Sofia1990 Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Lønner det seg å reise til sverige for å handle barnevogn/seng/stellebord osv? Eventuelt hvor i Sverige? Jeg er førstegangsfødende og må jo kjøpe inn alt så trenger litt tips
lUmlUm med tulla si Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Henger meg på denne her, jeg! Det er forresten billige babyklær i Danmark, i hvert fall på Bilka. Kvalitet er jeg usikker på, men var endel salg, 10 kroner for bodyer bl.a, og 50 kr for ullbodyer! Var ikke så mye pent tøy til de aller, aller minste, men stort utvalg i bodyer. Rakk ikke innom noen barnebutikker, så vet ikke prisen der på andre ting man trenger.
Bentix Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Henger meg på her jeg også Vet noe er litt billigere vært fall, også hjelper jo kronekursen litt også.
Tina-30 Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Det er en masse ting som er billigere i sverige.Vi kjøpte klær,smokker,flasker,stelleveske,bilstol og reiseseng billig. Det er en babyshop på Svinesud.Bare å kjøre forbi alle bodene og butikkene så ligger butikken i enden av veien..
Neffi78 Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Tror ikke den heter babyshop, men happyland. Vi handlet vogn og bilsete der. Sparte noen hundrelapper pr produkt.
cindy85 Skrevet 29. oktober 2012 #7 Skrevet 29. oktober 2012 Vi kjøpte vogn på kattis Strømstad og det var billigere. Og møbelsett på Nordby senteret det ble også billigere enn her.. Har også kjøpt diverse annet, noe er bare billigere pga kurs mens annet er billigere i utgangspkt og selvsagt med kursen oppå det hele blir det jo veldig mye billigere
Mango86 Skrevet 29. oktober 2012 #8 Skrevet 29. oktober 2012 Vi bestilte og kjøpte en Emmaljunga CC på Kattis i Strømstad. Regnet ut vi sparte 1500 NOK på det + fikk med gratis stelleveske, regntrekk, paraply og fotpose (noe en må kjøpe utenom her i Norge).
Turtelduen Skrevet 30. oktober 2012 #9 Skrevet 30. oktober 2012 De har ikke simo i sverige om det er det du vil ha. Og Emmaljunga vogner har de kun i Strømstad by, pga Emmaljungas "policy" ang kun butikker i byer. Men Kattis babyshop rett uttenfor Strømstad (Rett ved det nye systembolaget) er supre på service! Jeg kjøpte bare vogn der jeg da. Kjøpte Emmaljunga Mondial Duo og da fulgte det medstelleveske og regntrekk. Også kjøpte jeg en Quadrolift bag oppi. Betalte totalt 10900 svenske. Ca 9000 nok. Her i norge var det samme til 11600 norske. Så jeg sparte godt over 2000,- bare på vogna. Bil sete må du sjekke kampanjer her. For hvis du skal ha besafe, som er norskt merke så sparer du ikke mye på det. Faktisk kan du få det billigere i norge om du skal ha en "pakke" med base og sete. Alt det andre kan du få billigere i sverige, men det spørs hva du skal ha og hvilket merke. Sprinkeseng kan du kjøpe billig på ikea lissom. Skal du ha dyrere merke så sjekk opp pris på det her i norge og ring katti`s i strømstad og be om pris der. By the way, skal du ha emmaljunga vogn, kjøp det da i sverige!! Norske barneshopp kan ingenting om disse vognene i forhold til svenske
FruBlom:-) Skrevet 30. oktober 2012 #10 Skrevet 30. oktober 2012 er det ikke lettere å finne en nettside som selger de tingene i Sverige, for det koster jo en del å reise og bo i sverige og... =)
Mango86 Skrevet 30. oktober 2012 #11 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg søkte på Emmaljunga sine egne sider, gikk innom babybutikkene som selger Emmaljunga her i Norge for å kikke på vognene og prøve de i virkeligheten. Så sendte jeg mail til Kattis om hvilke vogn jeg ønsket, spurte om de hadde den inne i den fargen jeg ønsket og totalprisen. Fikk super-kjapt svar tilbake, og bestemte jeg for å bestille den. Fikk da svar tilbake med bestillingsnummeret vårt, og ca når den ville komme på butikken klar til henting. De ringte meg når vognen var klar I tillegg var de veldig flinke til å demonstrere hvordan vognen virket i praksis (ta av bag, ta på bag, ta av evt hjul, stille høyden på håndtaket osv osv). Superfornøyd og gleder meg til å bruke vogna som nå står midt på stuegulvet
Oktoberbabyen Skrevet 31. oktober 2012 #12 Skrevet 31. oktober 2012 Om det lønner seg i sverige eller ikke kommer jo først og fremst an på hva du skal kjøpe, og hvor langt fra grensen du bor. Kjører du fire timer for å komme til sverige, så har du ganske høye bilkostnader (bom, bensin/diesel, slitasje osv) som skal veie opp for det du evt sparer. Vi kikket på Britax shr II hos Kattis, de skulle ha 3500 for sete + isofixbase, mens vi fikk kjøpt det til 2400 her i Norge. Riktig nok på tilbud, men likevel. Vogn kjøpte vi hos Gränsens Barn på Nordby, da de hadde 50% tilbud akkurat da vi var der. Ellers hadde prisen blitt ganske lik norsk pris.. Så alt er ikke billigere, en del barneprodukter kan faktisk være dyrere i Sverige enn i Norge, så det lønner seg å sjekke priser på forskjellige steder, på samme måte som norske butikker har ulik pris på de samme produktene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå