Gå til innhold

Dagens idiotspørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det skyllemiddel til ull? Sunn fornuft sier meg nei. Men de to ullunderbuksene fra forsvarets overskuddslager sier meg at det bør det.

De lukter helt for jævlig og etter diverse uthenginger og en omgang i maskinen i klaldt vann og ull og silkevask. I dag blir det på ullprogram og da lurer jeg på om det går an å snike i en skvett "sommerfrisk" (skyllemiddel).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes Milo skyllemiddel i de fleste butikker.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Sikker på at ikke litt av sjarmen forsvinner med frisk lukt da Ziva? ;) hehe

Skrevet

...og liker villsvin "sommerfrisk"?!...

Gjest amandine
Skrevet

Jeg føler meg iallefall helt sikkert på at villsvin ikke lukter sommerfrisk! Selv om dette er ren tipping

Skrevet

Jeg føler meg iallefall helt sikkert på at villsvin ikke lukter sommerfrisk! Selv om dette er ren tipping

Villsvin liker absolutt ikke sommerfrisk. De liker mais, røtter, hvete, tjære (til å klø seg på) og hasselnøtter. Nå finnes det ikke skyllemiddel i de variantene (kanskje en foretningside). Men forsvarets gamle innestenkte lukt frister ikke, jeg brekker meg bare gubben nærmer seg i de ullbuksene. Og er ikke en sjans i helvete at jeg trer de på meg med den lukta. Da fryser jeg heller, noe som jeg forsåvidt gjorde også.

Skrevet

Jeg vasker alltid ull med vanlig skyllemiddel og det går helt greit. Har aldri hatt problemer med ulltøyet i etterkant

Skrevet

Jeg vasker alltid ull med vanlig skyllemiddel og det går helt greit. Har aldri hatt problemer med ulltøyet i etterkant

Da prøver jeg det, takk for tipset.

Gjest amandine
Skrevet

Kanskje jeg skulle prøve det selv? Jeg har et nyyydelig hundre år gammelt ullteppe, mykt som en drøm og vakkert i fargene, men det lukter litt vel ja sau? Selv skyr jeg parfymert skyllemiddel på klær,men kanskje ullteppet skulle få seg en dæsj?

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Kanskje jeg skulle prøve det selv? Jeg har et nyyydelig hundre år gammelt ullteppe, mykt som en drøm og vakkert i fargene, men det lukter litt vel ja sau? Selv skyr jeg parfymert skyllemiddel på klær,men kanskje ullteppet skulle få seg en dæsj?

Det vurderer jeg også, så I´ll stay tuned ;)

Skrevet

Det virket!!!!

Åh Ellen-propellen du er en redning for forholdet ;) (mellom meg og ullunderbuksene til gubben). :P

Buksene lukter godt, jeg brukte ikke så mye skyllemiddel. Så nå er forsvarslukta borte. Ulltøyet hverken ser eller føles ødelagt ut.

Skrevet

lærte i husmorstell, eller hva pokker det het, at man kunne bruke (vanlig) skyllemiddel på ull, så det har jeg alltid brukt...

Skrevet

lærte i husmorstell, eller hva pokker det het, at man kunne bruke (vanlig) skyllemiddel på ull, så det har jeg alltid brukt...

Det hadde vært fint det, hvis det var husmora ungene lærte å stelle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...