Gå til innhold

Hva er den sunneste vekten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det ikke går ann å sette en presis BMI som bestandig e sunnest, men sån omtrent, er det da det som er regnet som normal vekt som er sunnest eller er det helsemessig bedre å være litt tyngre eller litt tynnere?

Jeg har hørt at for eldre mennesker lønner det seg å være lett overvektige i forhold til BMI standaren. Gjelder det for yngre mennesker også eller er det omvendt for dem? Noen som har sett noen seriøs forskning på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

BMI brukes mest på eldre fordi de har ikke mye muskler å ta av. Og bmi skiller ikke muskler og fett.

Normalitet er vanskelig å si. Det beste er å ta en scannig på et treningssenter. Det gjorde jeg forrige uke. Og i følge den må keg opp til 62 kg keg er 171, men den tar ikke treneren min og jeg hensyn til for jeg skal ned til 56 er 59 nå.

Men en slik scannig gir iallefal mest nøyaktig idealvekt. Men litt over og litt under går selvsagt bra. :) men anbefaler deg det. Koster 200kr og den viser din fettprosent, næring i kroppen +++

Skrevet

Det eneste sunnhets-tipset jeg kan bidra med, er å holde seg aktiv, få nok søvn og spise regelmessig og sunn mat.

Skrevet

Tja, fysisk sunnest så vil jeg si litt ekstra på kroppen. Greit å ta noe å ta av om en blir syk osv.

Min idealvekt er 60-65 kg.

Skrevet

Jeg mente ikke sunnest for min egen del, men hva som generelt er sunnest for befolkningen. Det må jo ha vært gjort undersøkelser som ser på sammenhengen mellom vekt (BMI i mangel av noe bedre) og døds- eller sykdomsrisiko.

Det hadde vært interessant å vite i forhold til hvilket kroppsideal man burde etterstrebe i samfunnet.

HI

Skrevet

BMI brukes mest på eldre fordi de har ikke mye muskler å ta av. Og bmi skiller ikke muskler og fett.

Normalitet er vanskelig å si. Det beste er å ta en scannig på et treningssenter. Det gjorde jeg forrige uke. Og i følge den må keg opp til 62 kg keg er 171, men den tar ikke treneren min og jeg hensyn til for jeg skal ned til 56 er 59 nå.

Men en slik scannig gir iallefal mest nøyaktig idealvekt. Men litt over og litt under går selvsagt bra. smile.png men anbefaler deg det. Koster 200kr og den viser din fettprosent, næring i kroppen +++

Må du være medlem for å gjøre dette, eller kan alle betale for for scanning time?

Ikke HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...