Gå til innhold

Snø! Glad! Hurra!

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Tiddelibom-vær, tjuhu, og siden jeg ikke skal ut med bil i morrarushet kan jeg uhemma glede meg - selv på denne ugudelige tid av døgnet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Blæh. Snøen kan komme til jul. Har kikka ut jeg også, til tross for ukristelig tid på klokka, og det er veldig hvitt...... :-(

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Stas for unger og bikkje, ikke fullt så sta for mor!

Eneste fordelen er at det lyser opp litt.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Masse snø her også :) Snø og minus 12 grader, en vanvittig stor måne og nesten så jeg blir litt jule-emo her jeg sitter.

Skrevet

Her har det ikke snødd siden lørdag. Men til gjengjeld så var det knedybde på den da, så jeg synes i grunnen det holder for en stund. Men gradestokken har krøpet ned til under (over?) -15, altså kaldere enn -15, så det frister nesten å ringe inn syk fra sofaen med fyr på peisen og pledd på labbene. Likevel, som den pliktoppfyllende personen jeg er drar jeg på jobb. Bilen har fått batterilader og motorvarmer og står og koser seg i garasjen, så den er forhåpentligvis vennlig innstilt når jeg skal dra.

Hm, munndiare på morgenen ser jeg.

Skrevet

Her er det også snø, til glede for liten og stor. Første spørsmål var om vi kunne ake i akebakken i kveld.

Skrevet

Misunnelig.. Her er det regn, regn, og atter regn :( Vil ha en skikkelig vinter med masse snø, og helst NÅ!!

Gjest sug lut
Skrevet

Misunnelig.. Her er det regn, regn, og atter regn :( Vil ha en skikkelig vinter med masse snø, og helst NÅ!!

Bor du sÅnn til at det er sjanse for det? Det er jo urdeilig med ordentlig vinter...
Skrevet

Bor du sÅnn til at det er sjanse for det? Det er jo urdeilig med ordentlig vinter...

Bor ikke så langt unna Oslo, så kan jo skje.. Men i følge værmeldingene skal det jo være plussgrader en stund til.. Sukk.. Om vinteren burde jeg faktisk bodd i nord tror jeg:)

Gjest sug lut
Skrevet

Bor ikke sÅ langt unna Oslo, sÅ kan jo skje.. Men i følge værmeldingene skal det jo være plussgrader en stund til.. Sukk.. Om vinteren burde jeg faktisk bodd i nord tror jeg:)

Eller litt opp i høyden rundt Oslo - vi har femten cm og ungene er helt i hundre, selv om det nÅ er passe mildt. Genialt snømannvær!
Skrevet

Hurra! Nå sitter jeg i en kjip sofa sammen med de andre som gjør ting i siste liten. Drikker sur kaffe og venter. Gleden får være at ikke bare får jeg vinterdekkene på, men også ren bil innvendig og utvendig.

Gjest sug lut
Skrevet

Hurra! Nå sitter jeg i en kjip sofa sammen med de andre som gjør ting i siste liten. Drikker sur kaffe og venter. Gleden får være at ikke bare får jeg vinterdekkene på, men også ren bil innvendig og utvendig.

Jeg fant fram til de der i går, etter å ha kjørt hatefull og sløv rundt på måfå i en time - hvor er de gule, stygge, håndskrevne "dekkskift"-skiltene når man trenger dem? Dekkskift er så jævla møkkajobb å gjøre sjøl, med fillejekk og bolter som sitter som spikra og rygg som streiker og hundretusen små vonde sår på henda etter teite verktøy, så det er jeg voldsomt villig til å betale for, men med piggdekk er det greit å drøye lengst mulig... Jeg fikk også sur kaffe, men det var verd det - og en kjempeinteressant hyggelig prat med en ung pakistansk drosjesjåfør som også venta om radikalisering av unge muslimer. Jeg liker de samtalene man har med fremmede i situasjoner der man ellers bare må vente ørkesløst.
Skrevet

Jeg fikk snakke med en dame som fortalt at hun gråt i morges og så det hadde snødd. Men så hadde hun ringt til mamma som sa hun kunne kjøre forsiktig og da var det nesten greit.

Gjest amandine
Skrevet

Knegger godt av dere! Selv syntes jeg det ble for dyrt å betale noen i år... Men jeg kjører bitte liten bil, så det er ikke vanskelig å skifte dekk(hvilket jeg oppdaget da jeg punkterte tidligere i høst). Her har snøen lavet ned i natt, nå er det hvite vakre fjell rundt meg på alle kanter, og solen skinner på restene av lørdagens snømann. Og snart kommer vel regnet så mannen kan få sin sommerdekkbefengte bil ut av garasjen så jeg slipper å måtte kjøre ham på jobb;-)

Skrevet

Firmabil her så da setter man seg godt til rette i sofaen hos Vianor og nyte nystekte vafler og varm kakao.

Men jeg er en jævel til å sette på kjetting :)

Skrevet

Skulle ønsker vi også snart får snø :( Jeg er kjempesjalu.

Kjører på helårsdekk akkurat nå og det er mannens jobb å bytte dekk. Stort sett så må jeg klikke i vinkel for at han skal få det gjort (helårsdekk er nemlig så bra på is har han sett på en reklame en gang )

Ellers bytter jeg heller dekk enn noe finmotorisk så jeg er klar for å bytte med dere ;)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Vil også ha snø!

Bare vente et par dager til jeg får vinterskoa på både meg og bilen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...