Gå til innhold

Vogn ?

venterpå nr 3 ♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fortsatt en stund til vi har tenkt til og kjøpe ei vogn.. Men jeg bare lurer på hvilken dere syntes er det beste å kjøpe?! Når mi lille jente var baby så kjøpe jeg simo kombi vogn! Var veldig fornøyd med den egentlig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har hatt Simo kombi til alle mine, og elsker den vogna :)

Prøvde meg på en Brio sing til minsta, men den ble solgt etter at vi var ferdige med bagdelen. Kjøpte en brukt Simo i stedet, som også neste baby skal få bruke.

Noen mener jo den er litt tung, men jeg skal da ikke gå rundt og bære på den heller :D Synes den er kjempegod å trille, med god plass til en voksende baby og gode vinterposer.

Endret av Nikamo
Skrevet

Har hatt simo kombi med begge mine jeg også. Elsket den, men synes den er for tung og ble etterhvert for stor å drasse på. Solgte den etter nr. 2, så blir uansett ny vogn nå. Har veldig lyst på mountain buggy, men vet ikke om jeg klarer å gi slipp på å ha barnet mot meg det første året.. Skal ikke ha før i april, så har heldigvis ennå litt tenke tid. Men blir uanz en lettere vogn enn simoen for bekkenet sin skyld.

Skrevet

Takk for svar :) Ja, tror egentlig vi skal gå for simo denne gangen også :) Men har heldigvis god tid ;)

Skrevet

Hadde simo til de første. Så prøvde jeg en lettere trehjuling (Quinny) til nr 3 og 4.

Med nr 5 gikk jeg tilbake til simo kombi.

Men denne gangen ble det faktisk emmaljunga mondial duo pga jeg ikke liker fasongen på de nyeste modellene av simo kombi/duo. De ser så" billige" og usolide ut med sin firkantede utseende syns jeg.

Så da ble det emmaljunga mondial duo, med en Quadrolift bag oppi, slik får jeg effekten av "kombibag" selv om vognen er en duo (Dypbag)

Skrevet (endret)

Vi har en quinny trehjuling, for meg er den genial, snur på en femøring. :-) med adapter til bilstolen, så om babyen sovner i bilen på veg til butikken en snartur er det bare å ta ut bilstolen også klikke den fast på vognunderstellet. Vi kjøpte denne brukt i 2008 og dekkene er nå ganske morkne, så de må byttes, så da spørs det litt hva det koster, ev. om vi kjøper en annen en. Vi får se. Men blir uansett en trehjuling me sving fremme. :-)

Endret av Queen_of_the_road*ny_spire
Skrevet (endret)

Har hatt en del vogner til mine fire barn:

Nr 1: En brukt Emmaljunga sportsvogn (Grønn med små hvite prikker :) ) med en løs bag oppi (bagen hadde jeg arva hos søsteren min, og den passet ikke til vognen, egentlig). Den var helt OK, men ikke spesielt vakker. Bruker den ennå som barnehagevogn, så den ga valuta for pengene!

Hadde også en Quinny sportsvogn, som jeg var veldig godt fornøyd med.

Nr 2 og 3: Bestilte en Teutonia Y2K duovogn fra tyskland - med skinnpose, bilstoladaptor og det meste. Storfornøyd med vogna! Brukte den til to barn, før jeg solgte den i den tro at jeg ikke skulle ha flere barn.

Brukte fremdeles Quinny sportsvogna - inntil den ble ødelagt på en flytur, og erstattet med en Svithun trille - helg OK, men ikke super.

Nr 4: Kjøpte en pent brukt Emmaljunga Duo Edge, da den ble varmt anbefalt overalt. Vognbagen var god og dyp og blablabla - men jeg HATET vogna. Følte jeg kjørte rundt med en traktor. Synes den var tung å svinge og et mareritt å få inn og ut av bilen. Dessuten bor vi øverst i en bakke, og jeg savnet bremser enormt. Kjøpte en Quinny freestyle som en ekstravogn - til å bruke inn og ut av bilen, egentlig - men gikk over til den ganske kjapt - MYE enklere å trille, håndbremse og svinger som en drøm. Fin å bruke også i lysløypa på sommeren. Solgte Edgen ganske kjapt etterpå, og det var en lettelse :-).

Quinny Freestyle er ikke en perfekt vogn på noen måte, da den er litt ustabil med sportsvogndelen - man kan ikke henge noe på håndtaket, men det plager meg ikke - har aldri opplevd at den har tippa.

Til nr 5: Har fortsatt Quinny'en, og kommer til å bruke den. Har i tillegg lyst på en quinny zapp xtra til å ha i bilen.

Endret av Cmyk
Skrevet

Jeg hadde simo duo til dattera mi og var veldig fornøgd!:) Nå måtte jeg finne en som var liten og lett pga lite plass i bil. Vi skal til Sverige og hente den i november, og denne gangen blir det Bugaboo Camelon:)

Skrevet

Har hatt en drøss med vogner, og denne gangen blir det Emmaljunga City Cross og en Bugaboo Cameleon.

Skrevet

Om jeg får overtalt mannen, blir det en Emmaljunga Edge med det nye svingbare forhjulene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...