Gå til innhold

Katter..

venterpå nr 3 ♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette her med å være gravid å ha katt ? Har hørt noe om at de kan bære på noe som kan smittes over på gravide!

Isåfall åssen smitter det da? Er vel ikke sånn at det beste er å kvitte seg me katten? Er mi 4år gamle datter sin katt, så har ikke akkurat samvittighet til det heller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe problem å ha katt i hus selv om man er gravid...

Er toxoplasma, som smitter fra avføringen (noe som er skjelden i norge) man er redd for.. Da må man rett og slett ta på avføringen og putte fingrene i munnen. Er større sjangse å få denne bakterien igjennom frukt/grønnsaker som ikke er vasket..

Skrevet

Okaii :) takk for svar! Har så lest såå mye foskjellig! Sto en plass at en helst ikke skulle ta på katten ei gang :P

Skrevet

Dersom du har kattedo inne, anbefales det at en annen tømmer doen, eller at du bruker engangshansker. Så skulle du være sikret.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Får bare gi den jobben videre til mannen, da blir han nok glad :) hehe..

Skrevet

Mannen har overtatt jobben med å tømme dokassen til katten vår. Fungerer helt fint, kan hende han trenger en ekstra påminnelse, men han gjør det. Jeg tester meg for toxoplasmose 3-4 ganger iløpet av svangerskapet (enkel blodprøve), skal ta en ny denne uken.

Ps: Og jeg klapper og leker med katten hele tiden, mer redd for rått kjøtt og skitne grønsaker. Vasker alltid hender før matlaging og før jeg spiser.

Skrevet

Ja, tror også er en her i hus som må bli minnet på det :) Ja, for snakke me legen min te onsdag :) kansje bare ta en test jeg også ;) Takk for svar :)

Skrevet

Det er mange som er immun mot toxoplasmose-smitte fordi man har hatt smitten før.(Og man kan ikke ha det to ganger.) Derfor er det greit å sjekke det med en blodprøve hos legen, spesielt om man har katt hjemme. Jeg har alltid hatt katter og sikkert fått smitten av dem en eller annen gang så jeg er immun. Da er det hvertfall én ting mindre å bekymre meg for :)

-Men for all del, mannen din trenger ikke vite det om du er immun, han kan fortsette å tømme kattedoen han :P

Skrevet

Det er mange som er immun mot toxoplasmose-smitte fordi man har hatt smitten før.(Og man kan ikke ha det to ganger.) Derfor er det greit å sjekke det med en blodprøve hos legen, spesielt om man har katt hjemme. Jeg har alltid hatt katter og sikkert fått smitten av dem en eller annen gang så jeg er immun. Da er det hvertfall én ting mindre å bekymre meg for :)

-Men for all del, mannen din trenger ikke vite det om du er immun, han kan fortsette å tømme kattedoen han :P

Ja, tror jeg må ta en blod prøve :) Hehe, ja han trenger jo ikke å vite det han :P hehe...

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...