Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Hvis dere finner leker, som strandleker, fotballer osv uten navn eller eier. Tar dere de med hjem og lar barna leke med de? Jeg går ofte tur langs strender og forbi lekeplasser, og ser jeg noe som gjerne ligger i flere dager uten å bli flyttet tar jeg de med hjem. Det samme gjelder gjenglemte klær uten merkelapper. Fant en fin Bergans jakke uten merkelapp. (her satt jeg riktig nok inn funnet annonse i lokalavisen, siden de er ganske dyre) men siden jeg ikke fikk svar bruker min gutt den nå uten at jeg har dårlig samvittighet.
Aliniane Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Nei, det gjør jeg ikke. Men skjønner at det noen ganger kan være vanskelig å vite om noe er glemt igjen eller lagt igjen med vilje fordi man ikke vil ha det lengre. Jeg synes det er ok å låne leker man finner på lekeplassen mens man er der, men ikke å ta det med hjem. Man bør vel heller ikke lære barna at det er ok å ta noe som ikke er deres.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Nei. Og i alle fall ikke fra lekeplasser! Antakelig tilhører det barn som bor rett ved lekeplassen, som bare har det liggende der. Vi har mange smålekeplasser i nærmiljøet vårt, og leker ligger det overalt. Våre sandleker ligger også i sandkassa 100 meter fra huset, og deles med nabobarn. De brukes sikkert i blant av besøkende barn også. Ellers tenker jeg at det kan være eieren av ting som ligger på gata, kommer tilbake og leter etter tingen. Synes derfor det er greit å henge klær over et gjerde for eksempel. Har en gang eller to funnet min eller ungenes mistede votter på denne måten
Snøkrystaller Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Da håper jeg du ikke går forbi vår lekeplass:-)
Gjest mphs Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Nei tar selvfølgelig ikke andres ting.
jente___ Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Selvfølgelig ikke, tenk når den lille gutten eller jenta må gå tilbake og hente leken han/hun har glemt også har noen som deg tatt den! Er ikke lett og komme hjem og fortelle det da! Stakkars...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Nei. Da skulle det vært langt inni hutaheiti i tilfelle, og tingene ha ligget der i mndvis.
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Hvis jeg har passert flere ganger over et par uker og det fremdeles ligger der, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå