Gå til innhold

Hysterisk mann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal hjelpe samboeren min lengre, vet bare at vi ikke kan ha det slik vi har det lengre.

Saken er at han er helt hysterisk når det gjelder sønnnene våre. Det var ikke så ille før vi fikk minstemann, men nå er det virkelig ille.

Han er så redd for alt mulig som skal skje. Er vi ute et sted så er han helt på tuppa, veldig stresset og kommer med formaninger mot den normalt aktive 2åringen hele tiden. "Pass deg for stenen\bilen (som er 100m vekk) ditt og datt", "ikke gjør ditt, ikke gjør datt". Han er livredd for at han skal skade seg, eller at han skal skade noen andre. (Dette er da snakk om en normal 2åring)

Han skriker og farer opp om 2åringen tar på lillebroren, redd for at han skal ta for hardt på han, eller skade han for livet. 2åringen blir jo redd og vet ikke hva han skal gjøre, mens jeg må mekle, og vise 2ringen hva han kan gjøre. Det er slitsomt. Det er jo slitsomt for mannen og å være så redd hele tiden.

Vi kan ikke gå på en lekeplass engang, uten at han blir stresset.. Jeg er mye alene med de, og jeg merker stor forskjell på han når det bare er oss, og når pappaen er med. Han er egentlig veldig selvstendig, og jeg lar han prøve seg, selvsagt under oppsyn. men han blir ikke skadet av å skli alene, eller ramle. Igr hadde i en stor diskusjon om at jeg ikke passet ordentlig på.. Lillebror lå på gulvet, og 2åringen fløy rundt, han var ikke nærheten av han engang, men mannen mente at de ikke kunne være på gulvet samtidig, for 2åringn kunne jo tråkke han på hodet og gi han hjerneskade.

Jeg får vondt av mannen min som hele tiden tenker det verste og er så stresset, men jeg blir snart sprø av alle formaningene.. Hva skal vi gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Han har det verst av dere to... Mannen er alvorlig angrepet av en type angst som han nok trenger hjelp mot. Hvis han selv innser at det er han som "eier" problemet, sammen med en fagperson, kan han kanskje klare å porsjonere panikken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...