Swiftie Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg ville blitt veldig glad, greit med ting som kan spises/drikkes opp:)
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Grei gave hvis du faktisk er flink til å lage snop. Hva skal mannen din gi til sine foreldre og broren sin? Jeg lager dette til hver jul, og enda ikke hørt noen klage over snopet mitt De forsyner seg godt av det når de er her.. Samboerenblir med på gava, da han har null fantasi på hva de kunne tenke seg eller noe..Han bruker hele tiden frem til jul på å finne uthva hanskal gi meg, enda jeg gir han mange ønsker å velge i.. Så det er lettere at vi gir gaven sammen.. Da kan også han legge til det han er flinkest til: Han kan lage trekopper til de, som de kan drikke kakaoen ut av.. Så deltar han også litt.. Men det blir kun om hanhar tid, stressendejobb like før jul.. HI
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Supre gaver synes jeg! Har du en oppskrift på sunn musli som du vil dele? Ingredienser: Havregryn Kruskakli Nøtter og frø av eget ønske - Linfrø - Sesamfrø - Solsikkekjerner - Chiafrø - Hasselnøtter - Valnøtter - Mandler Kokosmasse 1 ts kanel 1 eple 1 pære 1 ts kanel 5 ss cocosa (kokosolje) eller rapsolje 2 ss akasiehonning eller annen søtning Slik gjøres det: Sett stekovnen på 175 grader. Bland sammen havregryn, kruskakli, hakkede nøtter, frø, kokosmasse og kanel i en bolle. Skjær vekk kjerne og evt. skall av eplet (jeg beholder skallet på pæren) og skjær dem i biter. Ha dette i en blender og kjør til juice. Bland så denne juicen i den tørre müsliblandingen, ha i oljen og honningen. Muslien skal nå være fuktig, men ikke klissvåt. Ha blandingen over et rent stekebrett, fordel godt og sett brettet i stekovnen. La stå i ca 20 minutter før du rører litt i blandingen for så å sette det inn i 20 minutter igjen. Du kan godt følge med underveis og åpne stekovnen med jevne mellomrom for å slippe ut litt damp. Ovner er forskjellige, kanskje trenger muslien din flere eller færre minutter i ovnen.. Det er yndlingen her i huset.. HI
Gjest mphs Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Hvordan lager du "jule kakao"? Det høres godt ut )
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 Hvordan lager du "jule kakao"? Det høres godt ut ) Har kakaopulver og litt oboy pulver på glasset, måler opp så det blir rett mengde til en kopp. Som tilbehør: knuste sjokoladebiter, små marsmellows,og knust "polkagris" stenger! Smaker skikkerlig jul! Kan også legge med en liten klementin, som man kan skvise i saften av den opp i den varme kakaoen.. Kjempe godt! Hi
Gjest mphs Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 Hvordan lager du "jule kakao"? Det høres godt ut ) Har kakaopulver og litt oboy pulver på glasset, måler opp så det blir rett mengde til en kopp. Som tilbehør: knuste sjokoladebiter, små marsmellows,og knust "polkagris" stenger! Smaker skikkerlig jul! Kan også legge med en liten klementin, som man kan skvise i saften av den opp i den varme kakaoen.. Kjempe godt! Hi Høres godt ut Takk.
Gjest amandine Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 Sånne gaver hadde jeg blitt kjempeglad for!
<3 2G <3 Skrevet 29. oktober 2012 #15 Skrevet 29. oktober 2012 Grei gave hvis du faktisk er flink til å lage snop. Hva skal mannen din gi til sine foreldre og broren sin? Er det ikke vanlig å gi gaver sammen? Ja jeg kan finne på noe lite til søstra mi fra bare meg, men det er fordi hun er bestesøstraiheleverden Her er det stort sett jeg som handler og fikser alle gaver hele året, men jeg liker det og gubben gir innspill og penger til meg så det bli fikset
<3 2G <3 Skrevet 29. oktober 2012 #16 Skrevet 29. oktober 2012 Hvert år sliter jeg med å finne gaver til svigerfamilien (samboerens mor, far, bror og bestemor) Så i år tenkte jeg å gjøre det "enkelt", blir mye for meg å gjøre, men blir persjonlige gaver da.. Tenkte å gi svigerforeldrene og samboerens bestemor: - Hjemmelaget godis (fløtekarameller, mint karameller, lakriskaeameller, brente mandler, "julegodteri" og myke sjokoladekuler dyppet i hvit sjokolade. - Passe store krukker som er fylt med alt man trenger til god "jule kakao", som passer til en kopp pr glass - Hjemmelaget rørt jordbærsyltetøy og eplesaft - Innrammet bile av ungene Broren hans er noe "helsefrik" og opptatt av sunt kosthold og trim. Tengte å gi han: - Hjemmelaget musli og grove knekkebrød - Hjemme"snekret" kokebok, på spenende, sune oppskrifter - Hjemmelagde fløtekarameller - 2 krukker med "jule kakao" - Innrammet bilderav ungene Virker det ok? Lei av å gi konfekt til foreldrene og bestemora og års abonoment på trenings -/bil blader osv til broren Høres fantastisk ut Skulle ønske jeg var like flink til å lage slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå