Gå til innhold

Dere som har mennene deres bare hjemme i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså dere som har menn som jobber ute fra mandag-fredag og lignende. Helst at mannen bare er hjemme i helgene.

Hvordan gjør dere det med trening i helgene? Får dere begge trent? Får bare mannen trent og du må passe barna? Får du trene og han passe barna?

VI er kommet i en ond sirkel. Jeg prioritere treningen høyt og vil ha 5 økter for uka. Slik kommer jeg i bedre form og forhåpentligvis kommer ned til ønsket vekt igjen. Men han er ikke så gira på dette. Så i helga da jeg ville løpe 1t + dusjing og det som hører til (slik at det ble litt lengre tid) ble mannen sint, fordi jeg ikke prioriterer den tiden med han og barna.

Hvordan skal vi løse dette? Har du noe forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er hjemme hele helgen, og ville ikke gi deg 1 time + dusjing? Er det noe du ikke forteller, som f.eks at du har tilbrakt mange timer av helgen sammen med venninner allerede? Hvis denne treningsøkten pluss dusjingen er alt du bruker av tid på annet enn familien hele helgen så er det rimelig drøyt av han å reagere på det...

Skrevet

Hvis du da klarer å trene 4 dager ellers i uka, utenom helgene, så vil jeg si at du bør være fornøyd med det.

Skrevet

Han er hjemme hele helgen, og ville ikke gi deg 1 time + dusjing? Er det noe du ikke forteller, som f.eks at du har tilbrakt mange timer av helgen sammen med venninner allerede? Hvis denne treningsøkten pluss dusjingen er alt du bruker av tid på annet enn familien hele helgen så er det rimelig drøyt av han å reagere på det...

Er ikke noe jeg ikke forteller nei. Han kom hjem fredag, vi hadde en koselig fredagsmiddag hele familien, så tv og slappet av. Lørdag sto jeg tidlig opp med minstemann, badet han og laget frokost til hele familien. Så ville jeg trene, å han gikk ut med barna og var ute i snøen + ryddet rundt huset. Etterpå var vi sammen hele dagen, koste oss inne, laget middag senere og slappet av i sofakroken. Søndag var vi på middag hos svigers. Så nei.. ikke noe annet enn at min kjære mener jeg skal være med han hele tiden og stille opp for han og barna!!

HI

Skrevet

Hvis du da klarer å trene 4 dager ellers i uka, utenom helgene, så vil jeg si at du bør være fornøyd med det.

Men det er jeg ikke. Fordi jeg er opptatt av treningen. Jeg trener 5 økter for uka og jeg trenger 2 hviledager. Så da må jeg nesten få trent en dag enten lørdag eller søndag.

Skrevet

Men på en måte så skjønner jeg han også. For sånn som jeg leser det du skriver i hovedinnlegget, så trener du ganske mye fra før i løpet av uka? Kan det være at han synes det blir litt mye? At han føler det blir en "besettelse", om du skjønner?

Med trening, dusjing og stell, så går det fort et par timer. Som da familien kan bruke på noe koselig isammen istedet. Siden helgen ikke er så altfor lang;-)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Han trener ikke på helg.. Han er med i jogge gruppa på jobben, de jogger 1-2 ganger pr dag i 30 min pr tur.. Jeg trener innendørs i ukedagene, også tar jeg meg en tur ut å jogge/gå/løpe ca 1 time på helgen, noe han ikke ser som problem, jeg har kommet inn i treningen, og blir depresiv om jeg ikke får trent, så han passer på at jeg får minst 1 time iløpet av helgen.. Han kommer hjem på torsdager.

Prøv å prat med han, forklar at du gjør jo ikke annet enn å stille opp for familien hele uka, for enda han ikke er der, så tar du deg av barn og hjem, så han kan jobbe slik han gjør. Du trenger 1,5 time pr helg for deg selv, sådu kan koble av litt. Han må jo forstå at enda dere har en familie, så kan ikke du miste deg selv av den grunn..

Skrevet

Hvor har du barna mens du trener i uka? Bor langt unna familie, så jeg får ingen egentid på ukedagene.

Skrevet

Hvor har du barna mens du trener i uka? Bor langt unna familie, så jeg får ingen egentid på ukedagene.

Jeg bruker treningsrom på jobb, jobber 80% så jeg har litt tid etter jobb til å trene før jeg henter i barnehagen.

Skrevet

Du bør respektere det mannen din sier. Du bør heller bruke energien din på noe fornuftig som å gjøre skikkelig husarbeid. Det er mange måter å være i fysisk aktivitet. Bortkastet og egoistisk å løpe for å løpe. Hva med å hjelpe en bonde heller? Sanke sauer f.eks.

Skrevet (endret)

Han trener når han er borte på jobb, jeg har barnevakt to kvelder i uken så jeg får dratt på trening etter leggetid. Ellers prøver jeg å få til litt øvelser på stuegulvet, men der er det veldig varierende hvor ivrig jeg er du ;)

Om jeg føler for å trene i helgen så er ikke det noe problem. Skulle bare mangle!?!

Men jeg velger som regel felles aktivitet sammen med resten av flokken. Trener jeg i helgen så drar jeg tidlig avgårde slik at jeg ferdig i god tid før lunch.

Endret av humlesurr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...