Gå til innhold

Kjøttkaker uten potetmel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har masse kjøttdeig og skal lage opp kjøttkaker å fryse ned. pleier å bruke potetmel, men har gått tom. kan jeg lage det uten? Kanskje har du et annet tips?

 

Kom gjerne med din beste kjøttkakeoppskrift ;)

 

Gammel vane er vond å vende vet du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke vanlig hvetemel også, det har moren min alltid gjort. Ellers så blir ikke kjøttkakene noe særlig annerledes om du sløyfer potetmel eller hvetemel en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare kjøttdeig og litt krydder. Salt og pepper. Ingenting annet. Det eneste jeg gjør er å dele opp kjøttdeigen i så mange deler som jeg trenger. Ca 6-8 kjøttkaker per kjøttdeig. Jeg bruker litt vann på hendene når jeg "baker" de sammen. Så steker jeg de i en ildfast form i stekeovnen på 225 grader. Da blir de ikke svidd, og godt gjennomstekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk hvetemel? eller potetmos fra pose, eller griljemel?

 

har ikke oppskrift på kjøttkaker, mare slenger ihop noe ala:

 

karbonadedeig

egg

hvetemel

griljemel

potetmos

salt

pepper

olje

chilipulver

løk

 

NAM :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bruke litt potetmel, litt hvetemel, egg (alle de tre dosert etter hvor mye kjøttdeig jeg har oppi av gangen), bittelitt fløte (digg!) og salt/pepper. Har flere ganger lagd det uten potetmel, null stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar :) Da setter jeg igang UTEN potetmel :P ..Pleier å steke i stekepanne men kunne tenkt meg å ta det i ovnen denne gangen. Hvor lenge bør dem stå i ovnen på 225 grader da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...