Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Dette året skal vi ha bonusbarnet mitt hos oss på julaften for første gang. Mor ble kjempesint da de på familievernkontoret sa at vi skulle ha henne og har nok overhode ikke lyst til å sende henne hit. Om mor finner på en unnskyldning, f.eks at barnet er syk den dagen, kan mannen min da kreve en legeattest på det? Eller slipper mor unna med det hun vil om hun setter seg på bakbeina?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Til vanlig er jo ikke det at barnet er sykt noen grunn for å droppe samvær. Pappan er da like kapabel til å dulle med et sykt barn som mamman er vel. Med mindre jenta er så syk at hun overhode ikke lar seg flytte på hadde jeg ikke godtatt den grunnen. Og prøver mamman seg hadde jeg (hvis jeg var pappan) satt meg i bilen for å besøke min syke datter på julaften. Må jo få overlevert gavene.....
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Takk for svar. Moren har ofte avlyst samvær fordi hun sier at barnet er syk, men da burde vi kanskje bli litt "strengere" på det og si at vi likevel skal ha barnet? Han kommer nok uansett til å prøve å sjekke om hun virkelig er syk ja, men denne moren er veldig spesiell og kan godt finne på å nekte ham å komme innom med gave e.l.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Takk for svar. Moren har ofte avlyst samvær fordi hun sier at barnet er syk, men da burde vi kanskje bli litt "strengere" på det og si at vi likevel skal ha barnet? Han kommer nok uansett til å prøve å sjekke om hun virkelig er syk ja, men denne moren er veldig spesiell og kan godt finne på å nekte ham å komme innom med gave e.l. Bare å ikke ringe på forhånd da. Bare ringe på døra uanmeldt å spørre pent om han kan få lov å få 5 minutter med barnet. Er h*n for syk til å dra til dere, så er h*n for syk til å dra ut. Så stemmer det, så er hun jo hjemme med barnet. Da ser man jo fort om barnet er sykt eller ikke
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Tror ikke man har noe plikt til sykemelding eller noe nei. Må vel bare invitere til ny mekling hvis det blir problemer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå