Gå til innhold

Dumt i gi bilstoler i julegave til barna?

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Vi har 2 barn på 6 mnd og ei på 3 år. Alle trenger nye barneseter, men de vi har holder frem til jul. Er det da dumt av oss å gi dem bilseter i julegave eller er det greit? Jeg tenker at de enda er så små at dem ikke bryr seg så mye om hva de får (bortsett fra storesøster på 3 som vet nøyaktig hva hun vil ha :P ).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bilseter i julegave har jeg aldri hørt om. Kansje til hun på 6 mnd, men til hun på 3 hadde jeg ikke gitt d i julegave. Samme som og gi de mat mener nå jeg, en bilstol Må de jo ha på lik linje som mat, blir feil å gi det i julegave.. Men det er MIN mening.. Alle må selv få gjøre som de vill :)

Skrevet

Nei, syns ikke det er dumt HVIS dere samtidig gir 3 åringen det hun ønsker. Mest sannsynlig en leke..

Skrevet

Det ville jeg ikke gjort, men mindre jeg ikke hadde råd til å kjøpe gave og bilsete. Kjip gave, rett og slett, for det finnes vel ikke et barn i dette landet som faktisk ønsker seg bilsete..?

Skrevet

Enig med hver ord 2G+SpirePåVei skriver.

Skrevet

Ville ikke gitt det i julegave til mine jenter hvert fall. Tror de hadde blitt skuffa når den store pakka inneholder en bilstol.....

Skrevet

Glemte å skrive det, men blir selvfølgelig å legge noe annet sammen med gaven for å gjøre den litt mer spennende :)

Skrevet

Glemte å skrive det, men blir selvfølgelig å legge noe annet sammen med gaven for å gjøre den litt mer spennende smile.png

Jeg skjønner ikke poenget med å legge bilstolene under juletreet uansett hvor mye de får utenom jeg. Med mindre stolene er i rosa, med bilde av Hello Kitty eller prinsesser og med innebygd godteriskål som aldri går tom er bilstoler fullstendig uinteressant å få i gave.

Kjøp stolene og monter de når dere trenger de, og legg de andre gavene alene under juletreet.

å se så digre esker som bilstolene er under treet bygger opp en enorm forventning at jeg ikke hadde klart å sitte å se de pakke opp noen bilstoler...

Skrevet

Det kunne jeg gjort til de minste ja. De skjønner ikke noe uansett og bilsete er en viktig investering (så lenge det ikke er snakk om seter fra europris, obs osv). Til hun på 3 hadde jeg nok ikke pakket det inn, men likevel kjøpt det som en del av julegaven. Så små barn skjønner ikke verdien på ting de får uansett så lenge de blir glad for tingen :-)

Skrevet

Nei, det kunne jeg aldri gitt i gave faktisk ;)

Skrevet

De to første "julene" (det hørtes rart ut) til sønnen vår fikk han ikke julegave av oss. Han var da 2 mndr og 14 mndr, og visste selvsagt ikke det. Vi hadde dårlig råd, og ungen svømte i gaver fra slekt og venner. Vi ønsket oss bilsete nr. 2 i julegave av svigers da han var 14 mndr, og fikk heldigvis det.

Nå har vi god råd, og kjøper gaver han ønsker seg. men hadde vi hatt dårlig råd, ville vi gjort som dere - kjøpt bilsete i julegave (når de er små - 3 år er på grensen). Hadde aldri pakket det inn og lagt det under treet da.

Skrevet

Bilstol er ingen julegave! Kjøp bilstolene, men ikke bland de sammen med jul. Har dere dårlig råd, så dropp å kjøpe noe til babyen til jul (hun merker ikke forskjell likevel), men kjøp en leke 3-åringen ønsker seg.

Skrevet

Ønsk DERE bilseter, evt. bidrag til seter fra foreldre og gi barna noe annet.

Skrevet

Ser ikke poenget med å putte dem under juletreet. Kjøp det hvis dere trenger det, og putt dem i inn i bilen.

Minste på 6 mnd trenger ingen gave under treet fra dere, men 3 åringen gjør.

Det blir litt som å pakke inn mat, som en over her skriver.

Skrevet

Jeg antar at disse barna også får julegaver fra besteforeldre og andre. Det er vel sikkert leker i en del andre pakker. Da er det vel helt greit. Vi ga for øvrig tripptrappstol i 2-årspresang til lillebror her i huset.

Skrevet

Helt greit. Her ønsker barna seg bleier og penger til å dekke litt av barnehagen. Ikke minst ønsker babyen seg "vognsko". Dvs sko til mor med demping slik at trilleturene blir enda mer fantastiske:) god jul:-)

Skrevet

Personlig ville jeg aldri gjort det, og ser ikke helt vitsen med å kjøpe ny bilstol til minstebarnet når hun sikkert kan ta over stolen etter 3-åringen? Ville aldri pakket inn en bilstol og satt den under treet nei, med tanke på forventningene til ungen.

Gjest sug lut
Skrevet

Personlig ville jeg aldri gjort det, og ser ikke helt vitsen med å kjøpe ny bilstol til minstebarnet når hun sikkert kan ta over stolen etter 3-åringen? Ville aldri pakket inn en bilstol og satt den under treet nei, med tanke på forventningene til ungen.

De forventningene har du da skapt selv.
Skrevet

Den stolen vi allerede har blir for stor til bilen siden vi må ha inn 3 bakovervendte seter. Det blir desverre for liten plass, selv om vi er kjempefornøyd med setet.

Stolene kommer ikke til å bli pakket inn og lagt undet treet, men vi tenker mer å se på det som en gave. Blir å kjøpe noen leker eller lignende som ligger under juletreet, men ikke noen store greier.

Skrevet

Jeg synes ikke det er så lurt. En ting er at det er en ting ungene ikke forstår nytten av og derfor ikke blir spessielt glade for. Det er jo ikke så farlig om de får andre ting de liker, men hva er da poenget annet enn å lage haugen med gaver størst mulig? Størrelsen på gavene husker de nemlig ofte. Selv om de ikke hadde så mye sansen for bilstolen forventer mange å få noe minst like stort, og da morsomt, neste år. å gi slike ting kan derfor fort bli starten på en uønsket gavespiral.

Spessielt til så små barn tror jeg det er bedre å begrense antall gaver litt. De blir bare slitne og leie om det er for mye å pakke opp.

Skrevet

Latterlig! Ønsk dere penger selv og gi barna noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...