Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 (endret) Hva jobber dere som, og hvor går deres grense for når dere velger å holde dere hjemme? Er litt i tvil i dag jeg. Har hatt veldig sår og hoven hals hele helgen som gjør at det er vondt både å spise, svelge og snakke, har dotter i ørene, er slapp og småfryser, men har ikke feber (ligger på ca 37,4 grader, så er mye mer enn vanlig, men ikke feber) og verker i hele kroppen. Er redd det er en halsbetennelse på vei. Men jeg klarer jo å fungere på et vis, jeg har hatt det verre. Er lærer og i en stilling som gjør at jeg er mye fysisk nær elevene mine, så tenker jo på om jeg vil smitte dem også. Som regel er jeg sikker på hva som er riktig, men nå vet jeg sannelig ikke... Hva er deres grense? Endret 29. oktober 2012 av Alva♂♂♂♀
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tenker at grensen burde være lavere for den som jobber med gamle, syke, barn eller unge. Jeg er sjelden hjemme fordi sjangsen for å smitte noen er ikke så stor nå som jeg er i praksis og stort sett sitter på eget kontor hele dagen. Da er jeg kun hjemme om jeg har omgangssyken, som jeg har sånn en gang i tiåret, eller er skikkelig syk (som nesten i sengeliggende). Jeg tenker også at dersom man har mye fravær fra før av så går man på jobb om man er litt uggen (bortsett for den som jobber med gamle, syke, barn eller unge). Alt i alt: Du jobber med barn / unge. Du er syk. Bli hjemme. God bedring
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg tenker at grensen burde være lavere for den som jobber med gamle, syke, barn eller unge. Jeg er sjelden hjemme fordi sjangsen for å smitte noen er ikke så stor nå som jeg er i praksis og stort sett sitter på eget kontor hele dagen. Da er jeg kun hjemme om jeg har omgangssyken, som jeg har sånn en gang i tiåret, eller er skikkelig syk (som nesten i sengeliggende). Jeg tenker også at dersom man har mye fravær fra før av så går man på jobb om man er litt uggen (bortsett for den som jobber med gamle, syke, barn eller unge). Alt i alt: Du jobber med barn / unge. Du er syk. Bli hjemme. God bedring Takk for det Satt akkurat og lurte på om jeg skulle prøve litt. Begynner dagen i dag med noen fritimer + "sent" (ikke før kl. 9), så kan jo se om det går greit først, og så får jeg heller bare gå hjem om det er like ille eller blir verre. Men er egentlig enig med deg om at man kanskje bør være flinkere til å holde seg hjemme når man jobber med barn og unge.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Nå skal iallfall jeg hoppe i termodressen og komme meg avgårde. God bedring og håper du står dagen ut, og av
itb Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 jeg er også lærer og min grense er når det går utover elevene. Når kvaliteten på undervisningen er bedre med en vikar. Jeg har en ekstrem høy terskel for det er mer jobb å være borte enn å være der og gjennomføre et opplegg selv. Jeg syntes også det er helt rett og forsøke, så kan man, som du sier, heller dra hjem igjen. God bedring!
Førstemann Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg har forholdsvis lav terskel, men det er fordi jeg jobber hjemmefra hvis jeg er sånn halvdårlig. Synes det er bedre å få gjort litt mindre enn å gå på jobb å smitte kolleger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå