Gå til innhold

Når starter dere juleforberedelsene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Tja... Sånn rent bortsett fra kanskje en og annen julegave, så starter jeg for alvor sånn rundt 10. desember.

SKAL prøve å begynne litt før i år, fordi jeg skal vaske noe mer enn "vanlig".

Skrevet

Begynte på en måte litt igår, siden vi tok en skikkelig ryddesjau, og fikk kastet og gitt bort masse:) Indirekte start på julerengjøringen. De fleste gaver har vært i hus en god stund, så bare litt hyggelig shopping igjen :)

Skrevet

Starter 1. desember :) Noen julegaver blir det litt her og der før den tid også. men selve pyntingen og kosen begynner i desember.

Gjest sug lut
Skrevet

Julegaver kjøpes hele året, ribba ligger i fryseren og dessuten fikk jeg et anfall av juuuul og raska med meg smult til smultringkoking. Men de ordentlige forberedelsene starter 1. desember, da kommer julebelysningen ute og nissen på balkongen og baking og sånt.

Skrevet

Starter når julen er over. Har noen som ønsker seg juletrepynt og slikt, og det kan det hende jeg finner på romjulssalg. Er litt spesiell pynt, så det er ikke bare å kjøpe. Men finner ting gjennom hele året, slik at det ikke bare blir i desember.

Siste helga i november er det julevask av hus, det meste av huset må være ferdig før desember siden jeg jobber så mye i desember. Jeg orker ikke å komme hjem og gjøre det, desember vil jeg bruke til å være sammen med ungene og kose meg. Så i desember er det julegaver til ungene og kose oss som er det eneste igrunn.

Skrevet

Begynner i slutten av november med baking av pepperkakehus og annen pepperkakepynt, vaske og henge opp gardiner og pynte til advent :)

Skrevet

Begynner med det første helga i advent :)

Skrevet

Pleier å vaske ned huset i november, men nå har jeg ikke helse til å gjøre det så nøye som jeg pleier så får ta litt etterhvert.

Lager de første kakemennene i slutten av november og finner adventstaken til advent. Kan være jeg handler noen julegaver før den tid, men altså lite før i slutten av november.

Skrevet

begynner sånn smått å tenke på jul etter farsdag :) men på ordentlig, med tanke på pynting, baking, julemusikk osv, starter vi 1. desember (eventuelt første søndag i advent hvis det er i november). Pleier å finne frem notene og spille noen julesanga i smug allerede i november da :P men bare hvis det er ingen andre som kan høre det :D

Skrevet

Slutten av november begynner jeg å vaske ned hus sånn at det er ferdig til 1. Desember. Da pynter vi til advent, og nissene og dukene kommer litt nærmere julaften. Baking tar vi i desember. Baker mest til å kunne spise med en gang, for på julaften er det ingen som har plass til noe som helst:D Men bake må vi jo!:-)

Skrevet

Nå har vi ok råd, men ikke mye til overs heller. Derfor begynner jeg i augsut, med augustlønna og kjøper gaver. Mye salg også på sensommer/høsten. I oktober begynner jeg forsiktig med litt julevask. Jeg og dattera har bursdag i løpet av første halvdel av november. Innen vi skal feire dagene våre, prøver jeg og ha vasker kjøkkenskap og skuffer,- samt badet. Tak og vegger tar jeg et rom av gangen, alt er malt så jeg må være forsiktg. Bruker vindusskinet med varmt vann og sveiper over tak og vegger. Så tar ikke mer enn 30min hvert rom. Og et rom hver dag går greit. På bad og vaskerom vasker jeg litt mer,- likedan kjøkkenet.

Så gave- og mat-kostnader fordeles på 5 lønninger,- og prøver og være ferdig med "det groveste" FøR desemberlønn kommer. Da har vi "Plenty" av penger til og bruke på ekstra julekos og på oss selv,- og masse tid på og gå på kino, kafe, svømmehallen og andre aktiviteter vi koser oss med i førjulstida :)

Alle rundt meg mener jeg stresser så fælt, men slik føler vi at vi får bedre råd,- men først og fremst mye bedre tid når desember kommer. Bare kosen igjen da liksom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...