Gå til innhold

Det å handle bare en gang i uka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Genialt !! Hehe, bedre sent enn aldri :P Leser stadig vekk om folk som anbefaler å handle en gang i uka for å spare tid og penger. Har endelig fått ut fingeren og handlet i dag inn til hele uka. Før jeg dro til jeg en titt i kjøleskap/fryser og planla middager ut ifra det vi har.

Har ikke kjøpt mat til fredag og lørdag, det liker vi å gjøre sammen. Uansett kom summen på latterlige 600 kr, og jeg som pleier å dra på butikken HVER DAG å bruke fra 200-400 kroner !

I tillegg så slipper jeg å dra på butikken før helgekosen skal handles inn, nyyyydelig ;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt for oss med litt store familier, er det helt genialt å handle inn en gang i uka. Vi gjør det, og så supplerer jeg heller om vi går tom for noe, men som regel går det greit.

Når vi handler slik ligger det vanligvis mellom 1100 og 1800 kroner (kommer an på om vi trenger bleier, vaskemiddel og slike dyre ting) for en familie på fem. Og det er suverent, ettersom en hvilken som helst tur innom butikken får hundrelappene til å fly...

Skrevet

Høres fantastisk ut! No skal jeg jammen også komme i gang med dette! Har tenkt på det lenge, hører jo så mange fortelle hvor genialt det er. Jeg har bare alltid tenkt at det er så mye mas å skulle finne på middag til HELE uka på en gang :P Har vel heller ikke trodd at man virkelig kan spare så mye på det..men inspirert av inlegget ditt, no er det på tid å prøve det ut :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Velkommen etter ;) tihi..

Her handler vi hver fredag, da handler vi for en uke. Før brukte vi lett 1000-2000 i uka på dagligvarer, etter at vi startet med dette, så handler vi som regel for maks 800

Skrevet

Vi handler en gang i uka, har gjort det lenge. Jeg planlegger ikke middagene lang tid i forveien, men kjøper inn diverse utgaver av kjøtt og fisk, diverse grønnsaker, både ferske og frosne, poteter, ris, pasta, tomater og kokosmelk på boks, fløte, rømme o.l. Og så har vi det vi trenger for å lage det vi vil av middager. Fungerer kjempefint, og krever lite planlegging:-)

Skrevet

Jeg har også ukehandlet de siste par mnd, og ser helt klart sparingen her. MEN, jeg er så heldig å bo en halvtime fra svenskegrensa, så kjøttdeig og kjøtt kjøpes der. Evt også vaskemiddel/skyllemiddel - de har ofte tilbud.

Når jeg da ukeshandler her hjemme så blir det ca en tusenlapp i uka, uten kjøtt.

Lurer derfor på hvordan kjøtt dere handler, dere som også handler kjøtt i Norge og holder dere på en tusenlapp i uka??

Skrevet

Jeg har også ukehandlet de siste par mnd, og ser helt klart sparingen her. MEN, jeg er så heldig å bo en halvtime fra svenskegrensa, så kjøttdeig og kjøtt kjøpes der. Evt også vaskemiddel/skyllemiddel - de har ofte tilbud.

Når jeg da ukeshandler her hjemme så blir det ca en tusenlapp i uka, uten kjøtt.

Lurer derfor på hvordan kjøtt dere handler, dere som også handler kjøtt i Norge og holder dere på en tusenlapp i uka??

Kjøttdeig, kyllingfileter, hel kylling, koteletter, røkte kjøttpølser f eks:-)

Styrer handlingen litt etter hva som er på tilbud også, og har i fryseren:-)

Skrevet

Karbonadedeig, kyllingfileter, pølse, torsk, laks, biff til helga..

Handler på salg, tenker økonomisk og billig.

Går helt fint å ligge under 1000 kr i uka!

Skrevet

Kjøttdeig,steik og oksekjøtt kjøper vi i Sverige. Ellers går det mye i fisk her. Holder oss på rundt 700 kr i uka da :)

Skrevet

Det var ikke store planlegginga som skulle til heller, bare se etter hva vi har fra før, og kjøpe inn det som evt mangler. Så kjøpte jeg inn litt forskjellig (fisk, kylling, kjøttdeig) slik at vi lager det vi har lyst på den dagen. Har ingen liste vi følger slavisk, bare kjøper inn nok til 5 middager :)

Og det gleder meg at jeg slipper å dra på butikken igjen i morgen, spesielt med det snøværet som kom i dag :P

Ser jo også nå at jeg kan planlegge litt ut ifra om jeg kjøper grønnsaker eller salat, for med hverdagshandling så merker jeg at det går en del brune salater og myke grønnsaker i søpla litt for ofte :/

Vi er også i Sverige av og til, men ikke kjempeofte. Synes faktisk ikke det er så veldig dyrt for verken kylling eller kjøttdeig her i Norge.

I tillegg lager jeg så og si all mat fra bunn nå, og bare DET har jeg merket på matbudsjettet :) så det blir spennende å se resultatet av å i tillegg begynne med ukeshandling ;)

Skrevet

Hva kjøper dere når dere handler en gang i uka? Jeg er så sinnsykt dårlig på planlegging og trenger virkelig tips til sparing og storhandling!! :)

Skrevet

Jeg gleder meg til å kunne begynne med det igjen jeg også :) Vi gjorde det før, og det var veldig behagelig og pengebesparende. Nå går det ikke fordi vi rett og slett ikke har plass til det her vi bor nå (går f.eks 9-10 liter melk i uken, og det er det ikke plass til i et vanlig kjøleskap), men i nye huset vil det var god nok plass igjen. *glede seg vilt til å flytte*

Skrevet

Har tenkt å begynne med dette nå som jeg snart går ut i permis. Så får vi se :)

Skrevet

Vi lager ukesmeny over middager og handler inn det vi trenger til den samt påfyll av basisvarer når det trengs (mel, krydder, vaskemidler etc) og annen mat (brød, melk, frukt, pålegg etc). Vi planlegger som regel minst to fiskemiddager og to med kylling. Prøver å ta mest mulig utgangspunkt i hva vi har i frysa av kjøtt og fisk, men må supplere.

Vet ikke om vi sparer så mye penger på det, men det er mye tid å spare. Og ikke minst frustrasjon om hva man skal spise mens man har lavt blodsukker. Mitt mareritt er å være på butikken en hverdag med sur sliten mann (og meg selv) og prøve å finne på middag!

Skrevet

Hva kjøper dere når dere handler en gang i uka? Jeg er så sinnsykt dårlig på planlegging og trenger virkelig tips til sparing og storhandling!! :)

5 middager (handler til fredag og lørdag utenom), melk, brød, baguetter, det vi trenger av smør, krydder, vaskemiddel (men det sier deg selv at vi ikke trenger dette hver uke), dopapir, tørkerull, pålegg (ost, skinke, leverpostei, servelat, makrell osv osv alt etter behov og ønske), grønnsaker eller salater, frukt, biola, yoghurt, Knekkebrød, havregryn, mel, buljong... Ja du skjønner tegninga ;)

Handler det vi mangler, men handler ikke det samme hver uke såkalt. Se hva du har og hva du mangler :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...