anonymemammaen Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Her klarer jeg ikke vente lenge altså, i begynnelsen av desember er nok mye oppe allerede!
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Vi pynter til advent 1.søndag i advent. Da er det lilla duker, adventsstaker og julestjerner i vinduene. Men det er ikke før et par dager før jul at det røde kommer inn i stua med duker, nisser, engler og alt som hører til
Ei rosa og en blå:) Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Har tenkt å bgynne 1. Desember, men tar vekk alt 1 januar
marsgutt 2013 Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 starter 1 desmeber. så lager tar vi fram litt etter litt. lager også litt pynt vært år som vi pynter med.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Som oftest siste helgen før jul. Vi feirer ikke hjemme på julaften og juledagene, så for å ha litt lenger jul hjemme gjør vi det sånn. Når vi en gang skal være hjemme hele julen, blir det nok pyntet 22 el 23 des.
Hubro :) Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Her i huset vasker jeg rundt i midten av november så alt er klart til første helgen i advent for da pakkes julen ut her i huset. Julegardiner henges opp, innholdet i vitrineskapet byttes ut me juleservice, vinduskarmene dekoreres med nisser, noen vinduer pyntes med tape og snø, alle bord får røde dukker og kjøkkenet pyntes med diverse julesaker Her i huset varer jula fra første helga i advent til 2.januar Og hvert år investerer vi i fem nye nisser som flytter inn hos oss
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Pynter til advent 1.desember. lille julaften bytter vi ut adventspynten med julepynten.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #9 Skrevet 29. oktober 2012 Starter 1. november, men klarte ikke å vente så lenge år, så pyntet i går. Fra nå av skal jeg pynte når vi stiller klokka. 1. desember begynner jeg å pynte barna til jul.
Mamma4livet Skrevet 29. oktober 2012 #10 Skrevet 29. oktober 2012 Pynter med adventsfarger 1. søndag i advent. Julerødt blir det alltid lille julaften.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. oktober 2012 #11 Skrevet 29. oktober 2012 Noen dager før 1.søndag i advent pynter vi i adventsfarge, fordi vi alltid har hele svigerfamilien her på pinnekjøttmiddag da, og vil ha pynten opp til det. Julepynten, altså det røde, kommer litt etterhvert. Men alt forsvinner rett etter nyttår.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. oktober 2012 #12 Skrevet 29. oktober 2012 Advent, med stjerne i vinduet, lys og sånn pynter vi til på 1. søndag i advent. Så pynter vi til jul like før jula kommer; lille julaften eller på dagen julaften. Til gjengjeld har vi jul hele jula, og det pakkes bort en gang mellom 13. og 20. dag jul, altså en gang sånn rundt 10.-12. januar.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. oktober 2012 #13 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg vet at det i følge tradisjonen er feil, men for meg personlig så er julen desember. Hele desember. Så da pynter vi også til jul fra 1. desember av, evt første helg i advent om denne kommer før. Alt kommer ikke nødvendigvis på plass første dag, men det meste (har ikke så mye julepynt egentlig). Men når nyttårsaften er over og januar er i gang, da er julen over for min del og blir fort ryddet vekk. Det har sikkert med at jeg liker å glede meg til noe (julaften og romjulen), men når det jeg har gledet meg til er over, så er jeg liksom ferdig med det også
Gjest ronja røverdatter Skrevet 29. oktober 2012 #14 Skrevet 29. oktober 2012 Vi pynter til advent til 1.desember eller første søndag i advent, alt etter hva som kommer først. Til jul pynter vi på lille julaften. Med unntak av de årene vi reiser bort, da pynter vi en uke før slik at vi kan ha litt jul hjemme før vi drar.
TPK Skrevet 29. oktober 2012 #15 Skrevet 29. oktober 2012 Sniker frem mer og mer pynt etter hvert som det nærmer seg jul, hehe... Men blir nok lite før desember. "Hovedpyntingen" tar jeg ca 20.des. Pleier å reise vekk i julen, så er koselig å få sett litt på pynten før vi drar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå